قدس انلاین – سعید کوشافر: شاید این روزها دیگر کسی درکشور نباشد که از یک یا چند خط تلفن همراه استفاده نکند ؛ افزایش تعداد اپراتورها و تنوع سیمکارتهای ارایه شده ودرکنار ان بهرگیری از استفاده های دیگر مانند اینترنت و نرم افزارهای ارتباطی باعث شده تا تلفن همراه از حالت یک کالای لوکس به نیاز ضروری خانواده ها تبدیل شود به گونه ای که درهر خانواده دیگر نه تنها سرپرست خانواده که تک تک اعضای ان به تلفن همراه وخدمات جانبی ان نیاز داشته و از ان بهره میبرند.

موبایل؛اعتراض انتن نمیدهد،پاسخگویی دردسترس نیست/اپراتورها هزینه تجهزاتشان را هم از مشترکان میگیرند/ رقابت فقط برای همراهی درخالی کردن جیب موبایل بدستان

این درحالی است که این استفاده هزینه های زیادی را به سبد مصرفی خانوار تحمیل کرده است و مساله زمانی بغرنج تر میشود که بدانیم در رقابت میان اپراتورهای ارایه دهنده خدمات بجای رقابت برای کاهش هزینه ها ؛ رقابت برای افزایش هزینه ها وجود دارد؛ درعین حال این افزایش هزنیه را تنها خانوارها بدوش میکشندو هیچ نهاد نظارتی جدی برای نظارت بر گرانفروشی کم فروشی یا حتی غش درمعامله وجود ندارد ونهادهای نظارتی موجود نیز یا کارایی ندارند یا بهردلیل خودرا از معرکه سودهای چند صد میلیاردی اپراتورها کنار میکشند.

***قبوض سرسام آور تلفن همراه

دراین راستا یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مشترکان از سوی اپراتورها،گفت: در حال حاضر قبوض سرسام آور تلفن همراه در کنار نواقص اپراتورها در خدمت دهی به مشترکان به دغدغه جدی مردم بدل شده است.

محسن بیگلری درگفت وگو با خانه ملت، با انتقاد ازعملکرد اپراتورهای تلفن همراه در تحمیل هزینه های اضافی به مشترکان، گفت: درحال حاضر قطع مکرر تماس ها،عدم آنتن دهی مناسب و همچنین تحمیل هزینه‌های بیش از حد متعارف به مشترکان نارضایتی های بسیاری را منجر شده است.

نماینده مردم سقز و بانه درمجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه اپراتورهای تلفن همراه باید به سمت و سوی رقابت برسر کیفیت ارایه خدمات حرکت کنند، افزود: اپراتورهای تلفن همراه درکشور موظف به ارایه سرویس مطلوب به مشترکان در ازای دریافت هزینه‌های مصوب هستند،اما متاسفانه این مهم در راستای ضعف نظارت دستگاه‌های مسئول به عدم همخوانی بین دریافتی‌ها از مردم و خدمت‌رسانی به آن ها منجر شده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با انتقاد از وجود قبوض سرسام آور تلفن همراه در سبد کالای خانوارها، گفت: امروزه پرداخت هزینه های گزاف برای دریافت ارایه خدمات اپراتورها به دغدغه جدی مردم بدل شده به گونه ای که بسیاری از درآمدهای مردم صرف این مهم می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون دیده نشده مخابرات یا سایر اپراتورها در قبوض تلفن همراه به طلب مردم اشاره ای کند، تصریح کرد: اپراتورهای تلفن همراه تاکنون همیشه از مردم طلب داشته و با درنظرگرفتن هزینه های گزاف در قبال خدماتشان نارضایتی های بسیاری را منجر شده اند.

بیگلری با تاکید براینکه ادامه روند کنونی از سوی اپراتورهای تلفن همراه به طورحتم ورشکستگی مشترکان را درپی خواهد داشت، افزود: اجرای دقیق مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای رعایت حقوق مشترکان و جلوگیری از بروز تخلفات واجب است.

وی ادامه داد: اپراتورهای تلفن همراه به عنوان شرکت های خدمت رسان به مردم باید در راستای ارتقای کیفیت خدمات خود در کنار کاهش دریافتی از مردم تلاش کنند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه کسی منکر هزینه های سرسام آور اپراتورهای تلفن همراه از جمله به روزرسانی، خرید تجهیزات و اقلامی از این دست نیست، گفت: نباید خرید چنین ابزاری یا به روزرسانی کیفیت خدمات به سرریز شدن هزینه ها بر دوش مردم منجر شود.

وی با تاکید براینکه نباید از اقدامات مثبت اپراتورهای تلفن همراه ازجمله ایجاد خطوط ارتباطی مناسب درتمامی نقاط کشور چشم پوشی کرد،افزود: هرچند اقدامات مثبتی در راستای اتصال مردم به دامنه فناوری اطلاعات انجام شده اما نواقص بسیاری نیز در این زمینه وجود دارد.

بیگلری ادامه داد: ارتقای کیفیت در ارایه خدمات به مشترکان ازسوی اپراتورهای تلفن همراه مطالبه مردم و همچنین نمایندگان آنان بوده که بارها نیز درمجلس به اطلاع وزیر ارتباطات رسیده است.

