با ادامه عملیات گسترده ارتش عراق برای بیرون راندن داعش از استان‌های الانبار و صلاح‌الدین، نیروهای دولتی توانستند مناطق مهمی را در جنوب صلاح‌الدین به ویژه حومه غربی سامرا از کنترل تروریست‌ها خارج کند.

پاکسازی اطراف سامرا و قطع ارتباط داعشی‌ها در دو استان صلاح‌الدین و الانبار

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای‌نیوز عربی، نیروهای عراقی تلاش دارند تا ارتباط تروریست‌ها در دو استان صلاح‌الدین و الانبار را قطع کنند و با این کار بتوانند راحت‌تر عملیات پاک‌سازی مناطق مرکزی عراق را انجام دهند. آنها برای رسیدن به این هدف روز گذشته عملیات گسترده‌ای را در شمال استان الانبار و جنوب صلاح الدین انجام دادند و مواضع و خطوط ارتباطی داعش در این مناطق را از بین بردند.

بنابر اعلام نیروهای مردمی عراق موسوم به حشد شعبی، نیروهای دولتی عراق به همراه نیروهای مردمی توانسته‌اند داعش را در شمال استان صلاح‌الدین در منطقه‌ای وسیع به محاصره درآورند و مناطق مهمی در اطراف شهر مقدس سامرا را که اخیرا ناامن شده بود را بار دیگر به کنترل بگیرند.

 

بنابراین گزارش، نیروهای عراقی مرحله دوم پاکسازی مناطق شمالی استان صلاح‌الدین را آغاز کرده‌اند و مناطقی از جمله جزیره سامرا، سد ثرثار و چندین نقطه دیگر در مناطق جنوبی سامرا را به کنترل خود در آورده‌اند و توانسته‌اند بیش از 60 نیروی داعش را از پای در آورده و چندین تن را نیز دستگیر کنند.

 

در استان الانبار نیز هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر اعلام کرد که نیروهای مردمی توانسته‌اند سدی در شمال شهر رمادی را که در کنترل داعش است، از دست تروریست‌ها خارج کنند و 90 نظامی عراقی را که در این منطقه محاصره شده بودند را آزاد کنند.

 

عملیات در مناطق شرقی الانبار به سمت شهر رمادی، مرکز این استان نیز ادامه دارد و نیروهای عراقی در حال محکم کردن مواضع خود و تصرف مناطق حاشیه‌ای شهر برای آغاز عملیات اصلی و پاکسازی کامل رمادی هستند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.