قدس آنلاین – لرستان: شهردار خرم‌آباد درجلسه رسمی علنی شورای شهر خرم آباد گفت: سرانه فضای سبز خرم‌آباد ۳.۲ مترمربع است که طی امسال و سه‌ماهه نخست سال آینده به ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.

سرانه فضای سبز خرم‌آباد ۲ برابر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، یحیی عیدی بیرانوند بابیان اینکه غیر از فضای سبز و نورپردازی ۱۰۰ پروژه عمرانی فعال در سطح شهر خرم‌آباد وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد، ۱۰ پروژه در منطقه دو، ۲۳ مورد در منطقه یک و ۳۰  پروژه  مربوط به منطقه سه است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری خرم‌آباد اکنون در یک تکاپوی عمرانی است، افزود: تا الآن سرانه فضای سبز شهرداری خرم‌آباد ۳.۲ مترمربع بوده که امسال و سه‌ماهه نخست سال آینده به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه پارک ۳۸ هکتاری آبشار طلایی دره گرم به‌زودی توسط وزیر کشور کلنگ زنی می‌شود، عنوان کرد: ۲۵ هکتار فضای سبز در شهر خرم‌آباد دست اقدام است که هفت هکتار آن کاشته شده است.

وی بابیان اینکه در بحث ساخت ‌و ساز مؤلفه‌هایی زیادی مؤثر است، بیان کرد: باوجوداینکه برخی املاک شهر خرم‌آباد در تملک هستند ولی هنوز تفکیک نشده‌اند بنابراین مردم از اینکه این اراضی توسط دولت تصرف شود نگران‌اند و ملک را با قول‌نامه و قیمت اندک به اشخاص می‌فروشند.

عیدی بیرانوند گفت: مسکن شهرسازی بالای ۱۰ سال است که انتهای خیابان فلک الدین شهر خرم‌آباد را تملک کرده اما متأسفانه هنوز طرح تفکیکی آن به مردم داده نشده است.

وی بابیان اینکه ۶۴ هکتار از پشته حسین‌آباد و ملکی از دره گرم فقط تملک شده، اظهار داشت: در این راستا مسکن شهرسازی خرم‌آباد هیچ‌گونه تلاشی در جهت به‌کارگیری نیروی حفاظتی نمی‌کند بنابراین مسکن شهرسازی  به‌عنوان یک مؤلفه می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد.

شهردار خرم‌آباد در رابطه با زمین برج دوقلوی شهرستان خرم‌آباد، افزود: واقعیت این است که هزار و ۳۰۰ متر زمین برج دوقلو در قرارداد دیده نشده بنابراین بندی برای آن تعریف‌نشده از این‌ رو پیگیر هستیم تا این زمین تعیین تکلیف شود.

وی در رابطه با وضعیت دره اسدآبادی، تصریح کرد: دره اسدآبادی واقعاً به یک تراژدی برای مردم تبدیل‌شده چراکه زیرساخت‌های آن فراهم نیست از این‌ رو طرحی در مسکن شهرسازی برای آن تعریف‌شده تا پلی برای آن نصب شود.

عیدی بیرانوند خاطرنشان کرد: در کمیسیون ماده ۵ مصوب شد تا حداکثر یک ماه آینده ساماندهی دره اسدآبادی شروع شود کمااینکه ساماندهی این دره طرح جامعی می‌خواهد و به‌تنهایی از عهده شهرداری برنمی‌آید.

وی گفت: برای کار ساماندهی دره اسدآبادی بنا شد هفته آینده با استاندار و معاونان بازدیدی از آن به عمل آید که در این راستا لازم است وظیفه هر اداره‌ مشخص شود.

 شهردار خرم‌آباد در رابطه با وضعیت پل ۹ دی خرم‌آباد، عنوان کرد: فلاور باکس این پل خوب طراحی نشده و بخشی از آن تخریب شد که برای انجام کار آن مشاور جدیدی گرفتیم و در حال حاضر پیشنهاد دیوار حائل داده‌شده است.

وی بیان کرد: انجام کار پل ۹ دی نزدیک دو میلیارد تومان هزینه دارد که برای پیمانکار و بودجه پیشنهاد آن به شورای شهر ارسال می‌شود.

 عیدی بیرانوند بابیان اینکه تمام عرشه پل مازیار خریداری‌شده، گفت: این پل تا دو ماه آینده تکمیل می‌شود.

وی در بحث ساماندهی رودخانه خرم‌آباد، تصریح کرد: بین شهرداری، امور آب و استانداری توافق سه‌جانبه‌ای انجام شد تا ۱۰ کیلومتر از رودخانه خرم‌آباد ساماندهی شود که در این راستا مقرر شد پیمانکار پس از ۹ ماه آن را تحویل دهد.

شهردار خرم‌آباد بابیان اینکه برای تعریض خیابان‌های سه‌راهی ۲۸ ملک ارزیابی‌شده،گفت: بر اساس برآورد انجام‌شده هرکدام حدود هشت میلیون تومان برای شهرداری هزینه دارد بنابراین شهرداری برای خریداری این املاک باید  ۳۰ میلیون تومان نقدینگی داشته باشد که با توجه به اعتبار ۷۶ میلیارد تومانی امکان تملک آن‌ها وجود ندارد.

وی در رابطه بااتصال خیابان ۶۰ متری به بلوار ولایت، اظهار داشت : شهرداری خرم‌آباد تلاش‌های زیادی انجام داد تا بالاخره توانست ۱۲ مالک بر سر راه این طرح را مجاب کند بنابراین ظرف ۲۰ روز آینده اتصال خیابان ۶۰ به ۸۰ تکمیل می‌شود.

 عیدی بیرانوند افزود: در منطقه پشت بازار خیابان هم ارزی وجود دارد که تاکنون ۲۰ ملک در آن مسیر خریداری‌شده بنابراین پس از مصوبه شورا بنا است سرمایه‌گذار بانک شهر بازارچه سنتی در این مسیر راه‌اندازی کند.

وی در رابطه با وضعیت نامناسب شهربازی خرم‌آباد، عنوان کرد: این شهربازی قبلاً طی مجوزهایی به پیمان‌کار اجاره داده شد که بر اساس نظر کارشناسان حدود سه میلیارد تومان برای آن هزینه کرده است.

شهردار خرم‌آباد بیان کرد: برای ساماندهی این شهربازی دو پیشنهاد مطرح می‌شود یکی اینکه با برگزاری یک مزایده دستگاه‌های این پارک به پیمانکار جدیدی واگذار شود و دیگر اینکه باقیمت کارشناسی جدید به همان پیمانکار داده شود اما طالب دستگاه‌های موجود آن نیستیم.

 


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.