قدس آنلاین- ایلام: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام گفت: حجم آب ذخیره شده در پشت سد ایلام 25 درصد کاهش یافته است.

کاهش 25 درصدی حجم ذخیره آب سد ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، ذوالفقار مهدی زاده با بیان اینکه آب ذخیره شده پشت سدهای ایلام 40 کاهش یافته است، اظهارداشت: کاهش نزولات آسمانی در سال آبی جاری باعث افت ذخیره آب پشت سدهای استان شده که این وضعیت، ضرورت توجه به مدیریت صحیح مصرف آب از سوی مردم را دوچندان می کند.

وی با اشاره به اینکه با کاهش بارندگی های سال زراعی جاری، میزان آب ذخیره شده در پشت سد ایلام امسال به 48 میلیون متر مکعب رسیده که این میزان نسبت به سال گذشته ( 64 میلیون متر مکعب) 25 درصد کاهش داشته است، افزود: حجم ورودی آب ذخیره شده سد دویرج 27 میلیون متر مکعب گزارش شده که این مقدار نسبت به سال گذشته (132 میلیون متر مکعب) با کاهش 80 درصدی روبه رو بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام  از کاهش 60 درصدی حجم ذخیره آب سد سیمره در سال جاری خبر داد و خاطرنشان ساخت: حجم ذخیره آب این سد که از مهمترین سدهای آبی برقی استان ایلام است به 450 میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

ذوالفقار مهدی زاده به عدم رهاسازی آب از سد دویرج جهت کشت بهاره اشاره و تأکید کرد: امسال رهاسازی آب از سد دویرج برای کشت محصولات پاییزه انجام شد اما به دلیل کاهش ورودی آب به دریاچه سد و کاهش حجم آب ذخیره شده، امکان رهاسازی دوباره آب سد جهت کشت محصولات بهاره امکان پذیر نخواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.