اگرچه دولت تصمیم گرفته تا با افزایش قیمت بنزین، مرحله‌ای دیگر از ساماندهی یارانه انرژی را اجرایی سازد، اما بازارهایی از این تصمیم متاثر شدند که از قضا برای مردم مهم هستند.

واکنش بازار خودرو به گرانی بنزین/ جزئیات قیمت ۲۷ مدل خودروی داخلی

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه افزایش قیمت بنزین از سوی دولت، با رد هرگونه تاثیرگذاری قیمتی بر بازار عنوان شده است، بازار خودرو هم درست واکنشی هم‌راستای دولت انجام داده و آنگونه که فروشندگان و فعالان بازار خودرو می‌گویند، اگرچه قضاوت در این خصوص هنوز زود است، اما پیش‌بینی‌ها تعمیق رکود در بازار را رقم می‌زند.  

این در شرایطی است که از ابتدای سال گذشته، اگرچه انتظار می‌رفت که بازار خودرو از رونق مناسب‌تری برخوردار باشد و بالاخره خودروسازان مشتری برای خودروهایشان پیدا کنند، اما این گونه نشده و مردم هنوز واکنش مثبت نسبت به خرید گسترده و همگام با رشد تولید خودرو در کشور را از خود نشان نداده‌اند. فعالان بازار بر این باورند که شاید در ایام تابستان، اندکی بازار تکان بخورد، البته برخی دیگر از آنها نیز، تداوم رکود را با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان پیش‌بینی می‌کنند. البته قیمت برخی از خودروها در بازار نیز کاهش یافته است.

در این میان، غلامحسین قاسمیان رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل نیز معتقد است که رکود بر بازار خودرو همچنان حاکم است و افزایش قیمت بنزین، تاثیری در قیمت خودرو نخواهد داشت؛ اگرچه ممکن است که تقاضاها را هم کاهش دهد.

وی به خبرنگار مهر می‌گوید: در مجموع تاثیر قیمت بنزین و افزایشی که دولت در روزهای گذشته برای بنزین تصمیم گیری کرده است، ۱۸ هزار تومان در اضافه شدن هزینه‌های مردم موثر است و بنابراین شاید تاثیر زیادی هم بر بازار نگذارد. اما جو روانی حاصل از آن، بالاخره ممکن است بر تقاضاها موثر باشد.

قاسمیان ادامه می‌دهد:البته مردم منتظر ارزانی خودرو هستند، اما تجربه سالهای گذشته نشان داده که تغییرات قیمت بنزین، در درازمدت چندان اثری بر بازار و بالا رفتن قیمتها و یا کاهش آن ندارد، اما ممکن است در کوتاه مدت جو روانی ناشی از  آن، رکود را تشدید کند.

جزئیات قیمت ۲۷ مدل خودرو بعد از گرانی بنزین

هم اکنون قیمت هر دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس در بازار آزاد ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، هر دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۳۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ اس‌ال‌ایکس، ۳۰میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پژو پارس سال ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پارس دوگانه سوز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پارس اتومات دو ایربگ نیز ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲در بازار ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در بازار ۳۴میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوقدار V۸ معادل ۳۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، رانا ۳۱میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ ای۲ معادل ۴۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، تندر ۹۰ اتومات ای۲ معادل ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سمند SE معادل ۲۷میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سمند LX معادل ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سمند EF۷ نیز ۳۰میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

بررسی های میدانی مهر نشانگر این است که قیمت هر دستگاه پراید ۱۱۱ معادل ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ معادل ۲۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ معادل ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پراید ۱۴۱ معادل ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، تیبا ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و تیبا هاچ بک نیز ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر دستگاه خودروی آریو با گیربکس دستی ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، آریو با گیربکس اتوماتیک ۵۶ میلیون تومان، کیا سراتو ۱۶۰۰ دنده‌ای ۷۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، کیا سراتو ۱۸۰۰ اتومات ۸۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. خودروی برلیانس نیز ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.