قدس آنلاین- تبریز: رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حضور بازرسی کل کشور را به طور متعارف قبول می‌کنیم ولی اگر بیش از اندازه باشد، این موضوع مشکل‌ساز می‌شود .

 حضور بازرسی کل کشور را به طور متعارف قبول می‌کنیم

به گزاترش قدس آنلاین از تبریز، شهرام دبیری ظهر امروز در ششمین همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور اظهار داشت: درست است که در کشورهای مختلف شهردار توسط مردم انتخاب می‌شود  ولی در آن کشورها همه چیز حزبی است ولی در کشور ما حزب رواج ندارد .

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه انتخاب شهردار توسط مردم در حال حاضر قابلیت اجرایی ندارد، گفت: راهکار این موضوع می‌تواند این باشد که شورا سه نفر را به عنوان کاندیدای شهردار شدن معرفی کند و مردم به این افراد رای دهند .

وی با تاکید بر اینکه چالش‌های پیش روی شوراها بسیار زیاد است، گفت: مدیریت واحد شهری موضوع مهمی است و امروز اگر در تبریز مدیریت واحد شهری نداریم ولی حداقل مدیریت هماهنگ شهری را در روند توسعه شهر داریم .

رئیس شورای شهر تبریز افزود: حضور بازرسی کل کشور را به طور متعارف قبول می‌کنیم ولی اگر بیش از اندازه باشد، این موضوع مشکل‌ساز می‌شود .

وی با بیان اینکه جایگاه شورا در قانون اساسی و قانون مجلس بسیار بالا است، گفت: شوراها در چهار دوره خود سیر تکاملی را طی کردند و نهادینه شده‌اند .

رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به برخی اقدامات مورد توجه برای شوراها، تصریح کرد: تقویت فرهنگ مشورت و تفکر شورایی با تاکید بر آموزه‌های دینی و اخلاقی، تاکید بر فضای وحدت و همدلی در شورا و جلوگیری از اقدامات سیاسی، نظارت و ارزیابی مستمر بر عملکرد شهر و شهرداری، تاکید بر بکارگیری مدیران مجرب و مستعد، تاکید بر ایجاد ساز و کارهای لازم برای مشارکت مردم در اداره شهر و تلاش برای توزیع عادلانه امکانات و خدمات در سطح شهر تا از این طریق شهر عادلانه شرکت کند، از جمله این موارد است .

دبیری خاطرنشان کرد: در شهر و استان ما تعامل خوبی بین اعضای شورا و شهردار و از طرفی بین شورا و مسئولان استان وجود دارد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.