قدس آنلاین یزد - پليس آگاهي استان يزد در راستاي پيشگيري از سرقت اسناد و مدارک به شهروندان هشدار داد.

مراقب اسناد و مدارک شناسايي خود باشيد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، پليس آگاهي استان يزد در راستاي پيشگيري از سرقت اسناد و مدارک خود به شهروندان هشدارداد و از آنها خواست هشدارها را هميشه مدنظر و آنها را رعايت کنند.

1- اصل يا حتي كپي اسناد ومدارك خود مانند شناسنامه، كارت ملي، گذرنامه، گواهينامه رانندگي، مالكيت زمين، مغازه ومنزل، جواز كسب ساختمان، مدارك تحصيلي و غيره را براي انجام امور اداري دراختيار افراد ناشناس و غير مطمئن قرار ندهيد.

2- اسناد، اوراق بهادار، دسته چك، سربرگ هاي اداري و مهر را روي ميز كارتان و در محلي كه افراد متفرقه به آن دسترسي دارند، قرار ندهيد.

3- براي اخذ ويزا خود به سفارت خانه ها مراجعه كنيد يا از طريق آژانس هاي مسافرتي معتبر وداراي مجوز اقدام کنيد و از دادن مدارك به افراد ناشناس يا شركتها و آژانس هاي غير معتبر خودداري كنيد.

4- به محض فقدان يا سرقت اوراق بهادار و چك و ساير مدارك رسمي وهويتي، كه امكان جعل و سوء استفاده ازآن ها وجود دارد، دراسرع وقت مراجع قضايي و انتظامي را در جريان بگذاريد وتشكيل پرونده دهيد و مدارك مربوط به اقدامات قضايي خود را جمع آوري كنيد.

5- پس از اطلاع به مراجع قضايي وانتظامي و تشكيل پرونده، مراجع صدوراسناد و مدارك مفقود شده، نظيربانك، اداره ثبت احوال وغيره را در جريان قرار دهيد و مستندات خود مبني براطلاع به اين مراكز را جمع آوري كنيد.

6- مستندات مربوط به سرقت اوراق بهاداروچك وساير مدارك رسمي و هويتي خود را در جاي مطمئني نگه داريد تا در صورت لزوم، هنگام سوء استفاده از اين مدارك، بتوانيد براي اثبات برائت خود اين مستندات را ارائه دهيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.