خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع اوپکی اعلام کرد: انتظار نمی رود که اوپک در نشست ماه ژوئن، تولید نفت خود را کاهش دهد.

تولید نفت اوپک کاهش نمی یابد
به گزارش ایرنا از رویترز، روزنامه الحیات عربستان به نقل از یک منبع اوپکی اعلام کرد: انتظار نمی رود که اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست ماه ژوئن خود در وین اتریش تولید نفت را کاهش دهند، ضمن آنکه انتظار می رود که نشست آینده کوتاه باشد.

وی افزود: عربستان سعودی به تولید نفت خود به منظور پاسخگویی به نیازهای مشتریان ادامه می دهد و در بحبوحه رشد تقاضای چین و هند، تولید نفت عربستان هم اکنون حدود ١٠,٣ میلیون بشکه در روز است.

این منبع اضافه کرد که عربستان سهم خود در بازار را به خاطر منافع دیگران قربانی نخواهد کرد، به خصوص اگر هیچ همکاری در سیاست نفتی از سوی غیر اوپکی ها نباشد؛ مطلبی که در ماههای اخیر بارها توسط مقام های عربستانی اعلام شده است.

عربستان سعودی در نشست گذشته این گروه در ماه نوامبر، دیگر اعضای این سازمان را متقاعد کرد تا سقف تولید نفت را تغییر ندهند.

این تصمیم اوپک سبب شد تا قیمتهای نفت از ١١٥ دلار در ماه ژوئن به زیر ٥٠ دلار در هر بشکه سقوط کند که این جریان به درآمدهای اعضای ضعیف تر اوپک و همچنین تولیدکنندگان غیراوپک از جمله روسیه به شدت آسیب زد.

عربستان سعودی و دیگر تولیدکنندگان نفت حاشیه خلیج فارس اعلام کرده اند که کاهش قیمت های نفت سبب افزایش تقاضای نفت می شود و رونق شیل اویل آمریکا را تحت تأثیر قرار می دهد و این رویداد در نیمه دوم سال ٢٠١٥ میلادی به برقراری دوباره تعادل در بازار و افزایش قیمت ها می انجامد.

در حالی که کاهش بیش از ٥٠ درصدی قیمت نفت از ماه ژوئن پارسال مشکلات اقتصادی زیادی برای تولیدکنندگان نفت ایجاد کرد، عربستان سعودی و کشورهای هم پیمانش در اوپک مانع کاهش سقف تولید اوپک شدند.

اعضای اوپک به منظور بررسی سیاستهای تولید خود پنجم ژوئن امسال (١٥ خرداد ماه ٩٤) در وین اتریش گردهم می آیند.

روزنامه الحیات، یک روزنامه بزرگ عربستانی با شهرت و اعتبار زیاد برای پوشش سیاست های نفتی است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.