مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - حذف سهمیه سوخت خودروهای عمومی از جمله «تاکسی‌ها» خبری است که اگر صورت بگیرد، ...

سهمیه بنزین تاکسی‌ها قطع شود کرایه‌ها دوباره گران می‌شود

 بی‌گمان کرایه این ناوگان در مشهد را برای دومین بار در سال جاری افزایش خواهد داد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر سهمیه سوخت تاکسی‌ها برای خرداد ماه شارژ شده و تنها سهمیه سوخت خودروهای شخصی و موتورسیکلتها قطع شده است.

نیشابوری با بیان اینکه فعلاً سهمیه سوخت تاکسی ها حذف نشده، اظهار داشت: اما زمانی که سهمیه سوخت تاکسی‌ها نیز قطع شود و قرار باشد تاکسی‌ها با نرخ سوخت آزاد فعالیت کنند، بی‌گمان این امر بر میزان کرایه تاکسی‌ها نیز مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر حذف سوخت سهمیه تاکسی ها از ساعت 24 پنجم خرداد ماه گفت: هر چند این خبر هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده، ولی معتقدیم، این کار اقدامی کاملاً غیرمنطقی است.

به گفته وی، حذف سوخت سهمیه تاکسی ها به عنوان خودروهای عمومی، اقدامی شتابزده است که به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی مشهد با انتقاد شدید از نگاه یکسان دولت به تاکسیرانان و مسافربرهای شخصی غیر مجاز گفت: این امر بر مشکلات مسافربری در کلانشهرها دامن خواهد زد.

نیشابوری با بیان اینکه باوجود تخصیص امتیاز سوخت به تاکسیرانان، مسافربرهای شخصی غیر مجاز در کلانشهر مشهد جولان می‌دادند، افزود: حذف این سهمیه نوعی تعرض به حقوق تاکسیرانان خواهد بود.

به گفته وی، اگر دولت، تاکسیرانان را از حمایت محروم کند و آنان را با مسافربرهای شخصی غیر مجاز در شرایط یکسان قرار دهد، بی‌گمان نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی بسیار مشکل خواهد بود.

این مقام مسؤول، حفظ حقوق تاکسیرانان به عنوان افرادی که محدودیتهای قانونی را پذیرفته‌اند، در برابر افرادی که به صورت بی نام و نشان و نداشتن تعهد، نسبت به مسافربری اقدام می‌کنند، ضروری خواند.

وی با انتقاد از اقدام شتابزده دولت در حذف سوخت ناوگان عمومی به رغم تأکید بر تشویق مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: این در حالی است که سیاست دولت باید تثبیت هزینه ها و نرخها در حمل و نقل عمومی باشد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی مشهد در عین حال از پیگیری‌های انجام شده برای برقرار بودن سهمیه سوخت تاکسی ها خبر داد و افزود: متأسفانه در این زمینه ابهامهایی وجود دارد که امیدواریم هرچه زودتر برطرف شود.

گفتنی است، اوایل اردیبهشت ماه امسال کرایه‌تاکسی در مشهد بین 15 تا 20 درصد افزایش داشته که این میزان افزایش با فرض ثابت بودن قیمتهای حامل انرژی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.