اخبار ويژه / فساد برخی مؤسسه‌های مالی واعتباری

جزییات فلج شدن دختر ۶ ساله لرستانی

تسنیم: امین بهاروند، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان لرستان در مورد خبر منتشر شده مبنی بر فلج شدن دختر ۶ ساله خرم‌آبادی در اثر تزریق آمپول گفت: کودک خرم ‌آبادی بر اثر بیماری گلو درد به پزشک مراجعه کرده که بعد از معالجه، پزشک برای وی تزریق پنی سیلین تجویز شده است. وی با بیان‌اینکه بعد از تزریق پنی سیلین به کودک، وی از ناحیه نیم تنه پائین فلج شده افزود: در ماه‌های قبل به‌این کودک پنی سیلین تزریق شده بود و نیازی به تست دوباره نبود. وی افزود: تا قبل از اعلام اظهارات متخصصان مغز و اعصاب کمیسیون، هیچ قضاوتی نمی‌توان درباره موضوع و علت صریح‌این ضایعه داشت.

 

شهید شهریاری مصاحبه نکرد

تسنیم: فریدون عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر‌اینکه شهید شهریاری قبل از شهادت، با بازرسان آژانس گفت وگو کرده است، تصریح کرد: شهید مجید شهریاری هیچ‌گاه مصاحبه‌ای با بازرسان آژانس انرژی اتمی نداشته‌ و خبرهایی مبنی بر مصاحبه وی با بازرسان آژانس انرژی اتمی به هیچ عنوان صحت ندارد.

 

فساد برخی مؤسسه‌های مالی واعتباری

عصرایران: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی مؤسسه‌های مالی که با نام ائمه (ع) و از طریق سرمایه‌های ملت به فسادهای مالی می‌پردازند، گفت: متأسفانه گاهی فکر می‌کنیم، گویا فساد اداری بتدریج در حال نهادینه شدن است، ولی باید توجه داشت که اگر رشوه خواری در سیستم و دستگاهی راه افتد و نهادینه شود، هیچ چیزی برایمان باقی نمی ماند.

 

شکایت جمعی از نمایندگان مجلس

ایرنا: علیرضا منادی، عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: جمعی از نمایندگان به هیأت رئیسه مجلس مراجعه کردند و به‌این موضوع که چرا فیلم جلسه غیرعلنی در فضای مجازی پخش شده، شکایت کردند. وی افزود:‌این نمایندگان بیان کردند که شکایتشان را به هیأت نظارت بر نمایندگان نیز ارایه می‌کنند، زیرا کسی حقی ندارد از جلسه غیرعلنی مجلس فیلم بگیرد.‌این اقدام خلاف اصل 25 قانون اساسی است و به منزله استراق سمع است.

 

تالابها منشأ گرد وغبار!

فردا: معصومه ابتکار در حاشیه گردهمایی مدیران کل محیط‌ زیست کشور با تأکید بر ظرفیتهای محدود آبی و خاکی‌ایران، گفت: درنتیجه بی‌توجهی امروزبرخی مسؤولان و مردم، بسیاری از تالابها به منشأ گردوغبار تبدیل ‌شده‌اند.

 

سکته بازار خودرو

قدس آنلاین: یکی از فعالان بازار خودرو که خواست نامش عنوان نشود، در خصوص وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: طی هفته‌های اخیر بازار خودرو با‌ایست عجیبی در معاملات روبه‌رو شده، بطوری‌که در بیشتر نمایشگاه‌های خودرو طی یک هفته وحتی یک ماه، یک مورد خرید وفروش صورت گرفته است.

 

مسمومیت ۱۱۸نفر درپارس‌ جنوبی

جهان: دکتر عبدالرحیم دادجو، رئیس مرکز فوریتهای پزشکی استان بوشهر گفت: ۱۱۸ نفر از کارکنان شرکت گاما، پیمانکار فاز ۱۹ طرح توسعه‌ای میدان گازی پارس جنوبی مسموم شده اند. وی افزود: از آب و غذای مصرفی کارکنان شرکت یادشده نمونه گیری شده است تا علت مسمومیت به طور دقیق مشخص شود.

