قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر شناسایی فقرا و طرح غربالگری اجتماعی به عنوان یکی از اقدامات اساسی تاکید کرد و گفت: در نظام بهزیستی باید مدل اقتصادی خودکفا طراحی شود.

هیچ نقشه ای از فقر در کشور وجود ندارد/ شناسایی ۱۲ میلیون نیازمند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابوالحسن فیروزآبادی با بیان اینکه این نهاد جزء معدود سازمان‌های وسیع در حوزه اجتماعی، فرهنگی و حمایتی است، گفت: با توجه به فرآیند هدفمندی یارانه‌ها مردم جامعه با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند و عدم تعادل در ظاهر و باطن جامعه وجود دارد که این شرایط مسئولیت‌ها را مضاعف کرده است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حرکت به سمت بهزیستی اجتماع‌محور و خانه‌محور و پیاده‌سازی فرهنگ خیر جمعی را از مأموریت‌های مهم بهزیستی برشمرد و گفت: اکنون به دنبال خیر جمعی هستیم؛ چنانکه اسلام نیز به آن تاکید ویژه کرده است و باید از این فرصت حداکثر بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه تاکنون مدل اقتصادی در سازمان بهزیستی کشور مشاهده نشده است، اذعان کرد: در نظام بهزیستی باید مدل اقتصادی خودکفا طراحی شود تا ثروت عظیم راکد به جامعه بازگردد و گامی به سوی بهزیستی اجتماع‌محور برداریم.

فیروزآبادی بر شناسایی فقرا و طرح غربالگری اجتماعی به عنوان یکی از اقدامات اساسی تأکید کرد و افزود: باید در خصوص فقر، تعریف فقر و شناسایی سبک زندگی آحاد جامعه تفکر کرد، چرا که اکنون هیچ نقشه‌ای از فقر در کشور وجود ندارد. البته سال گذشته برای ارائه بسته امنیت غذایی ۱۲ میلیون نفر شناسایی شدند.

وی در پایان با بیان اینکه سازمان بهزیستی باید معتقد باشد که تحول صورت گیرد، یادآور شد: امیدواریم با نگاه ویژه به بحث جهت‌گیری نخبگان و جوانان در سازمان شاهد تحولات و موفقیت‌های عظیم و گسترده‌ای باشیم.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.