مشاور عالی وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور اقتصادی گفت: میزان سهم ایران در صنعت داروی افغانستان ۲ درصد است که بایستی افزایش یابد.

سهم ایران در تامین داروی بازار افغانستان افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار تسنیم، محمدرضا مودودی ظهر امروز در همایش کاربردی راهکارهای توسعه تجارت ایران و افغانستان که به میزبانی هتل پارس برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: محور دولت یازدهم توسعه صادرات غیرنفتی و است.

وی فعالیت‌های وزارت صنعت و معدن در حوزه‌ سازمان توسعه تجارت را راهبردی واستراتژیک دانست و گفت: ازجمله این فعالیت‌ها می‌توان به احیای شورای عالی صادرات و تشکیل جلسات هفتگی نشست‌های حوزه کالایی مختلف در سطح وزارتخانه اشاره کرد.

مودودی گفت: خطوط کشتیرانی منظمی ایجاد شده که امکان خوبی برای کشورهای همسایه شمالی ایجاد کرده و همچنین در بحث نمایشگاه بین المللی باید مزیت‌هایی ایجاد شود.

وی با اشاره به تلاش‌های امور خارجه مبنی بر تسهیل دادن روادید، از آغاز به کار بخش CIP دوغارون تا یک ماه آینده خبر داد.

مشاور عالی وزیر صنعت،معدن و تجارت در امور اقتصادی با اشاره به سهم 23 درصدی ایران در بخش کشاورزی افغانستان و 90 درصدی صنایع شیمیایی، تصریح کرد: میزان سهم ایران در صنعت داروی افغانستان 2 درصد است که بایستی افزایش یابد.

مودودی بازار خاورمیانه را بازاری جذاب دانست و گفت: باید اتحادیه‎های منطقه‌ای شکل گیرد تا از امنیت موجود در ایران استفاده و کارگرفته شود.

وی شروع صنعتی شدن و توسعه را از بازار اعلام کرد و خاطرنشان کرد: بایستی بازارهای مطمئن را شناسایی کرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.