قدس انلاین – سعید کوشافر: باز هم مانند همه شنبه ها خدمت شما رسیدیم با دستی پر از خبرهای خواندنی ؛ اگرچه این هفته نیز درصدر اخبارجهانی مذاکرات ایران و غرب در صدر قرار داشت و حملات سران سعودی به مردم یمن و حمله داعشی ها به شهر الرمادی عراق نیزجایگاه مهمی دراخبار جهانی داشتند اما درداخل کشور رفته رفته تنور انتخابات و رفتارها و گفتارهای انتخاباتی داغ میشود اما ماجرای واگذاری دوتیم مطرح کشور و البته بازی تیمهای ایرانی درزمین سعودیها خود داستان جداگانه ای دارد... باهم مرور میکنیم اخبار این هفته را

ازنقشه امریکا وال سعود برای موشکباران کعبه و  خواستگاری ازدختر اوباما با گاووگوسفند تا بازگشت خواننده لس انجلسی بخاطر مدیرعامل استقلال و لو رفتن نمونه سوالات عضویت درالقاعده

 

***قيمت گذاری داعش بر زن رئیس‌جمهور آمریکا

گروهک تروریستی داعش در راستای تبلیغ جهاد نکاح به میشل اوباما همسر رئیس جمهور آمریکا در مجله ویژه این گروهک حمله شدیدی کرده است.

بر پایه این گزارش؛ در این مجله آمده که میشل اوباما تنها یک سوم دینار در بازار برده فروش ها ارزش دارد.

روزنامه آمریکایی "ذا بلز" بخشی از مقاله داعش در مجله دابق را منتشر کرده است. در این مقاله آمده که داعشی ها معتقدند زنانی که در بازار برده فروش ها خرید و فروش می شوند از صفت ایمان و اسلام بهره مندند.

در ادامه این مقاله آمده که میشل اوباما زن بدکاره ای است که همسر شخصی است که تنها به مردها شبیه است. هر کسی می تواند تفاوت میشل اوباما با زنانی که در بازار برده فروش ها برای جهاد نکاح داد و ستد می شوند را متوجه شود.

زنان مسلمان در بازار برده فروش ها قطعا از میشل اوباما همسر رئیس جمهور آمریکا ارزش بیشتری دارند و قیمت یک سوم دینار هم برای او مبلغی است که باید در زیاد بودن آن تجدید نظر کرد.

 

***زنان داعشی که شبیه سگ هار هستند!

گروه تروریستی داعش، اخیرا گشت هایی از نیروهای زن را در شهر الحویجه واقع در استان کرکوک عراق به راه انداخته است که زنانی را که پایبند به لباس شرعی نباشند، گاز می گیرند. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم گروهک تروریستی داعش اخیرا گشتی هایی از نیروهای زن را در شهرک حویجه استان کرکوک به راه انداخته است که با "گاز گرفتن" زنانی را که از پوشیدن لباس اجباری داعش در مناطق تحت اشغال این گروهک خودداری کنند، مجازات می نماید.

روزنامه "الصباح" عراق روز پنجشنبه به نقل از یک منبع قضایی در استان کرکوک نوشت: «پلیس گردان زنان گاز گیرنده پلیس داعش، گشتی هایی را با هدف مجازات زنانی که به پوشش اجباری از سوی این گروهک تروریستی تحمیل می شوند، به راه انداخته است و در صورت دستگیری این زنان، نیروهای گردان مذکور اقدام به گاز گرفتن کل بدن آنها می نمایند. به طوری که زن دستگیر شده براثر شدت درد شروع به گریه می نماید.»

این منبع، وظیفه زنان داعشی عضو این گردان را حالتی مشابه کارکرد سگ های هار دانست و تأکید کرد گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این مجازات را اعمال کرده است. همچنین از انواع دیگر مجازات توسط داعش علیه زنان الحویجه، شلاق زدن زنانی است که بدون محرم از منزل خارج می شوند و داعش در این زمینه هیچ تفاوتی میان زنان جوان و مسن قائل نیست. همچنین تحمیل پوشش خاص موسوم به "لباس افغانی" و ممنوعیت آزادی بیان و اظهار نظر و اجبار مردم به انجام مشاغل مورد نظر داعشی ها، ممنوعیت استعمال دخانیات و منع بازی فوتبال، از جمله اقدامات گروهک تروریستی داعش است.

 

***هجمه رسانه‌های معارض به موضوع حجاب در ایران!

حمله همه‌جانبه و بی‌وقفه به ارزش‌های اسلامی‌در جنگ نرم بر کسی پوشیده نیست. دشمنان اسلام با عناوینی همچون حقوق بشر و آزادی سعی دارند حقوق دینی مردم را زیر پا گذاشته و هر از چندگاهی نسبت به یکی از مسائل اخلاقی جامعه موضع‌گیری کرده و آن را در افکار عمومی‌متشنج کنند.

 معاندین با استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های تبلیغی خود، هجوم بی‌سابقه‌ای را بر فرهنگ کشورمان انجام می‌دهند و سعی در گسستن فرهنگ اصیل اسلامی‌به‌ خصوص در بین جوانان این مرز و بوم دارند. آنها در این هجمه با حمله به حجاب و عفاف قصد ضربه زدن به جامعه را دارند.

 زنان و دختران مسلمان چه در کشور ایران و یا در کشورهای دیگر به اثبات رسانده‌اند که با فراگیری تعالیم اسلامی‌به جایگاه واقعی حجاب و عفاف پی برده‌اند و مباحث اعتقادی و مذهبی و به‌خصوص حجاب اسلامی‌برای‌شان بسیار مهم است و هیچ‌گاه حاضر نیستند که از این ارزش‌ عقب‌نشینی کنند.

