قدس آنلاین یزد - مديرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزدگفت : سال ۹۳ به همت نیروگاه‌های استان یزد، اولین سالی بود که تولید برق استان بیش از مصرف را تجربه کردیم.

صنایع نقش عمده ای در مصرف انرژی استان دارند

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، محمدحسن صباغ‌زادگان در دیدار با مدیران عامل نیروگاه‌های برق استان هدف از این جلسه را هماهنگی شرکت برق منطقه‌ای یزد و نیروگاه‌های استان، بررسی راهکارهای بهبود بهره‌برداری از نیروگاه‌ها، برنامه‌ریزی برای گذر از پیک‌بار تابستان امسال و ارائه پیش‌بینی برنامه‌های تولید انرژی اعلام کرد.

وی با بیان این‌که ۵۰ مگاوات از حدود ۲ هزار مگاوات قدرت نصب‌شده‌ی نیروگاهی استان متعلق به نیروگاه‌های تولید پراکنده است، افزود: سال ۹۳ به همت نیروگاه‌های استان یزد، اولین سالی بود که تولید برق استان بیش از مصرف را تجربه کردیم.

صباغ‌ زادگان با اشاره به نقش نیروگاه‌های استان در ایجاد پایداری در شبکه برق اظهار داشت: در ترکیب مصرف انرژی در استان، درصد زیادی به صنایع تولیدی تعلق دارد و این مستلزم وجود پایداری بالا در شبکه برق استان است که خوشبختانه در سال ۹۳ این امر محقق شد.

این مسئول از مدیران نیروگاه‌های استان خواست تا با ارائه پیش‌بینی تولید هر ماه، گزارش برنامه تعمیراتی سالیانه و ارسال گزارش خروج اضطراری طی حداکثر ۲۴ ساعت بعد از آن به دفتر فنی تولید شرکت برق منطقه‌ای یزد، امکان برنامه‌ریزی و همپوشانی برنامه‌ها را محقق کنند.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز از آمادگی این معاونت در ارائه مشاوره به نیروگاه‌های استان برای استفاده از خدمات پیمانکاران مجاز و مورد تأیید شرکت توانیر خبر داد.

محمدحسین میرحسینی دوره‌ی برگزاری این جلسه را ماهیانه و زمان جلسه بعدی را قبل از شروع فصل تابستان به میزبانی یکی از نیروگاه‌های استان اعلام نمود.

محمد جعفری مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی یزد از تجارب سازمان خود در زمینه کاهش مصرف داخلی، مصرف آب و حفاظت از محیط‌زیست گفت و استمرار این جلسات را موجب همکاری بیشتر بین نیروگاه‌های استان دانست.

در ادامه سایر حاضرین، مشکلات، موانع و تجربیات سازمان خود را در زمینه های محیط زیست، صرفه‌جویی در مصرف آب، بازیافت آب مصرفی، کاهش مصرف داخلی نیروگاه، استفاده حداکثری از گاز مصرفی به جای گازوییل، تعرفه گاز طبیعی نیروگاه‌های تولید پراکنده،‌ کیفیت توان قدرت تولیدی، موضوع قرارداد نیروگاه سرو با مدیریت شبکه بیان نموده و پیرامون آن بحث و تبادل‌نظر نمودند.

شایان‌ذکر است، قدرت نصب‌شده نیروگاهی در استان یزد، یک هزار مگاوات توسط بخش دولتی و یک هزار مگاوات توسط بخش خصوصی استان یزد می‌باشد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.