 

تشییع شهید مدافع حرم در قم

ابنا: پیکرمطهر«ساجد حسین»، یکی از شهدای مدافع حرم مطهر حضرت زینب(س) روز دوشنبه در شهر مقدس قم تشییع و در بهشت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

 

بانکها مصوبه شورا را دور ‌زدند

فارس: مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اقتصاد‌ایران همچنان بانک محور است و دخالت دستوری دولت در بازار پول مشکل‌ساز شده و بخشنامه اخیر شورای پول و اعتبار برای تعیین نرخ سود بانکی، یک روز هم اجرا نشد.

 

ممنوعیت به کارگیری معلم حق‌التدریس

واحد مرکزی خبر: اسفندیار چهاربند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آموزش و پرورش امسال هیچ نیروی جدید حق التدریسی را به کار نمی‌گیرد.

 

پاپ 25 سال تلویزیون ندیده است!

ایسنا: پاپ فرانسیس آرژانتینی، رهبر کاتولیکهای جهان اذعان کرد که وی 25 سال است حتی برای دیدن بازی فوتبال تیم محبوبش، تلویزیون تماشا نکرده است.

 

فقر در کشور زنانه شده است

ایلنا: سيد پرويز فتاح، رئيس کميته امداد امام‌خميني(ره) با اشاره به افزايش تعداد زنان سرپرست خانوار، روند فقر در بين خانواده‌هاي اين زنان را رو به فزوني عنوان کرد و در مورد زنانه شدن فقر در کشور هشدار داد.

 

می‌‌گویند زیر دستشویی اورانیوم است!

تسنيم: محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با طرح‌این پرسش که کدام یک از اتهامات آژانس علیه ما درست بوده است، گفت:‌هر روز به ما می‌گویند، فلان جا را ندیده‌ایم، اگر می‌دیدیم می‌توانستیم گزارش بهتری بدهیم. لاریجانی تصریح کرد: اصلاً پس فردا می‌گویند، زیر دستشویی خانه فلان مسؤول محل دپوی اورانیوم غنی شده بالای 50 درصد است؛‌ می‌توانند ادعا کنند ما از‌اینها همه چیز دیده‌ایم.

 

ایران گرم‌تر وخشک تر می‌شود

فرارو: گری لوئیس، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان‌ملل در‌ایران، در مصاحبه‌ای با نشریه تایمز مدعی شد که‌ایران در‌آینده گرمتر و خشکتر خواهد شد و‌این حاصل تغییرات آب و هوایی است.

 

آن آدم فاسدی که‌این فیلم را گرفته...

ایرنا: مهدی کوچک زاده، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انتشار فیلم از جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی، اقدامی غیر اخلاقی است. آن آدم فاسد و مفسدی که‌این فیلم خصوصی را گرفته و آن آدم مفسدی که آمده‌این فیلم را گرفته و پخش کرده، ما بنا نداشتیم در تریبون عمومی و علنی حرفهایی را که باید خصوصی باشد، بگوییم. وی همچنین گفت: حالا یک نماینده دو روز در حوزه انتخابیه دویده‌این ور آن ور، آخر سر بلیت گیرش نیامده با اتوبوس آمده، یک لحظه در صحن علنی چرتش می‌گیرد، عکس‌این را می‌گیرید در روزنامه می‌گذارید،‌این فساد است.

 

مجلسی‌ها مانع تغییر مدیران می‌شوند

ایرنا: محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: ابقای برخی مدیران دولت گذشته در مسؤولیت خود -به رغم قبول نداشتن گفتمان اعتدال- ناشی از فشار برخی از نمایندگان استان در مجلس به وزیران بوده است.

 

تجمع اعتراضی

ایرنا: جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی در اعتراض به ادغام‌این دانشگاه با دانشگاه خوارزمی، روز گذشته مقابل مجلس تجمع کردند.

 

محاکمه جیسون رضاییان

ایرنا: نخستین جلسه محاکمه جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست و دو متهم همراه وی، در شعبه 15 دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی برگزارشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.