اگر در این میان عده‌ای با بدحجابی و یا بعضا بی‌حجابی، چهره جامعه را مخدوش می‌کنند، یا از اقلیت‌های مذهبی هستند که می‌بایست به آنها تذکر داده شود و یا افرادی هستند که متأسفانه با احکام و فلسفه حجاب اسلامی‌آشنایی چندانی ندارند، که این نیز تلاش جبهه فرهنگی انقلاب و مسئولین کشور را می‌طلبد تا روشنگری‌های لازم را انجام دهند، که البته این مطلب نیز نباید مغفول بماند که فرهنگ سازی در مقوله حجاب و عفاف سال‌هاست در دستور کار فعالان فرهنگی قرار گرفته و پیشرفت‌های خوبی نیز صورت گرفته است.

 دویچه وله در گزارشی به سخنان اخیر آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله محمد یزدی به مقوله حجاب در ایران پرداخته است، در این گزارش آمده است: «به نظر این دو مجتهد، دولت باید از آمران به معروف حمایت کند و ادارات دولتی زنان را مجبور کنند با حجاب کامل در محل کار حاضر شوند».

 این رسانه دولتی آلمان در ادامه این گزارش به اجلاس عفاف، عزت عشق می‌پردازد و می‌گوید: «آیت‌الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، در حالیکه در اجلاس «عفاف، عزت عشق» شرکت کرده و درباره حجاب سخنرانی می‌کرد، گفت که برگزاری اجلاس‌ها بی‌فایده است و تأثیری در جامعه ندارد، بلکه دولت باید با استفاده از دستگاه‌های اجرایی با مسائلی چون بدحجابی برخورد کند و وظیفه دولت توجه به خواسته مردم برای ریشه‌کن کردن بدحجابی در جامعه است و موضوع حجاب باید از سوی دولت به صورت جدی پیگیری شده و سپس در خانواده اجرایی شود تا مردم حرکت جدی دولت را در این زمینه مشاهده کنند.»

لازم به ذکر است قانون‌گذار، «بی حجابی» را که به صورت معضلی در جامعه امروز، ما درآمده در تبصره ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی‌در فصل هجدهم که به جرایم ضد عفت و اخلاق عمومی‌می‌پردازد، جرم دانسته است.

 

***با دیدن سر همسرم بر نیزه، به یاد حضرت زینب افتادم

اعظم سالاری، همسر سردار شهید عبدالله اسکندری، اظهار داشت: ما دختر خاله و پسر خاله بودیم و کمابیش همدیگر را می شناختیم، اما پس از ازدواج، شناختم هر روز از وی بیشتر شد و تفاوت های او را با بقیه بیشتر درک می کردم و فهمیدم که همسرم فردی وارسته و خدایی است و با بقیه فرق دارد. از همان زمان تصمیم گرفتم هر طوری که ایشان می‌خواهند باشم.

وی افزود: من در سن 16 سالگی ازدواج کردم و شهید اسکندری تنها یک هفته بعد از ازدواج راهی مناطق عملیاتی شدند. من نامه‌های ایشان را که از جبهه برایم می‌فرستاد، نگه داشته‌ام. نامه‌های بامحبت که همه را بایگانی کرده‌ام.

همسر شهید اسکندری با بیان این که ما در اول خرداد سال 60 ازدواج کردیم خاطرنشان کرد: سال گذشته بر اساس گفته همرزمانش در اول خرداد آسمانی شد و سالروز وصل و فراق ما یکی شد.

سالاری گفت: این روزها که تنها هستم، احساس می کنم که هنوز هم پس از 32 سال زندگی مشترک با عبدالله، کامل او را نشناختم.

سالاری با تصریح بر این که شهادت ، نتیجه اخلاص وی بود تاکید کرد: اگر برای شهید هر اتفاق دیگری می افتاد، من شک میکردم، چرا که همیشه بالاترین مرتبه شهادت را برای او می دیدم.

همسر شهید اسکندری در پاسخ به خبرنگار ما که از بزرگ ترین دغدغه شهید پرسید اظهار داشت: من خودم یک بار این سوال را از شهید پرسیدم و او گفت بزرگترین دغدغه و ناراحتی من زمانی است که خانواده شهیدی به من مراجعه میکنند و در توان من نیست که خواسته آن ها را برآورده کنم.

وی تصریح کرد: زمانی که خبر شهادتش را دادند، خانواده اش هنوز نمی دانستند که ایشان به سوریه رفته اند، گرچه چند روز قبل از شهادت در آخرین تماس تلفنی گفته بود دیگر ایرادی ندارد که بگویی من سوریه ام.

سالاری از حال و هوای خود و بچه ها با شنیدن خبر شهادت سردار و دیدن سر بر نیزه رفته او گفت و بیان داشت: سه شنبه آخرین تماس عبدالله با من بود. قبل آن با بچه ها صحبت کرده بود و طبق وعده یک روز در میان به من زنگ می زد. آخرین جمله ایشان را همیشه به یاد دارم، در همان تماس آخر به من گفت تصدقت شوم برایم دعا کن، اتفاقاً همرزمانش هم خندیدند. من با خنده گفتم: دوستانت می‌خندند !گفت اشکال ندارد بگذار بخندند. آخرین جمله ایشان به من همین بود؛«تصدقت شوم برایم دعا کن.»

همسر شهید اسکندری از کمک گرفتن از حضرت زینب برای صبر می گوید و بیان می کند: همه فامیل جمع شده بودند، اما همهمه ای بینشان بود که اینترنت را قطع کنند. دلیل را جویا شدم و پس از اصرار گفتند: عکس های جسد در فضای مجازی پخش شده. همان شبی که خبر شهادت را داده بودند عکس ها را دیدیم. وقتی عکس سر بر نیزه عبدالله را دیدم به یاد سر امام حسین(ع) و صبر حضرت زینب(س) افتادم و و گفتم: یا حسین به فدای شما...یا حضرت زینب کمکم کن. و آنچنان آرام شدم که دیگران و بچه ها را هم من آرام می کردم که این صبر را هم از برکات حضرت زینب(س) می دانم.

