منابع عراقی از ادامه پیشروی‌های نیروهای مردمی در جنوب و غرب الرمادی و فرار تروریست‌ها با بهره گیری از توفان گردوغبار در این مناطق خبر دادند.

پیشروی نیروهای مردمی و آزادی دو منطقه جدید در الرمادی

به گزارش تسنیم به نقل از الفرات نیوز، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروهای مردمی ادوات داعش را که قصد فرار از منطقه کیلومتر پنج در غرب الرمادی در منطقه 35 داشتند هدف قرار دادند که بر اثر آن شمار زیادی از داعشی‌ها به هلاکت رسیدند و ادوات آنها منهدم شد.

به‌گفته این منبع امنیتی فرار داعشی‌ها به‌دنبال پیشروی نیروهای مردمی در جنوب و غرب الرمادی و محاصره این تکفیری‌ها صورت گرفت و داعشی‌ها قصد داشتند از توفان گردوخاک برای فرار استفاده کنند.

بازپس‌گیری دو منطقه «الطاش» و «الحمیره» در جنوب الرمادی

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که دو منطقه الطاش و الحمیره را در جنوب الرمادی مرکز استان الانبار بعد از درگیری‌های شدید با داعش آزاد کرده است.

عملیات موفق گروه مقاومت اسلامی النجباء در منطقه تل البوجراد

جنبش النجباء که یکی از گروه‌های مردمی است با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جنبش مقاومت اسلامی النجباء در درگیری با داعش در منطقه تل البوجراد در بیجی در چهل کیلومتری شمال تکریت تلفات و خسارات سنگینی به آنها وارد کرد.

عملیات «لبیک یا حسین» مقدمه‌ای برای قطع امدادرسانی داعش میان موصل و الانبار

کریم النوری سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد: نبردی که روز گذشته شروع شده است مقدمه‌ای برای برای نبردهای اصلی است که شامل قطع امداد رسانی میان موصل و الانبار نیز می‌شود.

وی افزود: عملیات نیروهای مردمی شامل دو محور است؛ محور نخست به‌سوی مناطق النباعی و الکسارات و ناظم التقسیم است و محور دیگر شامل مناطق الاسحاقی و سید غریب و اطراف این دو منطقه است. سیطره بر این دو منطقه شریان ارتباطی تروریست‌ها را میان الانبار و موصل قطع می‌کند. عملیات لبیک یا حسین(ع) همچنین به‌منظور تأمین امنیت جاده سامراء به‌شکل کامل و دور کردن خطر از آن است. الاسدی تأکید کرد: عملیات شاهد حجم بالای آتش خواهد بود به‌گونه‌ای که به دشمن مجالی برای تجدید قوا و آماده کردن طرح داده نشود.

محاصره داعشی‌ها در مناطق البوجواری و منطقه 600 در شمال تکریت

از سوی دیگر وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای مردمی، تروریست‌های داعش را در مناطق البوجواری و منطقه 600 در شمال تکریت به محاصره درآورده‌اند. نیروی هوایی نیز ادوات تروریست‌های داعش را در منطقه الکسارات در استان صلاح الدین هدف قرار داده‌اند.

در این بیانیه همچنین از آزاد سازی ساختمان اداره دفاع در بیجی در استان صلاح الدین خبر داده شده و آمده است: الحویجه نیز مشمول عملیات لبیک یا حسین قرار می‌گیرد.
وزارت دفاع عراق از قطع خطوط امداد رسانی داعش در الرمادی خبر داد و بیان کرد: نیروهای امینتی و مردمی داعشی‌ها را از همه سو در محاصره قرار داده‌اند و عملیات آزاد سازی به‌خوبی پیش می‌رود. نیروهای امنیتی و مردمی منطقه المجره و العنکور اول و دوم و منطقه البومرعی در مجاورت دریاچه الحبانیه و نیز جاده استراتژیک از روستای المجره و پل مجاور کیلومتر 35 را پس گرفته‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع عراق همچنین از هلاکت وزیر جنگ داعش که افسر عالی‌رتبه رژیم بعث سابق عراق بود به‌همراه 17 داعشی دیگر در حمله نیروی هوایی عراق و نیز انهدام مرکز مهم ارتباطات داعش طی عملیاتی دقیق در ناحیه الدجیل در جنوب صلاح الدین خبر داده شده است.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: در عملیات آزاد سازی جاده استراتژیک روستای المجره و پل مجاور منطقه کیلومتر 35 بیش از 86 بمب کارگذاشته شده در این جاده خنثی شد. در منطقه مجاور دریاچه الحبانیه و مناطق العنکور و المجره نیز 40 بمب منفجر و خنثی شد. در این عملیات تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند که برخی از آنها تابعیت پاکستانی داشتند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    نگذارید حتی یک نفر از این تروریستهای تکفیری زنده فرار کند همه آنها را قتل عام کنید فرقی نمیکند که از چه کشوری باشند یا چه ملیتی داشته باشند ، فرماندهان جنگ آزموده زیرک از همین طوفان گرد خاک بر علیه تروریستها و به عنوان یک فرصت در جهت پیروزی نیروهای بسیج مردمی با کمین گذاری و استتار به نفع خود بهره میبرند
  • جاش IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    خیلی خوبه وامیدواریم که نسل داعش درمنطقه نابودبشه.مدتیه توی ذهنم یه علامت سوال داره بال بال میزنه که داعش برای سرکارگذاشتن خودش از منابع متصل به آمریکا پول وامتیاز میگیره اما این وسط چی گیر اونهایی میاد که توی درگیریها به درک واصل میشن وخوراک سگهای ولگردمیشن؟!تعجب میکنم موجود زنده واین همه حماقت!!!