قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز با بیان اینکه غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها و عهد شکنی آنان به طور مکرر در تاریخ ثبت گردیده است، گفت: با اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای در این دور از مذاکرات، امتیازات فراوان و بسیار بزرگ و مهمی داده اند اما این نمک نشناس ها همواره نارو می زنند.

غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها و عهد شکنی آنان به طور مکرر در تاریخ ثبت گردیده است/ تبادل امتیازات بین طرفین هم زمان باشد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری،  ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار گردید، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: یکی از وظائف شیعیان در زمان غیبت انتظار فرج است که پر فضیلت ترین اعمال امت اسلامی است و باید خودش را به طور کامل برای این امر آماده کند، چرا که انتظار فرج به معنی آمادگی برای ظهور آن امام همام(عج) است.

وی با تبریک روز ۱۱شعبان، ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، افزود: خوشا به حال جوانان عزیز که اسوه و الگویی مانند فرزند رشید حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارند. ایشان اولین شهید بنی هاشم(ع) می باشند و الگویی جامع و کامل برای تمامی جوانان ایرانی است.

خطیب جمعه تبریز افزود: جوانان عزیز بر نماز اول وقت پایبند باشند و بر ارزش ها و اصول اسلامی پافشاری نمایند. همچنین دختران و بانوان گرامی حجاب اسلامی را رعایت نمایند چرا که این مملکت، مملکت حضرت فاطمه(س) بوده و متعلق به اهل بیت(ع) است و بی حجابی در این کشور، علی الخصوص در آذربایجان غیور معنایی ندارد.

وی اضافه کرد: مسئولین محترم باید نسبت به مسائل جوانان عزیز از قبیل اشتغال، مسکن و سایر تسهیلات توجه جدی نمایند، چرا که آینده کشور متعلق به جوانان و در دست آنان است و مسئولان باید در صدد حل مشکلات آنان باشند.

عضو خبرگان رهبری با تبریک میلاد فرخنده شمس ولایت و آخرین ذخیره امامت و منجی جهان بشریت حضرت امام زمان(عج)، بیان کرد: ولادت پیامبر اکرم(ص) عیدی برای تمام مسلمانان است اما ولادت حضرت مهدی(عج) عیدی برای تمام بشریت است چرا که منجی تمام بشریت خواهد بود و سرتاسر جهان را از ظلم و فساد نجات خواهد داد.

وی افزود: تمامی ادیان بر این باورند که یک نجات دهنده و عدالت گستری ظهور خواهد کرد که جهان را از ظلم و ستم و نفاق پاک کرده و دوستان را عزیز کرده و دشمنان را ذلیل خواهد کرد، این باور در هز زمانی علی الخصوص در شرایط فعلی که آشوب تمام دنیا را فرا گرفته و بشر در طوفان حوادث راه خود را گم کرده و درمانده گشته است تقویت می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بیست و ششمین سالگرد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، بیان کرد: همه ساله مراسم ارتحال ایشان با شکوه هر چه تمام تر در سراسر ایران اسلامی بلکه در برخی کشور های جهان برگزار می گردد و با توجه به اینکه ایشان بر دوش همه مسلمانان جهان حق دارند، انتظار می رود تا در مراسم ایشان شرکت نموده و از اصول ایشان پیروی و پاسداری نماییم.

وی افزود: از جمله امتیازات حضرت امام خمینی(ره) این بود که ایشان در تمامی مواضع خودشان ثابت قدم بوده و به دنبال عزت، شرف و عظمت اسلام و مسلمین بودند و همواره به دنبال جاری شدن احکام اسلامی در جهان بودند. ایشان با تاکید بر قدرت یافتن اسلام مدام توصیه می کردند که ای مسلمانان ذلت ستیز باشید، استکبار ستیز باشید و در تمامی کار ها اخلاص داشته باشید و خود مجسمه تقوا و اخلاص بودند.

آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: امام بزرگوار(ره) مدام به مسئولین توصیه می کردند تا در انتخاب مسئولان و کارکنان خود، بدون باند بازی و جناح بازی از افراد صالح و پاک انتخاب نمایند چرا که معیار شایسته سالاری و تقوا است نه باند بازی و جناح بازی و هرکسی که دم از حمایت از خط امام(ره) دارد باید پایبند به فرامین و مواضع ایشان باشد.