 

***نامه های شهیدی از بهشت برای فرزندش!

شهید محمودرضا ساعتیان فرزند محمّدحسین و معروف به «الهی» ۲۳ دی ۱۳۴۰ در یزد به دنیا آمد. وی پس از گذراندن دوره تحصیلی ابتدایی در دبستان «صدّیق»، در مدرسه راهنمایی «معراج» به تحصیل پرداخت. سپس به تهران رفت و در ۱۳۵۹دیپلم ریاضی و فیزیک را از دبیرستان موسوی گرفت. او پس از فراگیری مقدمات علوم دینی، سطح متوسط را به پایان رساند و مدرک معادل کاردانی را از «مدرسه شهیدین» حوزه علمیه قم دریافت کرد.

وی در مبارزاتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شده بود شرکت داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی کمیته انقلاب برای مبارزه با منافقان به شمال کشور رفت. او در دهم‌ مهر ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و تا ۲۹ شهریور۱۳۶۰فعالیت کرد. همچنین مدتی مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یزد بود.

آنگاه برای فراگیری علوم دینی به قم رفت و همزمان با تحصیل بار‌ها در جبهه حضور یافت و در عملیات‌هایی مانند‌ مجنون، فاو، والفجر ۲و ۸، حاج عمران و بیت‌المقدس ۲ شرکت کرد. او در ۲۳ فروردین ۱۳۶۵ بر اثر اصابت ترکش به پا، دست و پهلو مجروح شد. ساعتیان را «الهی» لقب داده بودند؛ چون معنویت و روحانیت فوق‌العاده‌ای داشت.

محمودرضا در سال ۱۳۶۴ ازدواج کرد و دو فرزند به نام‌های سلمان و ابوذر از خود به یادگار گذاشت. وی سه نامه برای فرزندش ابوذر نوشته و از او خواسته است ‌در دوران‌ کودکی، نوجوانی و جوانی آن‌ها را بخواند و زود‌تر از آن بازشان نکند. این شهید بزرگوار همچنین در نگارش نامه‌هایش حتی خط لازم را مد نظر قرار داده و برای سنین کودکی از خط بسیار ساده و روان استفاده کرده است.

نامه اول (هفت تا دوازده سالگی)

فرزند عزیزم ابوذر سلام

من پدر تو هستم الان در بهشت هستم. اینجا خیلی خوب است. امیدوارم تو هم همراه مامان به بهشت بیایید. اما اگر بخواهی به بهشت بیایی باید گوش به حرف مامان بدهی و خدای نکرده اذیت نکنی. باید درس‌هایت را خوب بخوانی و تکلیف‌هایت را خوب انجام دهی. من تو را خیلی دوست دارم و منتظر شما هستم. (پدرت محمود ۳/ ۱۰/ ۶۶)

نامه دوم (ده تا پانزده سالگی)

فرزندم ابوذر سلام

الان حتما جنگ تمام شده و ملت ایران پیروز شده‌اند‌ و همه به رهبری امام آماده رفتن به قدس هستید. انشاءالله البته من الان همه مسائل را می دونم که چه شده است چون شهید بر همه امور آگاه است، ولی چون این نامه را قبل از شهادتم نوشته ام اینطور پیش بینی کرده ام. شاید هم اینطور نباشد. ابوذر جان درس‌هایت را خوب بخوان و راه پدرت را ادامه بده. تو باید با کافران بجنگی و انتقام خون پدرت را بگیری. تو قبل از اینکه به تکلیف برسی باید سعی کنی ‌خودت را با نماز آشنا کنی و نمازهایت را بخوانی. سلام مرا به مامانت برسان و روی او را ببوس که او برای تو خیلی زحمت کشیده است.

نامه سوم (سیزده تا هفده سالگی)

فرزند عزیزم ابوذر سلام

خدای بزرگ انسان را برای چه آفریده است. آیا انسان را خلق کرده تا او هم مانند سایر حیوانات بخورد و بخوابد و دعوا کند و... نه خدای بزرگ انسان را برای امتحان و آزمایش آفریده است تا ببیند چه کسانی در این امتحان نمره خوبی می‌آورند تا آن‌ها را داخل بهشت کند و کسانی که در این امتحان رفوزه شوند به جهنم می‌روند. مواد امتحانی خدا زیاد است ولی مهم‌ترین آن نماز است که اگر کسی نمره نمازش خوب بشود یعنی همه نماز‌هایش را خوب بخواند و معنی آنرا خوب بداند و نمره خوبی بیاورد امتحان‌های دیگرش نیز خوب می‌شود. زمان این امتحان از وقتی شروع می‌شود که انسان به تکلیف برسد و علائم تکلیف سه چیز است که آن‌ها را می‌توانی در رساله بخوانی چون وقت زیادی ندارم. بیشتر از این نمی‌توانم برایت بنویسم معذرت می‌خواهم. (محمود پدرت)

وی سرانجام در روز ششم خرداد ۱۳۶۷ در تک نفوذی عراق در منطقه شلمچه، در حالی‌ که فرماندهی گردان امام علی (ع) را به عهده داشت، بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

 

***تهدیدهای جدی علیه آل سعود

خبرگزاری رویترز (Reuters) با انتشار یادداشتی به بررسی تهدیدهایی پرداخته که موجودیت آل سعود را به چالش می کشند و ممکن است در آینده نزدیک، عربستان را با مشکلاتی جدی مواجه سازند.

در این نوشتار تاکید شده که تمرکز بیش از حد سعودی ها بر روی ایران  و تلاش برای مقابله با قدرت رو به رشد این کشور نمی تواند حلال مناسبی برای مشکلات عربستان باشد.

