قدس آنلاین یزد - مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت : در سنوات اخیر کشور با رشد 2 و نیم برابری گردشگران روبرو بوده که این رشد در استان یزد 5 برابر بوده است.

رشد 5 برابری گردشگران در استان یزد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ،محمدمهدی شرافت در جلسه مسئولان قضایی با مدیران و مسئولین میراث فرهنگی استان یزد اظهارداشت : معماری یزد بسیار ساده است و این بافت تنها نمونه شهرسازی اسلامی در ایران و تنها الگوی این گونه شهرسازی است.

 وی افزود:  بافت تاریخی یزد به عنوان یکی از میراث های تاریخی بشر از جاذبه های گردشگری کشورمان به شمار می آید و آنچه به وضوح می توان در هنر معماری یزدی دریافت هنر زیستن و یا به عبارتی همزیستی مسالمت آمیز با طبیعت خشن و قهر کرده می باشد که با سخت کوشی، پشتکار و قناعت، نوع دوستی و ... نمودها و نهادهایی را در عرصه شهر سازی و معماری به عرصه وجود کشانیده که نظر هر بیننده ای را به خود جلب و ذهن او را به ژرفای تفکر و تعمق می کشاند.

شرافت تصریح کرد : دومین شهر تاریخی جهان "برترین" جاذبه های گردشگری، تاریخی و میراث فرهنگی زیادی دارد که هر کدام از آنها می تواند به تنهایی جاذبه ای منحصر به فرد برای بازدید گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی و تاریخ ایران و جهان باشد و بافت تاریخی شهر یزد با مساحتی در حدود هشتصد هکتار می توان گسترده ترین و اصولی ترین بافت تاریخی ایران دانست که تجربه های متفاوتی در زمینه مداخله متولیان امر در شبکه معابر را در خود جای داده است.

این مقام مسئول ادامه داد :  بافت تاریخی یزد به عنوان دومین بافت خشتی دنیا و دست نخورده ترین بافت تاریخی کشور در فهرست آثار ملی ثبت نیز شده است.

وی خاطرنشان ساخت:بافت تاریخی شهر یزد در شرف ثبت جهانی می باشد و دنیا از این کار استقبال خواهد نمود زیرا اکثر توریستهایی که به ایران می آیند فرهنگی هستند و برای آنها این اماکن اهمیت زیادی خواهد داشت.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.