تربت جام- علی نوروزی: قدس ویژه خراسان - نزدیک به یک سال از اجرایی شدن طرح تحول سلامت می‌گذرد. طرحی که از نیمه اردیبهشت ماه 93 کلید خورد ...

برای ارایه خدمات مطلوبتر به بیماران با کمبود فضا و نیرو مواجه هستیم

و هر چند در بخشهایی با افزایش رضایت مردم همراه بود، اما در مواردی به دلیل استقبال مردم از خدمات درمانی انتقاداتی را در پی داشت.

مدیرنظارت بر درمان خراسان رضوي در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره می‌گوید: با اجرای طرح تحول سلامت در کشور و بخصوص تربت جام خدمات زیادی صورت گرفت و ارائه خدمات به بیماران با سال گذشته قابل مقایسه نیست.

دکتر اسلامی می‌افزاید: شهرستان تربت جام یک سال است به صورت مستقل و دانشکده علوم پزشکی ارتقا یافته است، بنابراین حجم کار چند برابر شده است و با اجرای طرح تحول برای ارائه خدمات بهتر با کمبود فضا و نیرو مواجه هستیم، ولی با برنامه‌ریزی کوتاه مدت و درازمدت توانسته‌ایم از مشکلات کلی جلوگیری کنیم.

وی یادآور می‌شود: با اجرای این طرح ایمنی بیمار و همراه در بیمارستان سجادیه تربت جام افزایش یافته به طوری که با ارتقای بیمارستان از 96 به 145 تخت برای همراهان بیمار نیز یک کاناپه نصب شده تا به تکریم بیمار و همراه توجه ویژه انجام شود، ضمن آنکه بازنگری‌های کلی در تغذیه، استراحتگاه و حتی پرداختی سهم بیمار نیز انجام شده است.

مدیر نظارت بر درمان خراسان رضوي تأکید کرد: تربت جام بدلیل همجواری با کشورهای افغانستان و ترکمنستان نیازمند احداث بیمارستان بخصوص در منطقه صالح‌آباد است، از این رو توقف چهار ساله پروژه احداث بیمارستان منطقی نیست و بزودی برای پیشرفت احداث بیمارستان صالح آباد تلاشهای جدی انجام می‌گیرد.

وی می‌افزاید: اکنون وزارت بهداشت، نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی و دفتر فنی دانشکده علوم پزشکی مشهد مصمم هستند بیمارستان صالح آباد تحویل شود تا از مشکلات درمانی این منطقه که فاصله زیادی تا مرکز شهرستان و استان دارد، کاسته شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.