رویترز در یادداشت خود که زیر عنوان "عربستان سعودی با تهدیدهای زیادی روبروست و ایران در صدر لیست [تهدیدها علیه عربستان] قرار ندارد" تنظیم و منتشر شده می نویسد: درحالی که ایران و قدرت های اصلی جهانی به ضرب الاجل 30 ژوئن نزدیک شده و برای دستیابی به توافقی جهت محدودسازی توانایی هسته ای تهران تلاش می کنند، عربستان سعودی به حدی عصبانی است که به توسعه برنامه هسته ای خودش تهدید می کند.

سعودی ها به این نکته اشاره می کنند که آنها –در کنار دیگر کشورهای عربی- هر مقداری که به ایران اجازه حفظ برنامه هسته ایش داده شود، تاسیسات هسته ای به راه خواهند انداخت.

شاهزاده ترکی فیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی سعودی، ماه گذشته طی کنفرانسی در کره جنوبی هشدار داد: هر مقدار که ایرانی ها توانایی هسته ای داشته باشند، ما نیز خواهیم داشت.

براساس توافق احتمالی، ممکن است به ایران اجازه حفظ تعداد تا سقف 5.000 سانتریفیوژ برای تولید سوخت هسته ای جهت تامین انرژی و اهداف پزشکی داده شود.

رهبران عربستان سعودی درحال تمرکز برای محدود ساختن قدرت ایران در سراسر خاورمیانه هستند. سعودی ها نگران این هستند که زمانیکه تحریم های اقتصادی بر اساس توافق هسته ای لغو شود، ایران به ده ها میلیارد دلار از درآمدهای بلوکه شده خود و درآمدهای جدید نفتی دست خواهد یافت که تهران می تواند از این درآمدها برای گسترش نفوذ خود در عراق، سوریه، لبنان و دیگر کشورها استفاده کند.

اما عربستان سعودی و دیگر کشورهای سنی عرب نشین نباید به صورت فوق العاده روی خطر شیعیان تحت رهبری ایران متمرکز شوند. این کشورها مشکلات داخلی و نگرانی های اقتصادی دیگری دارند که باید به آنها بپردازند، به ویژه جمعیت جوان رو به رشد و عدم وجود گفتمان سیاسی.

آل سعود با چالش گروه شبه نظامی داعش روبروست که هفته گذشته یک بمب گذاری انتحاری را در این کشور اجرا کرده و دست کم 21 نمازگزار را در مسجدی شیعی در یکی از استان های شرقی این کشور به قتل رساندند. حکوت سعودی همچنین باید با پیامدهای کاهش درآمد به سبب قیمت های پایین تر نفت، مقابله کند.

اوباما در مصاحبه ماه آوریل خود با روزنامه نیویورک تایمز، هشدار داد که متحدان آمریکا مانند عربستان سعودی باید بیشتر نگران تهدیدهای داخلی باشند.

اظهارات اوباما، پادشاهان عرب را عصبانی کرد، از جمله رهبران عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین که تصمیم گرفتند مسئولین سطح پایین تر خود را به اجلاس کمپ دیوید بفرستند.

رویترز در پایان و پس از اشاره به مشکلات عدیده عربستان در منطقه از جمله سوریه و عراق آورده است: تا اینجا، رهبران سعودی توانسته اند شوک اقتصادی را با "افزایش تولید نفت جهت جبران سقوط قیمت ها" و "دسترسی به ذخایر خارجی این کشور پادشاهی" تحمل کنند. اما این ها راه حل های بلند مدت برای چالش های داخلی عربستان سعودی نیست: جمعیت جوان رو به رشد که بیکار هستند، فقدان رسانه های سیاسی و وابستگی شدید به درآمدهای نفتی. آل سعود نمی تواند این مشکلات را با تمرکز بر تهدید ایرانی ها حل کند.

 

****عامل خطرناک‌تر از ایران برای ارتش اسرائیل

نشنال اینترست (Nationalinterest) در گزاشی زیر عنوان "ارتش اسرائیل: ایران خطرناک‌ترین تهدید برای اسرائیل نیست" به بزرگترین نگرانی نظامی رژیم اشغالگر قدس در درگیری های آینده پرداخته است.

براساس این گزارش، جدیدترین برآوردها نشان می دهد که ارتش رژیم صهیونیستی به شدت نگران افزایش قدرت حزب الله لبنان و حماس بوده و خطر گروه های مقاومت را در شرایط کنونی بسیار شدیدتر از تهدید مستقیم از سوی ایران ارزیابی می کند.

نشنال اینترست نوشت: جدی ترین نگرانی ارتش اسرائیل در کوتاه مدت، احتمال شعله ور شدن مجدد جنگ طی چند سال آینده با شبه نظامیان اسلام گرای مجهز به سلاح های سنگین در مرزهای شمالی و جنوبی، یعنی حزب الله و حماس است.

این گزارش با اشاره به شکست نیروهای زمینی اسرائیل در نبردهای اخیر با گروه های مقاومت می افزاید: به علت جدی بودن خطر حزب الله و حماس، ارتش اسرائیل تلاش می کند به هر طریق ممکن نیروهای زمینی خود را سازماندهی و تقویت مجدد کرده و آموزش آنان را تشدید کند.

 

***مذاکرات اتمی با ایران تمدید نمی‌شود

جف راتکه، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، می‌گوید که ایالات متحده به دنبال تمدید مذاکرات هسته‌ای با ایران پس از مهلت ۱۰ تیرماه نیست. وی همچنین از سفر جان کری به ژنو برای دیدار با محمد جواد ظریف خبر داده است.

وی اظهار داشت: «ایالات متحده بر این باور است که قدرت‌های جهانی همراه با ایران می‌توانند در مهلت مقرر شده به هدف خود برای رسیدن به یک توافق دست پیدا کنند».

