قدس آنلاین:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي از 3 تمهید دولت برای رفع موانع تولید خبر داد.

سه تمهید دولت برای رفع موانع تولید

به گزارش قدس آنلاین ،راضیه علیرضایی که در نشست ماهانه روسا و دبیران 28 انجمن تخصصی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي سخن می‌گفت با تشریح تمهیدات اتخاذ شده برای رفع رکود در واحدهای تولیدی اظهار داشت: تشکیل مجدد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان، ابلاغ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تسهیل در پرداخت بدهی بانکی بخش تولید از جمله تمهیدات دولت برای رونق این بخش است.

وی افزود: این سه تدبیر که به تازگی به استان ابلاغ شده است، فرصت مناسبی را برای رفع موانع کارآفرینی فراهم کرده است وی گفت: با همکاری انجمن‌های خانه صنعت، معدن و تجارت بایستی مسايل و چالشهای نوآوری صنعت و تولید دسته بندی و در ستادهای مربوطه طرح و پیگیری شود.

وی همچنین با اعلام اولویتهای توسعه استان تصریح کرد: خدمات برتر گردشگری مذهبی، گسترش بخش‌های کشاورزی و صنعت اولویتهای توسعه خراسان رضوي در افق 1400 است و قرار است استان در این سال به یک استان توسعه یافته و دارای رشد متوازن تبدیل شود.

وی در ادامه از واردات 200 میلیون یورویی ماشین آلات برای نوسازی صنعت خبر داد و گفت: با این اقدام بخش عمده‌ای از صنعت استان توسط مدیران واحدهای صنعتی نوسازی خواهد شد.

وی رشد مصرف انرژی صنعتی در استان و واردات 200 میلیون یورویی ماشین آلات را نشانه‌های خروج از رکود در بخشی از صنعت عنوان کرد و افزود: با این حال رکود در صنایع ساختمانی و برخی دیگر از بخشها مانند صنایع غذایی عمیق است.

وی خواستار عارضه یابی 1000 واحد تولیدی مشکل‌دار استان توسط انجمن‌های تخصصی خانه صنعت، معدن و تجارت شد و گفت: هم افزایی بنگاههای تولیدی مؤثرترین راه برای خروج از رکود است.

خانم علیرضایی در ادامه از پیگیری مشکل تأخیر در صدور ضمانت نامه‌های بانکی صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی خبر داد و درباره ابطال مجوزهای کشف معادن تصریح کرد: در حال حاضر 600 معدن در استان فعال بوده و 2000 محدوده معدنی نیز به ثبت رسیده اما از آنجائیکه طبق بررسی انجام شده در تعدادی از این محدوده‌ها هیچ اقدامی انجام نشده بود، 700 مجوز ابطال شد.

در ادامه این نشست رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي با بیان این که مراسم ملی بزرگداشت روز صنعت بعد از ماه مبارک رمضان در مشهد برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این مراسم از واحدهای پیشرو تقدیر می‌گردد.

حسن حسینی همچنین با اشاره به انتخابات آینده هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان، خواستار مشارکت جدی انجمنها در این انتخابات شد.

وی با بیان این که خانه صنعت، معدن و تجارت اعطای مشوق‌های مالیاتی را به وزارت اقتصاد پیشنهاد داده است افزود: این پیشنهاد با استقبال وزیر اقتصاد و امور دارایی مواجه شده است و خانه صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری موضوع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.