قدس آنلاین : درپنجاه و هفتمین جلسه شورای شهرستان مشهد پیشنهاد شد بانک اطلاعاتی امکانات ورزشی روستایی و حاشیه شهرستان مشهد تاسیس شود.

ایجاد بانک اطلاعاتی امکانات  ورزشی روستایی و حاشیه شهرمشهد

درپنجاه و هفتمین جلسه شورای شهرستان مشهد که با حضوردبیرهیئت فوتبال خراسان , رییس هیئت ورزشی روستایی استان , رییس اداره ورزش و جوانان درمحل ستاد اجرایی فرامین امام خمینی (ره) تشکیل شد پیشنهاد بانک اطلاعاتی امکانات ورزشی روستایی و حاشیه شهرستان مشهد مطرح شد.

قاسم باغبان،بخشدار رضویه در این نشست گفت: دربعضی از روستاهای شهرستان مشهد ، اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی از بودجه های مختلف ، امکانات ورزشی را آماده کرده است.

باغبان با پیشنهاد تشکیل بانک اطلاعاتی از پتانسیل ها و امکانات ورزشی روستاها وحاشیه شهرافزود: این بانک اطلاعات را برای تشخیص استفاده از بودجه ها در جهت استفاده ازفضاهای ورزشی متناسب با موقعیت ورزش روستایی لازم داریم.

وی با بیان اینکه بخش رضویه، میدان کشتی چوخه دارد و نیازهست که فعالیت و پتانسیلهای دیگر این بخش توسط این بانک اطلاعاتی شناسایی شود،افزود:نیازمند هم افزایی در ورزش روستایی و حاشیه شهرمشهد هستیم.

بخشداررضویه در ادامه خواستار راه اندازی هیئت فوتبال در بخش احمدآباد، رضویه و تبادکان شد.

وی خاطرنشان کرد : در بخش رضویه فقط  یک سالن ورزشی وجود دارد که ازمحل درآمد این سالن تاکنون 12 هزارمیلیارد تومان به حساب خزانه واریز شده است.

درادامه حسین پرورش، عضو شورای شهرستان مشهد گفت: امکانات ورزشی روستاها و بخش های شهرستان مشهد، هیچ تناسبی با جمعیت جوان ندارد.

وی در همین خصوص با اشاره به شهرستان ملک آباد اظهار داشت که ملک آباد،فقط یک سالن ورزشی متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان دارد که آنرا برای استفاده سایرنهادها و مردم اجاره می دهد.

پرورش ضمن بیان پیشنهاد ایجاد زمین ورزشی فوتبال با پتانسیل بخشداری ها  و در اختیارقرار دادن آن به مردم برای همگانی شدن ورزش به وجود 50 تیم روستایی درشهرستان مشهد نیز اشاره کرد.

درادامه جلسه، محمد حسین جهانبخش ، عضو دیگر شورای شهرستان مشهد افزود: ما برای توسعه ورزش روستایی باید به طرف جلب مشارکت مردم روستا برویم تا ضمن ایجاد انگیزه ، رقابت ورزشی را در بین جوانان روستایی ایجاد کنیم.

جهان بخش گفت:ورزش باید در سبد خانوارهای روستایی قراربگیرد،تا با پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان روستایی مانع از گرایش جوانان به سمت اعتیاد و انحرافهای دیگر شود.

وی افزود: می توان امکانات ورزشی را توسط خود روستاییان با طرح زکات اجرا کرد که ضمن مشارکت و ایجادانگیزه برای روستاییان،درواقع از هزینه زکات برای بهسازی امکانات ورزشی روستایی استفاده کنیم.

درپایان جلسه، عباسعلی بادیانی، سخنگوی شورای شهرستان مشهد گفت: شورای شهرستان مشهد، پیرو فرامین رهبری تحصیل و تهذیب و ورزش را در دستورکارخود دارد.

بادیانی افزود: در راستای تهذیب درروستاها و حاشیه شهرستان مشهد، 10 روحانی به زودی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان وشورای شهرستان، به بخش های مختلف شهرستان اعزام می شوند.

وی پیشنهاد ایجاد دفاتر هیئت های ورزش همگانی در بخش های مختلف شهرستان ومشخص شدن 50 نقطه هدف درشهرستان های مشهد و تصویب بودجه  را ارایه کرد و گفت: در همین راستا مجموعه خیرین حامیان ورزش روستایی را در دستورکار قراردهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.