اظهارات این مقام آمریکایی واکنشی به اظهارات روز چهارشنبه عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، است که گفته بود: «مذاکرات تا مهلت دهم تیرماه ادامه پیدا خواهد کرد و ممکن است حتی فرا‌تر از آن هم برود. ما مقید به زمان نیستیم بلکه مقید به این مسئله هستیم که یک توافق خوب با جزییاتی که مطلوب ماست حاصل شود، هرچند زمان زیادی طلب کند».

یک روز پیشتر، ژرار آرو، سفیر فرانسه در واشنگتن گفته بود که «به احتمال خیلی زیاد» طرف‌ها موفق نخواهند شد طی پنج هفته پیش رو و حتی بعد از آن به توافق نهایی برسند.

راتکه روز چهارشنبه همچنین خبر داد که قرار است وزیر خارجه ایالات متحده پیش از مهلت ۱۰ تیرماه با همتای ایرانی‌اش دیدار کند.

طرفین امیدوارند تا این تاریخ به توافق جامع و نهایی درباره ابهام‌های برنامه هسته‌ای تهران دست پیدا کنند.

***پیغام مریم رجوی به آل سعود/ ما آماده ایم!

طبق گزارش برخی منابع غربی، سرکرده گروهگ تروریستی منافقین در دیدار با سفیر عربستان سعودی در فرانسه، گفته است که ما آماده ایم هر گونه کمکی که پادشاهی سعودی از ما بخواهد را، سریعا انجام دهیم.

پایگاه خبری واتزآپیک (whatsupic) در همین زمینه نوشت: «مریم رجوی چندی قبل در دیدار با سفیر عربستان در کشور فرانسه ، ضمن حمایت از حملات این کشور به یمن، در پاسخ به درخواست سران کشور عربستان که توسط سفیر عربستان در فرانسه به او ابلاغ شده بود، گفت: ما برای کمک به عربستان از هیچ چیزی دریغ نمی کنیم و جنگ و مبارزه با شیعیان و طرفداران انقلاب ایران از سیاست های اصلی ایجاد این سازمان بوده است و چه زمانی که ما در ایران بودیم و یا الان که در عراق هستیم ، همیشه این موضوع را که با سیاست های کشور عربستان نیز هماهنگ بوده، را اجرا می کنیم.»

وی سپس به سفیر عربستان اعلام کرد: «ما از پادشاهی عربستان به علت کمک ها و حمایت های مالی از این سازمان در سالهای گذشته تشکر می نماییم و آماده ایم برای رهایی از مشکلات مالی و امکاناتی که در 4 سال اخیر گرفتار آن بوده ایم و همچنین آزاد شدن از فشارهای دولت عراق برای خروج از آن کشور، با در اختیار گرفتن پایگاه و یا پادگانی مناسب در هرجای کشور عربستان که باشد ، به آنجا منتقل شویم و به انجام ماموریت های مورد نظر عربستان بپردازیم.»

این سایت در پایان نوشت: «پس از سقوط صدام و با تشدید فشارها بر این سازمان ، مسولان این گروه به کشورهای اروپایی مانند فرانسه رفته و در آنجا اقامت نموده اند و به دنبال کشوری جدید برای انتقال سایر نیروها و امکانات خود می باشند که ممکن است در برابر انجام عملیات های اطلاعاتی و نظامی در کشور عربستان با دولت این کشور برای انتقال نیروها و تجهیزاتشان به توافق برسند.»

 

***خبر جدید جاسوسان وطن فروش!

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه، هفتم خرداد، به نقل از گروهک منافقین از بازدید یک هیئت کارشناسی کره شمالی از یک سایت نظامی در نزدیکی تهران در ماه گذشته خبر داده است.

گزارش تازه این گروهک که تاکنون هیچ منبع مستقلی تاییدش نکرده در حالی منتشر می‌شود که نمایندگان ایران و گروه ۵+۱ سخت در تلاشند تا پیش از ضرب‌الاجل دهم تیرماه درباره توافق جامع هسته‌ای به نتیجه برسند.

بنا بر ادعای شاخه سیاسی منافقین،‌ این هیئت کره شمالی شامل کارشناسان کلاهک هسته ای و موشک بالیستیک هفته آخر ماه آوریل، ماه گذشته میلادی، در تهران بوده است.

بنا بر گزارش رویترز، هیئت کره شمالی «مخفیانه» به مجتمع امام خمینی در شرق تهران که زیر نظر وزارت دفاع جمهوری اسلامی است انتقال داده شده است.[!]

منافقین سال هاست که چنین گراهایی به مقامات آمریکایی می دهند، گزارش هایی که هیچ‌گاه نیز صحت آن ها تایید نمی شود.

از جمله این گروهک، روز پنجم اسفند سال ۹۳ نیز با افتخار تمام[!] خبر داد که اطلاعاتی را در مورد «یک سایت مخفی غنی‌سازی اورانیوم» در حومه تهران در اختیار دولت آمریکا گذاشته است.

منافقین با آب و تاب فراوان و خوشحال از خوش رقصی برای دشمنان سرزمین پدری شان، در این باره یک کنفرانس مطبوعاتی نیز در واشنگتن برگزار کرده و جزئیات این خبر در روزنامه واشنگتن پست و خبرگزاری فرانسه نیز بازتاب یافت، اما یک روز بعد با تکذیبیه مقامات تهران روبه‌رو شد و با گذشت زمان کذب این خبر بر همگان آشکار گردید.

 

***تکذیب همکاریهای هسته‌ای و موشکی ایران و کره شمالی

یک مقام آگاه در سفارت ایران در فرانسه ادعای خبرگزاری رویترز در خصوص همکارهای هسته ای و موشکی ایران و کره شمالی را قویا تکذیب کرد.

 این مقام آگاه با تکذیب ادعای کذب خبرگزاری رویترز از پاریس گفت: این خبر بر پایه اطلاعات کاملا غلط و دروغ پردازی های گروهک بدنام و مزدور منافقین منتشر شده است.

