قدس آنلاین- تبریز: نماینده شهرداران کشور گفت: برخی از طرح‌هایی که در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شهرداری‌ها مطرح می‌شود، منطقی نیست.

برخی از طرح‌هایی که در مجلس در ارتباط با شهرداری‌ها مطرح می‌شود، منطقی نیست

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی در ششمین همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استانهای سراسر کشور گفت:برخی از طرح‌هایی که در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شهرداری‌ها مطرح می‌شود، منطقی نیست.
صادق نجفی صبح امروز در ششمین همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: .با تدبیر و همدلی استاندار آذربایجان‌شرقی، با وجود نبود مدیریت واحد شهری، امروز شاهد مدیریت هماهنگ شهری در تبریز هستیم که دستاوردهای متعدد توسعه و عمران یک سال اخیر، نماد بارز آن است.
وی وجود شوراها را در توسعه، تاثیرگذاری و تسریع در عملکرد شهرداری‌ها ارزشمند و موثر خواند و افزود: شورای اسلامی شهر تبریز با هدایت، نظارت و حمایت خود، در دستاوردهای مهم یک سال اخیر، نقش محوری داشته است.
نجفی با بیان اینکه در بخشی از مسائل، مصوباتی در برخی شهرها اتفاق می‌افتد که باعث ورود دیوان عالی اداری می‌شود، اظهار داشت: دیوان عالی اداری در استان آذربایجان‌شرقی، در 16 مورد ابطال‌هایی داشته که این امر، مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ البته این مشکلات، مربوط به شورای اسلامی شهر تبریز نیست اما به هر حال تاثیرات سوئی به دنبال داشته است.
نماینده شهرداران کشور در شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، در ادامه با تاکید بر حمایت‌های بیشتر از ساز و کار شهرداری‌ها در حوزه قانون‌گذاری، اظهار داشت: 70 درصد جمعیت کشور، ساکن شهرها هستند؛ از این میان، 40 درصد جمعیت در کلانشهرها سکونت دارند.
نجفی ادامه داد: خوشبختانه اراده همکاری دولت با شهرداری‌ها در میان بیشتر وزرا بارز است؛ اما با این حال، تداوم این روند، نیازمند توجه بیشتر مجلس است.
برخی از طرح‌هایی که در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شهرداری‌ها مطرح می‌شود، منطقی نیست
نماینده شهرداران کشور، با بیان اینکه برخی طرح‌هایی که در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شهرداری‌ها مطرح می‌شود، منطقی نیست، گفت: چه دلیلی دارد که با وجود این همه مشکلات در کلانشهرها، 20 درصد درآمدهای شهرداری‌ها به روستاها اختصاص یابد؟ این امر، وظیفه دولت است.
وی متذکر شد: دولت، این قضیه را به صورت لایحه ارایه نمی‌دهد اما نمایندگان آن را به صورت طرح ارائه می‌دهند.
نجفی با تاکید بر اینکه باید مطالعه و کار علمی انجام دهیم؛ برنامه‌ریزی کنیم و بر اساس برنامه‌ریزی عمل کنیم، خاطرنشان کرد: اگر بگذارند قوانین 30 سال پیش اجرا شود، بهتر از قوانینی است که امروز شاهد طرح و تصویب آن‌ها هستیم.
حضور یک نماینده از سوی شهرداران کلانشهرهای کشور در بررسی بودجه سال 94
شهردار تبریز، در عین حال، حضور یک نماینده از سوی شهرداران کلانشهرهای کشور در بررسی بودجه سال 94 را گامی ارزشمند توصیف و خاطرنشان کرد: تا یک‌سال پیش از این، کلانشهرهای کشور، تنها دو جلسه در سال تشکیل می‌دانند اما امروز، این بستر به قدری تقویت شده که هر ماه شاهد جلسات منسجم و موثر بین شهرداران کلانشهرها هستیم که این امر، دستاورد ارزشمندی در رفع معضلات کلانشهرها به شمار می‌رود.
نجفی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی شوراها، گفت: شورای عالی استان‌ها باید در تهیه لوایح مجلس نقش داشته باشد و شهرداری‌ها را کمک کند.
شهردار تبریز اظهار داشت: با تدبیر و همدلی استاندار آذربایجان‌شرقی، با وجود نبود مدیریت واحد شهری، امروز شاهد مدیریت هماهنگ شهری در تبریز هستیم که دستاوردهای متعدد توسعه و عمران یک سال اخیر، نماد بارز آن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.