رعایت رژیم غذایی مناسب و مراجعه به متخصص به منظور تعیین نوع عوامل حساسیت‌زا به افرادی که سابقه‌ی ابتلا به آلرژی دارند توصیه می‌شود تا ملاحظات ویژه‌ای را در نظر بگیرند.

روش‌هایی برای از بین بردن حساسیت چشم به لنز
دکتر محمد کی‌پور اپتومتریست درگفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران گفت: برای مقابله با حساسیت‌های چشمی باید از عوامل آلرژی‌زا اجتناب کرد به خصوص در محیط‌ها و در فصل‌هایی که عوامل محرک در محیط به حداکثر می‌رسند باید در محیط‌های سرپوشیده استقرار یابند و در حین رانندگی با اتومبیل نیز پنجره‌ها باید بسته باشند. 
 
وی افزود: استفاده از فیلترهای ویژه‌ی تصفیه‌ی هوا در منزل یا محیط کار در کاستن از محرک‌های محیطی موثر است، همچنین رعایت رژیم غذایی مناسب و مراجعات تخصصی به منظور تعیین نوع عوامل حساسیت‌زا به افرادی که سابقه‌ی ابتلا به آلرژی دارند توصیه می‌شود تا ملاحظات ویژه‌ای را در رژیم غذایی در نظر بگیرند.
 
وی در پایان گفت: انجام شست و شوی منظم پلک ها و مژه ها بصورت روزانه و استفاده از شامپو بچه یا محلول‌های استریل ویژه در کاهش ریسک حساسیت‌های چشمی موثر می‌باشد. همچنین هر گونه ماده آرایشی و انواع مژه‌های مصنوعی نیز باید مورد تایید متخصصین قرار گیرد تا به حساسیت‌ها و التهابات ناحیه ملتهبه و در موارد حادتر آسیب‌های قرنیه‌ای منجر نشود.
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.