مرتضی روشنی: امسال مراسم گرامیداشت شهدای قیام 15 خرداد و بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با میلاد خجسته حضرت ولی عصر(عج) متقارن شده است.

برنامه های بیست و ششمین سالگرد عروج امام خمینی (ره) در خراسان رضوی اعلام شد

دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) خراسان رضوي با بیان این مطلب افزود: از همین رو روز 13 خرداد که مصادف با نیمه شعبان است، مراسم اجتماع منتظران ظهور با سخنرانی امام جمعه مشهد مقدس آیت ا... علم الهدی ساعت هشت صبح در میدان شهدا آغاز و سپس زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) با شاخه های گل به سمت حرم مطهر برای عرض تبریک مشرف و در ویژه برنامه های حرم شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی با اشاره به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: روز پنجشنبه 14 خرداد از ساعت 30/17 در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با حضور آیت ا... واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت عظمای آستان قدس رضوی مراسم ویژه ای برگزار می شود و سخنران این مراسم آیت ا... کازرونی، نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی(ره) خواهند بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: همچنین در این روز از سوی هیأت رهروان روح ا... مراسم ویژه ای در حسینیه رهروان روح ا... برگزار می شود و نماز ظهر و عصر در این حسینیه به امامت آیت ا... علم الهدی اقامه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی اظهار داشت: همچنین استقبال از زائران غیرایرانی که به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) از پایانه های مرزی و فرودگاه وارد مشهد می شوند، از جمله مراسم امسال است.

وی گفت: امسال به مباحث خانواده و سبک زندگی از منظر حضرت امام (ره) توجه بیشتری شده و در همین راستا دو هزار جلد کتاب با عنوان «همدلی با رایحه روح ا...»، هزار جلد کتاب درسهایی از امام با عنوان «بهار جوانی» و «اخلاق در خانواده» چاپ شده که در میان مردم توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین با همکاری روزنامه های قدس، خراسان و شهرآرا ویژه نامه هایی برای آشنایی با سیره امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد منتشر خواهد شد. ضمن اینکه با همکاری روزنامه قدس مسابقه ای از وصیتنامه سیاسی – الهی امام برگزار می‌شود.دبیر ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) خراسان رضوی به سهمیه 20 هزار نفری استان برای حضور مردم در حرم امام اشاره کرد و گفت: 10 هزار نفر از این سهمیه متعلق به مشهد و 10 هزار نفر هم از شهرستانهای استان است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سلطانی درباره هزینه این سفر نیز گفت: هزینه هر نفر 105 هزار تومان است که حدود نیمی از این هزینه توسط ستاد پرداخت می شود و افراد توسط 500 دستگاه اتوبوس به مرقد مطهر امام و حضور در سخنرانی مقام معظم رهبری مشرف می‌شوند.

وی افزود: همچنین 40 نفر از طلاب علوم دینی غیرایرانی جامعه المصطفی العالمیه مشهد نیز برای شرکت در مراسم تهران اعزام می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.