عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ایجاد کمیته ۵نفره در شورا برای بررسی تأیید صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها گفت: مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاسی نیست.

روحانی در جلسه شورا درباره تشکیل کمیته ۵نفره انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها چه گفت؟

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مصوبه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ایجاد کمیته 5نفره برای بررسی صلاحیت سرپرستان دانشگاه‌ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی  موضوع برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری بود.

حسین کچوئیان و شهیندخت مولاوردی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برنامه به بحث و بررسی در زمینه این مصوبه پرداختند.

مولاوردی در بخشی از این برنامه با اشاره به اینکه بر اساس این مصوبه از این پس صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها در این کمیته 5نفره بررسی می‌شود، گفت: این بررسی توسط کسانی که مسئولیت این امر را در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتند صورت می‌گیرد یعنی براساس این مصوبه بررسی دقیق‌تری در کمیته‌ای جدا از صحن شورای انقلاب فرهنگی درباره رؤسای دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

*اختیار اعضای شورای انقلاب فرهنگی در زمینه انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها همچنان وجود دارد

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر اجماعی درباره کاندیدا و سرپرستی صورت نگرفت تأیید صلاحیت این فرد مجدداً در صحن علنی شورا مطرح می‌شود، با این وجود این اختیار برای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد و اعضا نیز می‌توانند ملاحظات و نگرانی‌های خود را به اعضای کمیته اعلام کنند.

وی در پاسخ به این سخنان کچوئیان یادآور شد: با این وجود جای امیدواری است که این موضوع در کمیته حل و فصل شود در غیر این صورت ناگزیریم در صحن شورا مجدداً سوابق را بررسی کنیم اما امیدواریم در کمیته کار بررسی به نتیجه رسد.

*مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاسی نیست

مولاوردی در پاسخ به اظهارات کچوئیان با اشاره به دلایل تشکیل کمیته 5نفره برای تأیید رؤسای دانشگاه‌ها گفت: دلایلی که امروز در جلسه شورا بیان شد غیر از این موارد بود که آقای کچوئیان اشاره کردند. تسریع بخشیدن به انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها یکی از مهمترین دلایل ایجاد این کمیته بود. بنده به هیچ وجه تشکیل این کمیته را به‌دلیل نگاه سیاسی نمی‌بینم و آن را قبول ندارم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره دلایل انتخاب این شیوه گفت: کمیته پنج‌نفره وظیفه‌اش بحث و بررسی و تأیید صلاحیت این رؤسا است اما شورای عالی انقلاب فرهنگی دستورات متعددی دارد که بخشی از آن در تأیید سرپرست رؤسای دانشگاه است اما این کمیته با حضور نمایندگانی که خود از اعضای شورا هستند یعنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر علوم و وزیر بهداشت به بررسی تأیید صلاحیت رؤسا می‌پردازد لذا جای نگرانی نیست. در عین حال اگر به اجماع نرسیده‌اند مجدداً تأیید صلاحیت افراد در شورا مطرح می‌شود.

مولاوردی نیز در پاسخ به سؤال کچوئیان مبنی بر انتخاب رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با شیوه قبلی، گفت: شرایط وزارت علوم با وزارت بهداشت فرق می‌کند. وزارت علوم تغییر و تحولاتی را پشت سر گذاشت که باید در نظر گرفته شود. بعد از آقای فرجی‌دانا سرپرستانی برای این دانشگاه انتخاب شدند و تحولاتی را به‌همراه داشت.

وی در پایان گفت: آقای روحانی در جلسه شورا اشاره کردند که شورا می‌تواند ضوابطی را تعیین کند. اجازه دهید این روند انجام شود و اگر به نتیجه نرسید می‌توان دوباره آن را تغییر داد. البته در این مصوبه به آزمایشی بودن اشاره نشده، اما اگر به نتیجه نرسید می‌توان مصوبه را تغییر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.