منابع سوری اعلام کردند گروه تروریستی النصره به همراه دیگر گروه‌های همپیمان خود شهر اریحا را نیز به کنترل خود درآوردند و با این کار آخرین شهر این استان شمالی نیز سقوط کرد.

آخرین شهر استان ادلب سوریه نیز سقوط کرد

به گزارش ایسنا،به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، شهر اریحا در شمال غرب سوریه، آخرین شهر در استان ادلب محسوب می‌شد که کنترل آن همچنان در دست دولت سوریه بود و شامگاه پنجشنبه در یک عملیات سریع به دست ائتلاف نظامی موسوم به "جیش الفتح" افتاد.

بنا بر اعلام دیدبان حقوق بشر، تعداد زیادی از نیروهای دولتی سوریه که از دیگر شهر‌های استان ادلب عقب نشینی کرده بودند در شهر اریحا مستقر شده بودند و سقوط آن ظرف چند ساعت مساله‌ای غیر عادی است.

ائتلاف نظامی جیش الفتح که علاوه بر گروه تروریستی النصره(شاخه سوری القاعده) از چند گروه همفکر آن از جمله احرار الشام تشکیل شده برای منظم کردن عملیات گروه‌های مخالف علیه دولت سوریه در شمال غرب و ساحل این کشور ایجاد شد.

بنا بر این گزارش، اکنون در استان ادلب تنها یک پادگان نظامی و دو روستا در کنترل نیروهای دولتی باقی مانده و این نیروها به سمت غرب عقب نشینی کرده‌اند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    1 0
    دوولت ترکیه خیانتکار جزای خیانت خود را انشاء الله در آینده نزدیک خواهد. به امید سرنگونی دولت ترکیه
  • مریخی IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    0 0
    باید مردم سوریه بسیج شوند و از کشور خود مردانه دفاع کنند مطمان باشند که اگر تکفیریها پیروز شوند به خونریزیهای خود ادامه داده چه بسا رفتاری مثل گذشته با آنها هم داشته باشند
  • مرادی IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    1 0
    به کمک مردم سوریه بشتابیم فقط یک یاحسین (ع) لبیک یاخامنه ای
  • محسن121 IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    4 0
    اگر جنگی بین ایران و داعش سر بگیرد مطمعن باشید اول ترکیه و عربستان و اسرائیل را می ترکونیم بعد سگشان (داعش)را نابود مب کنیم.
  • ابراهیم IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۹
    0 0
    دوستان عزیز اکثر مردم سوریه خودشان مقصر هستند . برخی از آنها که اهل تسنن هستند به نوعی گول حرفهای گروههایی مثل داعش را خوردند و به همین خاطر هم اکنون گروههای زیادی در سوریه علیه هم و علیه دولت مرکزی کی جنگند . متاسفانه همدلی درستی بین مردم وجود ندارد . مردم برخی از شهرها مانند الرقه و دیرالزور کاری به داعش ندارند و داعش هر بلایی که بخواهد سرشان می آورد . این شیعیان هستند که تحمل ظلم و جور و زورگویی را ندارند و تا بای جان از سرزمین و زن و فرزند دفاع می کنند . خوب یادتان بیاید فداکاریهای مردم ایران در جنگ تحمیلی و بخوصوص دفاع از خرمشهر با چند اسلحه قدیمی که چند لشکر عراق را چند روز زمین گیر کرده بودند.حالا هم اگر مردم شهرهای سوریه که اشغال شده به خود بیایند ظرف ۲۴ ساعت کار داعش تمام است . فقط باید به خودشان توکل کنند و به جز خدا از هیچ چیز دیگر نترسند . انشالله که اینگونه شود . یامهدی ادرکنی