معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی گفت: در حال حاضر، بیش از ۲۰ مجتمع میان راهی آستان قدس به زائران ارائه خدمت می‌کنند.

 بیش از ۲۰ مجتمع میان راهی آستان قدس به زائران ارائه خدمت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، سید خلیل منبتی در دیدار با معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: کلانشهر مذهبی مشهد سالانه پذیرای حدود 30 میلیون زائر داخلی و خارجی است و هر سال 300 میلیون تشرف به حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به روایات متعددی که از ائمه معصومین(ع) در زمینه تکریم و احترام به زائران وجود دارد، تصریح کرد: بنا به تاکیدات آیت الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی، ارائه خدمات کیفی به زائران اولویت نخست این مجموعه است، ولی خدمت به زائران امام رضا(ع) نباید صرفا محدود به حرم مطهر رضوی باشد.

منبتی ادامه داد: مجموعه آستان قدس رضوی اجرای این مهم را با احداث مجتمع‌های میان راهی در محورهای منتهی به مشهد دنبال کرده و بیش از 20 مجتمع در شهرهای مختلف احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توسعه استان از طریق زیارت، استراتژی تعریف شده برای استان خراسان رضوی است، باید دستگاه‌های اجرایی شهر مشهد برای رفع کمبودهایی که در ارائه خدمت به زائران وجود دارد، پیشگام شوند.

منبتی اظهار داشت: به لطف خدا و عنایات حضرت رضا(ع)، شاهد هماهنگی و همدلی مطلوبی در سطح استان هستیم و امیدوایم خدماتی که در این استان به مسافران و زائران ارائه می‌شود، خدماتی بی‌نظیر باشد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز گفت: قرار است زمانبندی طرح مطالعه توسعه کمی و کیفی زیارت حذف شود و این طرح مورد بازنگری قرار گیرد و اسناد جدید بالادستی از قبیل سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز در این سند در نظر گرفته شود.

محمدحسن واحدی افزود: زیارت عارفانه، آسان، ارزان، با کیفیت مطلوب، با تکریم زائر و ماندگاری مناسب برای ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی و اثرگذاری مثبت در زندگی مردم مورد نظر معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.