قدس آنلاین: معاون هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بزرگترین مطالبه هنرمندان خراسان شمالی تاسیس دانشگاه هنر در این استان است.

تاسیس دانشگاه هنر بزرگترین مطالبه هنرمندان خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، حسن عابدی با اعلام این خبر افزود: با توجه به مسافت استان تا تهران و وجود مشکلات زیاد برای داشنجویان رشته های هنری که به تهران عزیمت می کنند و با عنایت به پتانسیل های فرهنگی واقلیمی استان تاسیس دانشگاه جامع در زمینه رشته های مختلف هنری به ویژه هنرهای نمایشی، موسیقی و هنرهای تجسمی یک مطالبه عمومی و از ضروریات محسوب می شود.

وی همچنین نبود دانشکده هنری جهت تربیت علمی و فنی علاقمندان به رشته های هنری دراستان، کمبود سخت افزار در حوزه رشته های هنری به ویژه نگارخانه، فضاهای تمرینی و فضاهای اجرایی، نبود سینما به عنوان مطالبه مهم جامعه فرهنگی وهنری و عدم وجود پژوهشکده ای در خصوص پرداختن به فرهنگ وهنر اقوام خراسان شمالی را از مهمترین چالش ها در حوزه هنری برشمرد.

عابدی پراکندگی تالارها و سالن های قابل استفاده توسط هنرمندان که در مالکیت دستگاهها و سازمان های غیر مرتبط با فعالیت های فرهنگی و هنری قراردارد، کمبود اعتبار و منابع مالی جهت خرید آثارهنری و حمایت از تولیدات هنرمندان در رشته های مختلف، نبود نظام تشکیلاتی به منظور پاسخ به نیازهای حقوقی، رفاهی و اجتماعی هنرمندان، نبود مرکزی تخصصی جهت احیا و آموزش هنرهای سنتی و نبود کارشناس و نیروی اداری تخصصی در زمینه رشته های هنری در کالبد اداری شهرستانهای استان  را از دیگر چالش ها در حوزه هنری ذکر کرد. 

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید جلال IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    0 0
    باسلام، کسی با نداشته هایش خود را معرفی نمی کند. برشمردن صرف نبودها، چالشها و مشکلات پیش رو ، هنر نیست. مساله این است که اولا وظایف فرهنگ و ارشاد را بشناسیم و ثانیا برای آندسته از هنرمندانی که از دانشگاههای تهران فارغ التحصیل در رشته هنر شده اند فکری بکنیم.فارغ التحصیلان آینده بمانند، مشکل هنر نبود فارغ التحصیل نیست، از فارغ التحصیلان به همین اندازه ای که هست استفاده نمی شود. دیدن ظرفیت ها، فرصت ها و توانمندیها و ارایه طرح و برنامه و راهکار و سپس اراده برای اجرای آن وظیفه اصلی یک مدیر است