۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: 286172

کنفدراسیون فوتبال آسیا با اعلام حمایت خود از رئیس کنونی فدراسیون جهانی فوتبال بر لزوم برگزاری انتخابات ریاست این سازمان در تاریخ از پیشن تعیین شده تأکید کرد.

حمایت AFC از بلاتر

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمتر از 24 ساعت از زمان انتشار بیانیه‌ اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) مبنی بر لزوم تغییر زمان برگزاری انتخابات ریاست فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا در موضعی کاملاً متفاوت با یوفا، خواهان برگزاری به موقع این انتخابات شده است.

یوفا شب گذشته در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از بابت جنجال اخیر فیفا (دستگیری چندین نفر از مدیران و اعضای کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال به دلیل گرفتن رشوه و فساد اداری) اعلام کرد که به نفع نهاد حاکم بر دنیای فوتبال است که انتخابات ریاست خود را به زمان دیگری موکول کند.

اکنون اما کنفدراسیون فوتبال آسیا حمایت خود را از سپ بلاتر، رئیس فعلی فیفا و یکی از دو نامزد باقیمانده در رقابت انتخاباتی ریاست فیفا، درخواستی کاملاً متضاد با درخواست اروپایی‌ها داشته و بر لزوم برگزاری این انتخابات که قرار است فردا (جمعه) انجام شود، تأکید کرده است.

در بیانیه AFC آمده است: کنفدارسیون فوتبال آسیا مراتب تأسف و ناراحتی خود را از حوادث روز چهارشنبه در زوریخ اعلام می‌دارد و در عین حال مخالف هرگونه تغییر در زمان برگزاری انتخابات ریاست فیفاست. AFC مخالف هرگونه فساد در فوتبال است و به طور کامل از هر اقدامی که کمیته مستقل اخلاق فیفا صورت دهد، حمایت می‌کند، چه این اقدامات بر مقامات آسیایی تأثیر بگذارد و چه نگذارد.

در ادامه بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا آمده است: AFC هنوز در حال اجرای پروژه خود برای پیاده‌سازی برخی اصلاحات است و در دو سال گذشته گام‌های بلندی برای نیل به این هدف برداشته و در عین حال به این موضوع واقف است که همچنان کارهای زیادی باید صورت بگیرد. علاوه بر این، AFC بر لزوم اجرای تصمیم خود در کنگره‌اش در شهر سائوپائولو در سال 2014 - تصمیمی که در کنگره‌های بعدی در ملبورن و منایمه بر آن تأیید شد - تأکید می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.