قدس آنلاین: رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی درهمایش کاربردی توسعه تجارت ایران و افغانستان درسالن اجتماعات هتل پارس گفت: فرایند کارعلمی در توسعه تجارت هدف ماست

فرایند کارعلمی در توسعه تجارت هدف ماست

به گزارش سرویس خراسان قدس آنلاین، رئیس صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، راضيه علیرضایی در این همایش گفت: رویکرد همایش کاربردی توسعه تجارت، با هدف آموزش و پژوهش حرفه ای حوزه فناور در خدمت حوزه تجارت بین ایران وکشورهای همسایه و غیرهمسایه از اولویت های ماست.

علیرضایی افزود: این همایش برای کشورهایی است که تاکنون سابقه تجارت با ایران را نداشتند و به تجار ایران و افغانستان در این همایش آموزش داده می شود تا فرصتهای تجارت را در دو کشور پیدا کنند.

وی گفت: در همین راستا، مذاکراتی را درسال 93 شروع کردیم و گروه پژوهش و آموزش را به صورت پایه ای  درتوسعه تجارت کشورهای دیگر استفاده کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت:افغانستان، بزرگترین شریک تجاری خراسان رضوی، افغانستان و مخصوصا هرات است.

وی گفت: دراین فرایند حرفه ای و دانش بنیان، حوزه های پژوهش و علوم  و فنون دراستان فعال شده اند.

علیرضایی افزود: استان خراسان رضوی با 6 هزار واحد صنفی و 10 هزارمیلیارد تومان سرمایه صنعتی و همین تعداد طرح دردست اقدام،ظرفیت همکاری تجاری با کشورهای همسایه و غیرهمسایه را دارد.

وی اظهارامیدواری کرد و گفت: همه فرصت های خراسان رضوی و امکانات مشترک در مرزهای دو کشوروجود دارد و امیدواریم این فرصت، حضورافراد کارآفرین و کارآمد دو کشور در عرصه کارو سرمایه گزاری اقتصادی فراهم شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.