قدس آنلاین : معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان تاكيد كرد: تلفن‌هاي همراه داراي قابليت هايي هستند كه مي‌توانند به‌عنوان ابزارهاي جاسوسي مورد استفاده قرار بگيرند؛ لذا در اماكن مهم و حساس، به توصيه‌هاي امنيتي مبني بر عدم استفاده از تلفن همراه توجّه كنيد.

تلفن های همراه قابلیت جاسوسی دارند!

به گزارش قدس آنلاین  از اصفهان، سرهنگ جهانگير كريمي در خصوص نكات امنيتي استفاده از تلفن همراه اظهار كرد: از نگهداري اطلاعات شخصي و مخصوصا عكس‌هاي خصوصي بر روي تلفن همراه جدا خودداري كنيد؛ همچنين بلوتوث تلفن همراه خود را همواره خاموش نگه داريد.
وي با تاكيد بر اينكه به فرزندان خود بياموزيد از پاسخ دادن به تلفن‌هاي ناشناس خودداري كنند، افزود: به پيامك هايي كه به شيوه¬هاي مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه‌كشي¬ها، امور خيريه و مواردي از اين دست، اطلاعات شما نظير اطلاعات كارت بانكي شما را درخواست مي كنند، اعتماد نكرده و به آنها پاسخ ندهيد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان تصريح كرد: تلفن‌هاي همراه داراي قابليت هايي هستند كه مي‌توانند به‌عنوان ابزارهاي جاسوسي مورد استفاده قرار بگيرند؛ لذا در اماكن مهم و حساس، به توصيه هاي امنيتي مبني بر عدم استفاده از تلفن همراه توجّه كنيد.
سرهنگ كريمي خاطرنشان كرد: بر روي لپ تاپ‌ها، اسمارت فون‌ها و تبلت ها، برنامه‌هاي مفيد كاربردي براي رديابي نصب كنيد و روي فايل ها هم پسوردگذاري كنيد.
وي افزود: احتمال گمشدن يا به سرقت رفتن تلفن‌هاي همراه، بيشتر از ساير ابزارهاي رايانه اي است لذا اطّلاعات و محتواهاي ذخيره شده شما در آن، در معرض خطر و آسيب هاي جدي ناشي از دسترسي سارق به آنها قرار دارد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با تاكيد بر اينكه اطلاعات محرمانه، عكس‌ها و ويدئوهاي شخصي و خانوادگي خود را بر روي گوشي خود نگهداري نكنيد، گفت: هنگام خرابي گوشي تلفن همراه خود، حتي الامكان پس از تخليه كامل اطّلاعات و محتواهاي موجود در آن، براي تعمير به تعميركاران مجرب و قابل اعتماد مراجعه كنيد.
سرهنگ كريمي اظهاركرد: گوشي هاي تلفن همراه مجهز به امكانات ارتباطي متنوعي مثل واي فاي، بلوتوث و اينفرارد هستند؛ لذا هنگامي كه از اين امكانات ارتباطي استفاده نمي‌كنيد آنها را غيرفعال كنيد.

وی یادآور شد: مجرمان قادر هستند تا با هك و نفوذ به گوشي شما، اختيار آن را در دست گرفته و ضمن برقراري تماس‌هاي تلفني به حساب شما، اطلاعات و محتواهاي درون گوشي شما دسترسي پيدا كرده و آنها را به سرقت ببرند.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه توجه داشته باشيد شبكه هاي اجتماعي، حريم امن و خصوصي شما نيستند، افزود: تقويت آموزه‌هاي ديني، بهترين راهكار در پيشگيري از آسيب‌هاي فضاهاي مجازي در كودكان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.