قدس آنلاین : اولین کنگره بین‌المللی تازه‌های گلوکوم در مشهد افتتاح شد.

اولین کنگره بین‌المللی تازه‌های گلوکوم افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین این کنگره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، انجمن چشم پزشکی ایران، مرکز تحقیقات قرنیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمارستان خاتم الانبیا مشهد به مدت سه روز از 6 تا 8 خرداد ماه در هتل پردیسان مشهد برگزار می شود.

رئیس این کنگره در گفتگو با قدس آنلاین گفت: کنگره بین المللی گلوکوم و هشتمین سمینار خاتم همزمان به مدت سه روز در سالن همایش های هتل پردیسان برگزار می شود.

میرنقی موسوی یکی از اهداف برگزاری این گنگره را ارائه تازه های علم چشم پزشکی دنیا عنوان کرد و افزود: علم چشم پزشکی در ایران در سال های اخیر پیشرفت های چشم گیری داشته و یکی از اهداف این کنگره ارائه تازه های این علم برای ارتقا هر چه بهتر و بیشتر خددمات به بیماران است.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه برگزاری چنین کنگره های بین المللی در جهت ارتقا سطح دانش چشم پزشکی بسیار مفید است.

رئیس کنگره بین المللی تازه های گلوکوم با اشاره به اینکه افتتاح بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء گفت: با افتتاح بیمارستان خاتم موفق شدیم سطح ارائه خدمات چشم پزشکی را در مشهد ارتقا دهیم؛ ضمن اینکه با افتتاح کلینک های ویژه چشم در مشهد سطح درمانی استان در این رشته بسیار ارتقا پیدا کرده است.

گلوکوم شایع ترین دلیل نابینایی است

دبیر کنگره بین المللی تازه های گلوکوم گفت: بیماری گلوکوم به‌عنوان شایع‌ترین دلیل نابینایی قابل‌پیشگیری و غیرقابل‌برگشت به شمار می رود که در دنیا مورد توجه نظام‌های بهداشتی – درمانی است.

رامین دانشور در گفتگو  با قدس آنلاین اظهار داشت: در سالیان اخیر پیشرفت‌های قابل‌توجه در ابزارهای کمک تشخیصی بیماری گلوکوم رخ‌داده است که این پیشرفت ها در مراحل اولیه تا حد زیادی به درمان بیماری کمک می کند.

دانشور افزود: همچنین، پیشرفت‌های صورت گرفته منجر به درک بهتر عوامل خطرساز، اتیولوژِی و پاتوفیزیولوژِی بیماری خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس در این همایش که با مشارکت صاحب‌نظران داخلی و بین‌المللی در حال برگزاری است، مروری فشرده و جامع از مباحث پایه گلوکوم و مفاهیم جدید آن، روش‌های جدید تشخیصی، روش‌های جدید درمانی و داروهای جدید خواهیم داشت.

وی ادامه داد: همچنین دیدگاه‌های جدید در مورد روش‌های درمانی مرسوم مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.