وی خاطر نشان کرد: روز ۱۴ خرداد علاوه از اینکه روز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) می باشد، روز انتخاب خلف صالح ایشان می باشد که در صلابت، قاطعیت، اقتدار، اخلاص، ایثار و از هر جهت مثل حضرت امام خمینی(ره) است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه انتخاب امام خامنه ای از الهامات خداوند متعال به مجلس خبرگان رهبری بود، افزود: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب چشم به نابودی انقلاب اسلامی بعد از ارتحال امام بودند و در این اندیشه بودند که با رحلت امام انقلاب نیز خواهد رفت اما دیدند که به لطف و هدایت های الهی و با انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(سلمه الله) به رهبری، خلاء ایشان پر گردید و باعث پریشانی دشمنان اسلام و انقلاب شد.

وی اظهار داشت: امام خامنه ای(سلمه الله) که تالی تلو امام راحل(ره) و برادر ایشان بودند سکان دار کشتی انقلاب گردیدند و به برکت ایشان امنیت، آرامش و استقلالی پایدار در کشور حاکم گردید.

امام جمعه تبریز با اشاره به دستگیری حضرت امام خمینی(ره) در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، گفتند: به دنبال دستگیری ایشان، ملت وفادار در دفاع از ایشان به خیابان ها ریختند و به جرم دفاع از امام و روحانیت زیر رگبار رژیم ستم شاهی پهلوی قرار گرفته و هزاران نفر شهید شدند و خداوند آنان را با حضرت سیدالشهداء(ع) محشور نماید.

ایشان با اشاره به مسئله مذاکرات هسته ای، بیان کردند: دوازده سال است که مذاکرات هسته ای بین ایران و ۱+۵ آغاز گردیده و تا زمان فعلی ادامه یافته است و هم اکنون نیز شاهد کش دادن ها و کارشکنی ها از سوی آنان هستیم، چرا که مستکبرین حسود چشم دیدن قدرت جمهوری اسلامی ایران را ندارند و همواره در حال کارشکنی و مانع تراشی هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: عهد شکنی های مکرر آمریکا در قرارداد الجزایر، مذاکرات مربوط به افغانستان، مذاکرات مربوط به جریانات عراق، لیبی، تعهدات مالی نسبت به چین، قرار دادهایی که با روسیه بستند و سایر موارد، نشان گر غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها و عهد شکنی آنان دارد و در تاریخ ثبت گردیده است.

وی با بیان اینکه زمامداران آمریکایی غیر قابل اعتماد بوده و عهد شکن هستند، افزود: با اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای در این دور از مذاکرات، امتیازات فراوان و بسیار بزرگ و مهمی داده اند اما این نمک نشناس ها با انتشار فکت شیت آمریکایی نارو زدند، تا آنجایی که آقای دکتر ظریف، فکت شیت آمریکایی را تکذیب کرد.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کرد: این عهد شکنی ها و غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها و این واقعیت های غیر قابل انکار ایجاب می کند که ملت و دولت ما همیشه مراقب حیله گری های آمریکای عهد شکن باشند.

ایشان خاطر نشان کرد: راه اطمینان بخش این است که تبادل امتیازات بین طرفین هم زمان باشد و به آینده موکول کردن لغو تحریم ها و امتیازات کار درستی نبوده و باید دقت نمایند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: همه مردم ایران، علی الخصوص فرهیختگان کشور خواستار رعایت مو به موی فرامین و مطالبات رهبری در خصوص مذاکرات است.

امم جمعه تبریز افزود: تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، یکجا، همزمان  با مضای توافق نامه لغو(نه تعلیق) شود.

آیت الله مجتهد مجتهد شبستری تاکید کرد: دستاورد های هسته ای در حد نیاز های واقعی کشور باید حفظ شود.

وی تصریح کرد: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و دانشمندان وجود نداشته باشد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: نظارت ها و بازرسی ها فقط از مراکز هسته ای بوده و به صورت متعارف باشد و هیچ گونه نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود.

وی اضافه کرد: توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد یعنی در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

امام جمعه تبریز یاد آور شد: هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت به نیروهای مسلح و تجهیزات نظامی ما پذیرفته نخواهد بود.

ایشان در خاتمه تصریح کرد: مصالح کشور در گرو رعایت اصول فوق است و اگر این اصول عملی نشود برای ایران عزیز ذلت بار خواهد بود و ملت غیرتمند ایران علی الخصوص ملت غیور آذربایجان اجازه امضای توافقی بدون اجرای این اصول را به احدی نخواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.