قدس: سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران، با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد.

 اعلام آمادگی آلمان برای سرمایه گذاری در خراسان رضوی

علی رضا رشیدیان در این دیدار از سفیران به عنوان پنجره‌ای برای تعامل بین کشورها یاد و اظهار امیدواری کرد؛ در دوره فعالیت سفیر آلمان در ایران، این پنجره به زیباترین نقش ها آراسته شود.

وی با اشاره به سطح مطلوب روابط دو کشور و سابقه ذهنی خوب مردم ایران از آلمان، اظهار داشت: این روابط همواره بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل استوار بوده است.

استاندار خراسان رضوی، به اهتمام دولت تدبیر و امید بر توسعه روابط در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت در راستای تحکیم و ارتقای روابط بین دو کشور استفاده کنیم.

رشیدیان با اشاره به مزیتهای منحصر به فرد استان، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استانهای مهم و پهناور کشور به شمار می‌رود و با اقتصادی قوی، دارای ظرفیتهای فراوانی در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی است.

وی ادامه داد: وجود معادن سرشارو غنی سنگ آهن و 46 ماده  معدنی دیگر، فعالیت 6 واحد فولادی و 33 واحد دردست اقدام، وجود 6 هزار واحد صنعتی، تولید محصولات باغی و زراعی راهبردی مانند زعفران و پسته از جمله مزیتهای خراسان رضوی به شمار می رود.

استاندار خراسان رضوی از وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به عنوان عظیمترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: مشهد مقدس، کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و این فرصت مهم باعث شده که ما سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشیم که دو میلیون نفر آنها را زائران خارجی تشکیل می دهند.

استاندار خراسان رضوی، قرار گرفتن ایران در مسیر شمال، جنوب و شرق، غرب، مزیت ترانزیت،  دسترسی آسان به کشورهای حوزه خلیج فارس و دو منطقه ویژه اقتصادی در جوار مرز را از جمله زمینه های توسعه و جذب سرمایه گذاری در ایران دانست.

وی با بیان اینکه روزانه 160 پرواز در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی مشهد، انجام می شود؛ گفت:  به 19 مقصد خارجی به طور مستقیم پرواز داریم.

رشیدیان  با تأکید بر توسعه همه جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با کشور آلمان، از آمادگی استان برای استقبال و حضور گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف، خبر داد.

وی خواستار تبادل هیأتهای تجاری،  برپایی نمایشگاه های تخصصی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو طرف در راستای توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور شد.

رشیدیان با اشاره به اینکه استانداری خراسان رضوی با 80  کشور دنیا تعامل اقتصادی دارد؛ گفت: کشور آلمان در حوزه واردات، یازدهمین و در صادرات، هجدهمین شریک تجاری استان است. 

استاندار خراسان رضوی، با تشریح فرصتهای بی بدیل سرمایه گذاری در استان، شامل پروژه قطار شهری و خط آهن سریع السیر مشهد، تهران، خاطر نشان کرد: طی سال گذشته 103 شرکت خارجی متقاضی برای سرمایه‌گذاری در استان به ثبت رسیده است.

میکائیل فون اونگر اشتنبرک، سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران نیز در این دیداربا اشاره به جایگاه ایران در تحولات بین المللی و منطقه‌ای اظهار داشت: جمهوری اسلامی، کشوری تأثیرگذار است و آلمان به عنوان بزرگترین شریک اروپایی این کشور به شمار می رود.

وی افزود: تحریمها بزرگترین عامل کاهش سطح مبادلات تجاری بین دو کشور است که باید با تدابیر و همت دو کشور چاره اندیشی شود و سطح مبادلات افزایش یابد.

وی تأکید کرد: ظرفیت ایران در رقابتهای اقتصادی و تعاملات بین المللی نباید نادیده گرفته شود. 

اشتنبرک با اشاره به رشد چشمگیر توسعه در استان تصریح کرد: خراسان رضوی پس از تهران، بزرگترین استان در ایران محسوب می شود که زمینه های قابل توجهی برای سرمایه گذاری دارد.

وی از آمادگی کشورش برای سرمایه گذاری در پروژه های معدنی، حمل و نقل ریلی و توسعه مناسبات فرهنگی و علمی با خراسان رضوی خبر داد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.