رییس جمهوری تغییر سیستم آبیاری از سنتی به مدرن را ضروری دانست و گفت: دولت 85 درصد از اعتبارات و هزینه های آبیاری مدرن را برعهده می گیرد.

دولت 85 درصد از اعتبارات آبیاری مدرن را می پردازد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار اعزامی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در ادامه سفر به غرب استان تهران در یکی از باغ های شهرستان شهریار حضور یافت و در مراسم بهره برداری از 10 هزار هکتار سامانه آبیاری نوین این مطلب را بیان کرد.

رییس جمهوری ادامه داد: ما برای تامین منابع آب کشاورزی با توجه به افزایش جمعیتی که داریم و خشکسالی که با آن مواجهیم راهی جز صرفه جویی در مصرف آب نداریم.

روحانی ادامه داد: ما باید بتوانیم الگوی کشت و آبیاری را عوض کنیم تا حداکثر محصول را با حداقل مصرف آب به دست آوریم و برای این که به خودکفایی برسیم راه اساسی این است که در روش آبیاری تغییر ایجاد کنیم.

روحانی با بیان این که در سال جاری 10 هزار هکتار آبیاری سنتی به آبیاری قطره ای و مدرن تبدیل می شود افزود: در همین باغی که الان آبیاری مدرن در آن جریان یافته است 50 درصد از مصرف آب صرفه جویی می شود و خوشبختانه وزیر جهاد کشاورزی الان گفتند کاری که تا پایان این دولت در استان تهران انجام می شود معادل کاری است که در 50 سال گذشته انجام شده که کاری بسیار بزرگ و غرور آفرین است.

روحانی ادامه داد: یکی از اقدامات دولت این است که با آبیاری مدرن در سراسر کشور بتوانیم هم منابع آب را حفظ کنیم و هم کشاورزی را گسترش دهیم در عین حال که کیفیت آب هم کاسته نشود.

رییس دولت تدبیر و امید اظهارداشت: از این باغ مصفایی که مشاهده می کنم بسیار خوشحالم و از همه کسانی که در سراسر ایران برای خودکفایی کشور در محصولات کشاورزی و غذایی تلاش می کنند تشکر می کنم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.