قدس آنلاین:رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: یکی از مشکلات مدارس استثنایی در روستاها ناآشنایی معلمان با آموزش، دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

معلمان در روستاها با آموزش دانش آموزان با نیازهای خاص نا آشنا هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،مجید قدمی در همایش مدیران مدارس استثنایی استان اظهار داشت: برای آموزش معلمان و آموزش تلفیقی فراگیر امسال اعتبار خوبی منظور شده و علاوه بر آن محتوای مورد نیاز در این زمینه در حال تدوین و تهیه است.

وی ادامه داد: رویکرد این سازمان حضور دانش آموزان ناشنوا و نابینا در مدارس تلفیقی و در کنار سایر دانش آموزان است زیرا در این صورت دانش آموزان با نیازهای ویژه به لحاظ اجتماعی آمادگی بیشتری برای حضور در جامعه پیدا می‌کنند.

قدمی افزود: مشکلات دانش آموزان با نیازهای ویژه شناسایی شده و حل آن در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه برای خدمات رسانی به معلولان باید دانش و علم به روز شود،گفت: باید از تجارب و مهارت‌های سایر جوامع برای خدمات رسانی به معلولان استفاده شود و البته معلمان در مدارس استثنایی نیز در این زمینه باید دانش و اطلاعات خود را به روز رسانی کنند.

قدمی گفت: امسال اعتباری برای تامین هزینه‌های سرویس مدارس برای دانش آموزان تامین شده است و در استان‌های محروم همانند خراسان‌شمالی این هزینه‌ها به طور کامل پرداخت می شود.

وی با ذکر این که غرب در حوزه معلولان از ما پیشی گرفته است،ادامه داد: این در حالیست که در دین اسلام سفارش شده تا مسلمانان در انجام کارهای خیر پیشتاز باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌شود تا کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی پیش از آغاز سال تحصیلی به دست آنان برسد.

قدمی با اشاره به محرومیت‌های خراسان‌شمالی در زیرساخت‌های آموزشی ،گفت: با توجه به این که مناطق محروم نیاز به انجام کار ویژه و توجه خاص دارند،بنابراین اقدامات ویژه در این استان نیز صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.