«اسکات واکر» فرماندار ایالت «ویسکانسین» و از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری آمریکا، روز سه شنبه ادعا کرد که دولت «باراک اوباما» رییس جمهوری این کشور به دلیل مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته ای، اسراییل را به خطر می اندازد.

  اوباما در مذاکرات هسته ای، اسراییل را به خطر انداخته است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل زا خبرنگار ایرنا، و پایگاه اینترنتی «هیل»، واکر در پایان سفر پنج روزه به فلسطین اشغالی در مطلبی نوشت: این سفر اعتقاد مرا محکم تر کرد که مذاکرات هسته ای گروه 5+1 با ایران، اسرائیل را تهدید می کند.

این عضو جناح «باز»ها (جمهوریخواهان) امریکا افزود: دوست داشتم که این نظر درست نبود؛ اما این سفر باور مرا در این خصوص تائید کرد که دولت کنونی آمریکا حمایت مورد نیاز را از اسرائیل انجام نمی دهد.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود واکر اوایل تابستان وارد رقابت های درونی حزب جمهوریخواه برای کسب نامزدی ریاست جمهوری شود و سفر به سرزمین های اشغالی اقدامی نمادین برای نشان دادن حمایت از این متحد آمریکا است.

در حالی که راست آزمایش های آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون صلح آمیز بودن و عدم انحراف فعالیت های هسته ای ایران را بارها تایید کرده است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هرگونه توافق با ایران را به ضرر خود ارزیابی کرده و با ادعاهای واهی از خطر هسته ای ایران سخن گفته است.

با گذشت نزدیک به دو سال از روی‏ کار آمدن دولت «حسن روحانی»، روند مهم‏ترین پرونده هسته ‏ای ایران تغییرات مهمی را شاهد بوده است. از جمله مهم‏ترین این تغییرات ناشی از «دیپلماسی هوشمندانه» ایران را می توان عصبانیت رژیم صهیونیستی و به هم ریختن آرایش جبهه ‏ مخالفان فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران دانست. به اذعان بسیاری از صاحبنظران، اسراییل بیش از هر زمانی در جمع متحدان غربی خود منزوی شده است.

در حالی که تعامل با ایران و دستیابی به یک توافق جامع از طریق دیپلماسی و میز مذاکرات محور فعالیت بسیاری از کشورهای جهان و قدرت های بین المللی را تشکیل می دهد، اما اسراییل و برخی متحدان عربی و غربی آن بر ادامه فشار‏های نامتعارف بین المللی تاکید دارند.

رژیم صهیونیستی که دشمنی های بسیار آشکاری با جمهوری اسلامی ایران دارد، همواره تهدیدات نظامی را تکرار و این در حالی است که طی سال های اخیر شکست های سختی از جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین دریافت کرده و توان نظامی آن با بحران و چالش مواجه شده است.

به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران امضای یک توافق جامع و منطقی و بر مبنای دیپلماسی برد-برد، می تواند فضای سیاسی و امنیتی منطقه و جهان را تحت شعاع قرار دهد و سیاست جنگ طلبانه صهیونیست ها و برخی متحدان عرب آنان را به حاشیه بیشتر براند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.