***اوج‌گیری رقابت‌های ناسالم در بین اپراتورها

دراین حال یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از عملکرد پرتخلف اپراتورهای تلفن در سرویس دهی به مشترکان، گفت: تغییر مفهوم رقابت در سرویس دهی به مشترکان و خلاصه شدن خدمات در دریافت وجوه از آنان از سوی اپراتورهای ورود مجلس به موضوع را در بردارد.

حسین گروسی با انتقاد ازعملکرد پرتخلف اپراتورهای تلفن در سرویس‌دهی به مشترکان،گفت:متاسفانه زیادشدن اپراتورهای تلفن همراه در کشور به اوج گیری رقابت های ناسالم در بین آن ها منجر شده است.

نماینده مردم شهریار،قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت هدایت اپراتورهای تلفن همراه به سمت و سوی بازار رقابتی، افزود: در صورتی که شاهد رقابت بر سر کیفیت بین اپراتورهای تلفن همراه باشیم به طور حتم مردم و مشترکان از نحوه سرویس دهی اپراتورها متضرر نخواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به شکایت های موجود از اپراتورهای تلفن همراه در خصوص نحوه سرویس دهی به مشترکان، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مشترکان از سرویس دهی محدود، قطع مکرر تماس ها و همچنین تحمیل هزینه های گزاف بر دوش مردم شکایت دارند.

گروسی با بیان اینکه مجلس بارها با دعوت از مسئولان شرکت مخابرات و سایر مسئولان حوزه ارتباطات مجلس خواهان رعایت قانون و مقرارت بوده است، افزود: بی توجهی به تذکرات پی در پی از سوی اپراتورهای تلفن همراه به طورحتم نحوه برخورد با آن ها را ازسوی دستگاه‌های مسئول تغییر خواهد داد.

وی با تاکید بر ضرورت پایبندی اپراتورهای تلفن همراه به مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درخصوص هزینه های کاربران،گفت: متاسفانه درحال حاضر نظارت کافی بر نحوه و چگونگی عملکرد اپراتورهای تلفن همراه وجود ندارد که این خود به بروز مشکلات بسیاری منجر شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد:برای رعایت حقوق مردم هر نوع تخلفی از سوی اپراتورهای تلفن همراه با واکنش سریع دستگاه های نظارتی از این پس مواجه خواهد بود.

***فعال شدن دوربین نظارتی مجلس

درهمین خصوص رئیس کمیته ارتباطات مجلس، با انتقاد از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در ضعف سرویس دهی به مردم،گفت:فعال‌شدن دوربین نظارتی مجلس بر عملکرد اپراتورهای تلفن همراه نتیجه اوج گیری تخلفات آن‌ها در ارایه خدمات به مردم است.

رمضانعلی سبحانی فر با انتقاد از عملکرد اپراتورهای تلفن همراه در ضعف خدمت دهی به مردم،گفت: قطع مکرر تماس ها،تحمیل هزینه‌های اضافی به مشترکان و عدم پاسخ گویی به شکایات مردم درخصوص عملکرد ضعیف اپراتورها ورود مجلس به موضوع و اتخاذ تصمیم برای برخورد با متخلفان را درپی داشته است.

نماینده مردم سبزوار،جوین و جغتای درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هیچ توجیه منطقی برای تحمیل هزینه‌های اضافی به مشترکان و همچنین عدم سرویس دهی مناسب به آنان پذیرفتنی نیست،افزود: اپراتورهای تلفن همراه درکشور موظف به ارایه سرویس مطلوب به مشترکان در ازای دریافت هزینه‌های مربوطه هستند.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه شاید به روزرسانی نرم افزارهای ارتباطی به افزایش هزینه‌های اپراتورها منجر شود،تصریح کرد: نباید هزینه‌های اپراتورها چند برابر میزان واقعی و بدون مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اوج گیری نارضایتی مردم در نتیجه رشد تخلفات اپراتورهای تلفن همراه، گفت: مجلس بارها در این باره به مسئولان تذکر داده از این رو پیگیری تخلفات مذکور از سوی کمیته ارتباطات مجلس آغاز شده است.

سبحانی فر با یادآوری قطع مکرر تماس‌ها درحین صحبت مشترکان، افزود: تاکنون قطع مکرر تماس ها به رشد هزینه‌های بسیاری از مشترکان و نارضایتی آنان منجر شده که این مهم متاسفانه از سوی اپراتورها با پاسخ قانع کننده ای همراه نبوده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید براینکه هر نوع تغییر تعرفه تماس ها باید تابعی از تصمیمات و مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باشد،تصریح کرد: اپراتورهای تلفن همراه باید بدانند که درصورت نقض مصوبات این سازمان پاسخگویی در برابر دستگاه‌های نظارتی را باید در دستور کار خود داشته باشند.

رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: کم فروشی اینترنت و تخلفاتی از این دست از سوی اپراتورهای تلفن همراه احضار وزیر ارتباطات و مسئولان این حوزه به مجلس را درپی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.