وی انتشار این گونه خبرهای دروغ از سوی رویترز را سوال برانگیز خواند و افزود: قابل پیش بینی است که با نزدیک شدن به موعد پایانی گفت و گو های هسته ای و افزایش شانس حصول توافق جامع این گونه خبرسازی های جعلی نیز افزایش یابد./

 

***درخواست 45 میلیارد دلاری نتانیاهو از آمریکا بخاطر ایران

وب سایت شبکه راشاتودی در گزارشی نوشت: نتانیاهو از آمریکا درخواست کمک نظامی به ارزش 45 میلیارد دلار را کرده است تا بتواند در مقابل تهدیدات ایران و کشور های غنی نفتی، ایستادگی کند.

این سایت نوشت: بر اساس اسرائیل از آمریکا درخواست کرده است تا بسته کمک نظامی سالانه اش با افزایش 50 درصدی به متوسط 4.5 میلیارد دلار برساند.

این در حالی است که منابع خبری نظامی در هفته ی جاری گزارش داده اند مقامات ارشد در اسرائیل و آمریکا در ماه های اخیر، مذاکرات های خود در مورد بسته های کمکی ده سال آینده را آغاز کرده اند. این منابع خبری بیان کرده اند کابینه کنونی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرایئل خواستار افزایش کمک های نظامی آمریکا به 42 تا 45 میلیارد دلار در طول ده ساله 2018 تا 2028 است.

این درحالی است بسته کمکی پیشین که توسط جرج دبلیو بوش و ایهود اولمرت، رییس جمهور و نخست وزیر سابق آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال 2007 مذاکره شد که بر اساس آن از سال 2007 تا 2017 آمریکا سالانه 3 میلیارد دلار و در مجموع 30 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک نظامی خواهد کرد.

***واکنش دفتر آیت‌الله مهدوی‌کنی به انتشار یک نامه

دفتر حفظ و نشر آثار مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی نسبت به انتشار نامه منتسب به رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری به یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم واکنش نشان داد.

متن اطلاعیه دفتر حفظ و نشر آثار مرحوم آیت الله مهدوی کنی به شرح زیر است:

آنچه در ایام اخیر و با انتشار مکتوبی منتسب به مرحوم آیت ا... مهدوی کنی رضوان اله علیه اتفاق افتاد بلاشک با مشی و سیره دینی و سیاسی ایشان که هماره بر وحدت و یکپارچگی نیروهای نظام و انقلاب تاکید داشتند تناسبی نداشت و با این مقدمه به استحضار عموم اشخاص حقیقی و حقوقی، نهادهای سیاسی و اجتماعی، دانشگاهها، حوزه‌ها ، گویندگان، محققان ، نویسندگان محترم و اصحاب رسانه می‌رساند:

در چارچوب قوانین رسمی انتساب، چاپ، نشر و هرگونه بهره برداری رسانه ای از آثار مکتوب و صوتی و تصویری مرحوم آیت ا... مهدوی کنی بدون کسب مجوز از دفتر تنظیم و حفظ و نشر آثار ایشان ممنوع است. علاقمندان نیز جهت اطلاع از صّحت و سقم استناد به مکتوبات و بیانات معظم له می توانند با این دفتر تماس حاصل فرمایند. بدیهی است چاپ و نشر هرگونه کتاب، مقاله، محتوای صوتی-تصویری و انتشار و نسبت دادن هر اثری به ایشان بدون تأیید این دفتر، غیرقانونی و قابل تعقیب خواهد بود.

*** شرط تروریست‌ها برای بخشش علویان!

"ابومحمد جولانی" رهبر تروریست‌های جبهه النصره، در مصاحبه‌ای که شبکه قطری«الجزیره» با او انجام داده، گفته است: «ما همچنان تمرکز خود را بر دمشق و سرنگونی این حکومت حفظ می‌کنیم.»

او در این مصاحبه که ششم خرداد ماه پخش شده، پس از جنگی چهارساله در سوریه گفته است: «به شما اطمینان می‌دهم، سقوط اسد زمان زیادی نخواهد برد.»

به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا (RADIOFARDA) مشخص نیست این مصاحبه کجا انجام شده است. جولانی، پشت به دوربین نشسته و صورت او نشان داده نمی‌شود.

او از علویان سوریه، گروهی که خانواده اسد نیز به آن تعلق دارد، خواسته است برای آنکه -به گفته او- در امان باشند، مبارزه نکنند و «به اسلام رو بیاورند.»

رهبر جبهه النصره گفته است: «اگر سلاح خود را زمین بگذارند، مردان خود را به نبرد برای اسد نفرستند و به اسلام روی بیاورند، آن موقع برادران ما هستند.»

او تاکید کرده است که علویان «از دین خدا و اسلام خارج شده‌اند».

***پشت پرده تغییر رمز عملیات آزادسازی الانبار

سایت شبکه السومریه گزارش داد: «دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق رمز عملیات آزادسازی استان الانبار را تغییر داد و «لبیک یا عراق» را برا ی این عملیات انتخاب کرد.»

این سایت خبری در ادامه گزارش داد: «منابع نظامی عراق می گویند که نام رمز عملیات آزادسازی استان الانبار بنا بر اعلام سخنگوی نیروهای مردمی به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌ برخی‌ها از «لبیک یاحسین(ع)» به «لبیک یا عراق» تغییر یافت.»

کریم النوری سخنگوی رسانه‌ای بسیج مردمی گفت: "هر دو اسم دارای معنای واحدی هستند و هدف خدمت به وطن و مقابله با تروریسم است."

پیش از این، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق نیز تاکید کرده بود که این نامگذاری باعث سوء استفاده برخی ها خواهد شد.

