قدس آنلاین- تبریز: رییس شورای اسلامی استان همدان، گفت: به موقع آماده نشدن طرح های تفصیلی در شهرهای کوچک، موجب کاهش درآمدهای شهرداری های این شهرها می شود.

آماده نشدن به موقع طرح‌های تفصیلی در شهرهای کوچک، موجب کاهش درآمد شهرداری‌ها می شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، درویشی که در کارگروه بررسی درآمدهای شهرهای کوچک و توانمندسازی سخن می گفت، با اشاره به این که شهرهای کوچک، تقریبا نیمی از تعداد شهرهای هر استان را تشکیل می دهند، تاکید کرد: باید راهکارهایی برای افزایش درآمد در این شهرها ارائه شود.

وی افزود: محل درآمد این شهرداری ها بسیار محدود و منحصر به صدور پروانه های ساختمانی است که متاسفانه، آماده نشدن به موقع نقشه های تفصیلی و طرح های جامع شهرهای کوچک، موجب کاهش درآمدهای شهرداری های کوچک می شود؛ چراکه نمی توانند از بخش تفکیک اراضی و تغییر کاربری، سهمی داشته باشند.

وی با بیان پاره ای راهکارها جهت ایجاد منابع درآمدی برای شهرداری های شهرهای کوچک، خاطرنشان کرد:اختصاص تسهیلات با سود کم به شهرداری ها به منظور احداث کارخانجات مختلف، تقبل پرداخت هزینه های جاری شهرداری ها از طرف دولت و مساعدت در اجرای پروژه های بزرگ شهرها، از جمله مواردی است که می تواند یه حل مشلات مالی شهرداری های کوچک، کمک کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.