شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه موضع گرفتن ها و مخالفت های عده ای با مقاومت برای خدمت به رژیم صهیونیستی است ،اظهار داشت: اگرما مقاومت نمی کردیم اکنون دراین منطقه که صهیونیست ها نقشه تقسیم و سیطره کامل بر آن را کشیده اند، چه وضعیتی داشتیم.

مخالفت با مقاومت خدمت به رژیم صهیونیستی/ پیروزی های خیرکننده در راه است

 به گزارش ایرنا، شیخ نعیم قاسم روز چهارشنبه در اجلاس هیات رییسه اتحادیه جهانی علمای مقاومت که درهتل الساحه ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان برگزار شد، تاکید کرد که ما بر ادامه مقاومت و مبارزه با دشمنان صهیونیستی و تکفیری اصرار داریم و همه چیز در میدان نبرد یکسره خواهد شد.

معاون دبیرکل حزب الله بر اهمیت نقش علما و اتحادیه جهانی علمای مقاومت در ایجاد وحدت و تقویت مقاومت ،آگاه سازی ، بسیج عمومی و روشن کردن مسیر تاکید کرد و گفت: مقاومت یک هدیه بزرگ اسلامی است که حضرت امام خمینی (ره) آن را در این دوران پایه گزاری و حضرت امام خامنه ای از آن پاسداری و محافظت کردند.

وی خاطرنشان کرد: پیروزی رزمندگان مقاومت اسلامی و ارتش عربی سوریه در ارتفاعات القلمون یک پیروزی معمولی نبود بلکه به منزله عبور از یک پیچ مهم و نقطه عطف بود که نتایج بعدی را به همراه خواهد داشت و این پیروزی امیدهای تروریست های تکفیری را برای برپایی امارت نفاق و تکفیر در منطقه مرزی بین لبنان و سوریه نقش بر آب کرد.

معاون دبیرکل حزب الله تاکید کرد: ما در برابر پیروزی های خیره کننده ای قرار داریم و ان شاء الله این پیروزی ها ادامه خواهد داشت و مقاومت به توفیق الهی آماده مقابله با هرگونه چالشی است.

شیخ نعیم قاسم گفت: طبیعی است که برخی سیاسیون داخل لبنان به خاطر شکست برنامه هایشان و فروپاشی رویاهایشان نگران و دستپاچه شوند.

وی افزود: مقاومت، دشمنی صهیونیستی را از خاک جنوب لبنان بیرون کرد، این سیاسیون لبنانی بیایند و بگویند چه کرده اند؟ موضعشان درباره مسائل سوریه ، یمن ، عراق و فلسطین چیست؟

معاون دبیرکل حزب الله با تاکید به اینکه برای مبارزه با هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی در اوج آمادگی هستیم، تصریح کرد: مقابله ما با تهدیدهای گروه های تکفیری در ادامه نبرد با رژیم صهیونیستی و بخشی از همان برنامه است چرا که این گروه ها نتیجه و دست پروده رژیم صهیونیستی هستند.

شیخ نعیم قاسم ، رژیم صهیونیستی و تروریست های تکفیری را خطری برای همه جهان و منطقه دانست و خاطرنشان کرد: برای نبرد با این دشمنان هرکجا لازم باشد و صدای حقی شنیده شود، حضور خواهیم یافت و از حق و عدالت دفاع خواهیم کرد.

وی از جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پیشرفت طرح مقاومت، اظهارداشت که فلسطین مسئله محوری و مرکزی جهان اسلام است و هیچ عاملی باعث نمی شود تا از مبارزه با دشمن صهیونیستی و حمایت از فلسطین غافل شویم.

معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه « مقاومت یک طرح زودگذر نیست و تا نابودی کامل دشمنان ادامه خواهد داشت»، تصریح کرد: راه سخت و ناهمواری پیش روی داریم و قطعا از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی با فشارهای رسانه ای و سیاسی مواجه خواهیم شد.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: مقاومت به جای دل بستن به شورای امنیت و سازمان های بین المللی و منطقه ای ، ادعاهای سیاسی و قدرت های بزرگ و برخی کشورهای عربی، به خداوند بزرگ و بازوان قدرتمند رزمندگان خود اعتماد و تکیه دارد.

اجلاس هیات رییسه اتحادیه جهانی علمای مقاومت روز چهارشنبه در بیروت پایتخت لبنان برای بررسی منشور اسلامی این اتحادیه برگزار شد.

در این اجلاس شیخ ماهر حمود، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاون دبیرکل ، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی کل سوریه، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان و آیت الله محمدعلی تسخیری رییس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و دیگر معاون دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت سخنرانی کردند.

اعضای هیات رییسه اتحادیه جهانی علمای مقاومت در سخنانی پیشنهادها و مطالبات خود را مطرح و مسایل و بحران های کنونی جهان اسلام و راهکارهای مقابله و حل آنها را بررسی کردند.

در این اجلاس همچنین درباره کمیته ویژه ای که دبیرکل اتحادیه برای برقراری ارتباط با اعضای آن باید تشکیل دهد، تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

اتحادیه جهانی علمای مقاومت آخرین روزهای مهرماه سال گذشته با برگزاری اجلاس تاسیسی در بیروت پایتخت لبنان به طور رسمی اعلام موجودیت کرد و شیخ ماهر حمود روحانی برجسته سنی لبنانی و امام مسجد قدس شهر صیدا در جنوب لبنان به عنوان نخستین دبیرکل آن تعیین شد.

آیت الله محمدعلی تسخیری رییس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز به عنوان نواب اتحادیه جهانی علمای مقاومت تعیین شدند.

دکتر جعفر عبدالسلام از مصر به عنوان سخنگوی رسمی و شیخ حسان عبدالله از لبنان به عنوان رییس شورای اداری و دکتر محمد حسن تبرائیان به عنوان رییس دبیرخانه این اتحادیه تعیین شدند.

دبیرخانه اتحادیه جهانی علمای اسلام در لبنان است.

علما و شخصیت هایی مذهبی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، لبنان ، سوریه ، عراق، ترکیه، سنگال ، مالزی ، مصر ، استرالیا و تونس عضو اتحادیه جهانی علمای مقاومت هستند.

همایش بین المللی علمای اسلام برای حمایت از مقاومت فلسطین شهریور ماه سال گذشته در تهران برگزار شد و تصمیم گرفت تا اتحادیه جهانی علمای مقاومت تشکیل شود.

 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.