 

***نقشه پلید آمریکا و عربستان برای بمباران کعبه

دستگاه اطلاعاتی روسیه از نقشه آمریکا و عربستان برای بمباران کعبه با موشک پرده برداشت تا از این طریق مسلمانان جهان را برای اعزام جنگنده و نیرو برای مبارزه با انصارالله تحریک کنند.

بر پایه این گزارش؛ کارشناسان نظامی معتقدند عربستان بعد از آنکه از برخی کشورهای عربی برای ارسال نیرو زمینی مأیوس شد، به فکر اجرایی کردن این نقشه افتاده است تا بعد از آنکه یمنی ها متهم به این حمله شدند، جهانیان را علیه انصارالله بشورانند.

این کارشناسان معتقدند ارتش یمن بعد از پیروزی هایی که محقق کرد و شکست هایی که عربستان متحمل شد، مسئله بمباران کعبه و نواحی اطراف آن قریب الوقوع به نظر می آید.

خاطرنشان می شود جانشین ستاد مشترک ارتش آلمان معتقد است سربازان یمنی شجاع تر از سربازان سعودی بوده و یک سرباز یمنی معادل 100 سرباز عربستانی در جنگ نقش ایفاء می کند.

 

***افشاگری های علی عبدالله صالح علیه عربستان

شبکه "المیادین" گزارش داد که رئیس جمهور سابق یمن از پیشنهاد عربستان برای ائتلاف با اخوان المسلمین علیه حوثی ها در مقابل دریافت پول پرده برداشت.

بنا بر این گزارش، علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن فاش کرد عربستان سعودی از وی خواسته است با اخوان المسلمین ائتلاف کند و مبالغی نیز در قبال این کار به وی پیشنهاد کرده است.

صالح این مطالب را در گفتگو با المیادین فاش کرد.

وی به المیادین گفت: در رمضان سال پیش، سفیر سابق عربستان سعودی و سفیر کنونی این کشور که در آن زمان وابسته نظامی بود پیامی از عربستان برای من آوردند و از من خواستند با عبدربه منصور هادی و اخوان المسلمین ائتلاف کنم. من از این پیشنهاد آنها شوکه شدم زیرا عربستان پیش از این اخوان المسلمین را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده بود!!! چرا؟ گفتند برای ائتلاف علیه حوثی ها. گفتم من طرفدار انسجام ملی برای حل اوضاع یمن و گفتگوی جدی هستم بدون این که هیچ گروهی کنار گذاشته شود.

***خطبه خوانی قاضی کور داعش به جای "خلیفه"

یک فرد نابینا که او را "قاضی کور" نامیده اند، در شهر رمادی عراق به تازگی همانند ابوبکر بغدادی خلیفۀ خودخواندۀ داعش، سخنرانی کرده است. ساکنان محلی اعلام کردند یکی از شخصیت های ارشد داعش در شهر رمادی عراق حضور پیدا کرده است و یک کارشناس امنیتی، وی را به عنوان «قاضی کور» معرفی کرد که از لحاظ قدرت مذهبی در جایگاه دوم در این گروه ستیزه جو قرار می گیرد.

رویترز از بغداد گزارش داد؛ اهالی رمادی اعلام کردند یک فرد نابینای یک دست که سرش پوشیده بود، پس از نماز عصر چهارشنبه در مسجد اصلی مرکز استان الانبار سخنرانی کرد. آنها از هویت او بی‌خبر بودند، ولی وی را به عنوان یک شخصیت مهم قلمداد کردند زیرا تعداد زیادی از محافظان، وی را همراهی می کردند و لهجه‌اش نشان می داد که وی عراقی است.

هشام الهاشمی، کارشناس امنیتی عراقی، که شورشیان تندروی داعش را از نزدیک رصد می کند، این فرد را علی عطیه الجبوری همچنین ملقب به ابوقاسم یا «قاضی کور داعش» معرفی کرد. هاشمی گفت: «این روحانی که دیروز در رمادی حضور پیدا کرد، خیلی معروف است. وی دومین مرجع مذهبی پس از ابوبکر البغدادی و پنجمین نفر در سازمان داعش است». رمادی هفدهم ماه مه توسط داعش تصرف شد که این مهم ترین شکست های نیروهای دولتی عراق ظرف یک سال گذشته بود.

 

***نمونه سوالات درخواست عضویت در "القاعده" لو رفت!

تمام کسانی که قصد عضویت در گروه تروریستی القاعده را داشته‌اند، باید فرمی مشتمل بر سوالات متعدد را تکمیل می‌کردند که در آن از مسایل دنیوی و اخروی تا آرزوهای شخصی افراد مورد سؤال قرار گرفته است.

در بین اسناد متعددی که در مجتمع مسکونی اسامه بن لادن سرکرده القاعده در پاکستان پیدا شد، فرم درخواست ملحق شدن به گروه تروریستی القاعده به چشم می خورد که مانند هر فرم درخواست شغل دیگری ابتدا با جزییاتی درباره مشخصات فردی آغاز می شود؛ اما آخرین سوال در این بخش درباره تعیین اشخاصی است که در صورت "شهادت" اعضا، باید با آنها تماس برقرار کرد.

القدس العربی با انتشار بخشی از این "فرم در خواست عضویت" نوشت: «به نظر می رسد که هدف از برخی سؤالات در این فرم، ارزیابی آرا و دیدگاه های دینی درخواست کننده و میزان تمایل وی برای مشارکت در اقدامات تروریستی است؛ در حالی که برخی سوالات دیگر دامی برای جذب افراد، جهت به کارگیری آن ها در انجام حملات بوده است. در زیر برخی از این پرسشها را می بینید:

- قصد داری تا کی در عرصه اقدامات جهادی باقی بمانی؟

- چه هدفهایی را می خواهی در مسیر جهاد محقق کنی؟

- دوست داری در چه زمینه ای مطالعه کنی؛ علمی یا ادبی؟

- آیا هیچ یک از کارکنان و یا کارشناسان در زمینه شیمی و یا ارتباطات و یا در هر عرصه دیگری را می شناسی؟

- انواع گذرنامه هایی را که در اختیار داری، مشخص کن و آیا در این سفر خود از گذرنامه واقعی و یا جعلی استفاده کرده ای؟

- آیا به انجام عملیات انتحاری تمایل داری؟

 

***اقدام غیرحرفه‌ای وب‌سایت نزدیک به دولت تدبیر و امید

همزمان با شروع دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، وب‌سایت نزدیک به دولت، نظرسنجی ای را در مورد عملکرد تیم هسته ای در مذاکرات منتشر کرد.

این وب سایت در نظرسنجی مذکور، از مخاطبان خود پرسیده بود که: به نظر شما عملکرد تیم هسته ای دولت روحانی تاکنون چگونه بوده است؟

و چهار گزینه را پیش روی به اصطلاح مردم [!] گذاشته بود:

1) شجاعانه و با درایت برای حفظ حقوق ملت ایران بوده

2) قابل قبول، اما نیازمند احتیاط و دوراندیشی بیشتر است

3) پذیرفتنی نیست و باید تغییر رویکرد بدهد

بعد از گذشت چند ساعت از انتشار این نظرسنجی که برخی صفحات همسو در فضای مجازی، از جمله وب سایت های اصلاح طلب نیز به تبلیغ آن پرداختند، آمار آراء مخاطبان این سایت بدین شرح بود:

گزینه 1) 73.1

گزینه 2) 16.9

گزینه 3) 10

اما با پخش این نظرسنجی در شبکه های اجتماعی و به زبان دیگر بعد از درآمدن این نظرسنجی از حالت اختصاصی مخاطبان خاص، و با عمومی شدن آن، این وب‌سایت با هجمه افکار عمومی مواجه شد و به یکباره آمار نظرات کاملا عکس گردید، به گونه ای که:

گزینه یک از 73.1 تبدیل به 28.2 و گزینه دو از 16.9 تبدیل به 6.5 و مهمتر گزینه 3 از 10 تبدیل به 65.3 شد.

بعد از این تغییر ناگهانی بود که سایت مزبور در اقدامی غیرمتعارف و غیرحرفه ای، این نظرسنجی را بعد از گذشت چند ساعت از خروجی خود حذف کرد.

 

***رفتار زشتی که در آن زنان از مردان پیشی گرفتند

دکتر "بابک یوسفی" سه‌شنبه 5 خرداد در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان، افزود: در حال حاضر مشکل حادی مشاهده نمی‌شود، اما با بی‌توجهی این آمار روز به روز گسترش خواهد یافت.

 وی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی از اساتید برجسته‌ای برخوردار است، تصریح کرد: با توجه به رصدها در همدان، آموزش‌ها می تواند موثرتر باشد و سازمان بهزیستی می‌تواند کمک شایانی در این زمینه داشته باشد.

 دکتر یوسفی بهترین راه برای پیشگیری از موادمخدر را بحث گروه‌های همسان عنوان و اظهار کرد: مهارت‌های زندگی در راستای افزایش آگاهی بوده، اما در عملکرد تاثیر بسزایی ندارد.

 وی در ادامه با اشاره به گروه‌های ان.ای خاطرنشان کرد: در صورت امکان ادارات باید فضاهای بلااستفاده خود را در اختیار این گروه‌ها قرار دهند.

***مریلا زارعی آری، الهام چرخنده نه

پژمان لشگری پور مجری طرح فیلم سینمایی «بادیگارد» در توضیح اخبار برخی رسانه ها مبنی بر حضور الهام چرخنده در این فیلم گفت: در برخی از سایت ها خبری مبنی بر حضور الهام چرخنده به عنوان بازیگر «بادیگارد» ساخته جدید ابراهیم حاتمی کیا درج شده که من به عنوان مجری طرح این اثر این خبر را تکذیب می کنم.

 وی ادامه داد: در خبر منتشر شده در رسانه های مجازی اینچنین عنوان شده که الهام چرخنده از سوی برخی از نهادها برای بازی در این فیلم سفارش شده است که کاملا کذب است و بنده اکیدا این مطلب را رد می کنم. ما برای ساخت «بادیگارد» از هیچ ارگانی سفارش نگرفته ایم و بر همین اصل قرار نیست به سفارش شخص یا نهادی از حضور یک بازیگر در فیلم بهره ببریم.

 مجری طرح فیلم سینمایی «چ» متذکر شد: از این پس هرگونه خبر درباره مراحل پیشرفت این فیلم از طریق سایت «بادیگارد» به اطلاع رسانه ها خواهد رسید.

 حضور پرویز پرستویی و مریلا زارعی برای بازی در فیلم «بادیگارد» قطعی شده است. بر همین اساس پرستویی ششمین و مریلا زارعی سومین همکاری خود را با حاتمی‌کیا تجربه می‌کنند.

 

***روش عجیب برای درمان همجنسگرایی با استفاده از "بز سیاه"

همجنسگرایی در واقع یک بیماری است که برخی به آن مبتلا شده و عده ای هم برای درمان این بیماری از روش عجیبی استفاده می کنند.

بر پایه این گزارش؛ در این روش بعد از کشیدن رسم و شکل هایی مربوط به ستاره داوود، درمان افرادی که به بیماری همجنسگرایی مبتلا هستند، آغاز می شود.

سپس یک بز سیاه سر بریده می شود و خون آن به اندام تناسلی بیماران ریخته می شود.

 

***ماجرای برهنگی دختر جوان شیرازی از زبان دادستان

طهماسب یزدانی بعد‌از‌ظهر پنجشنبه در نشست هفتگی جامعه روحانیت شیراز اظهار کرد: روز 12 فروردین در فضای مجازی دعوتی از سوی جریانات معلوم‌الحال برای کشف حجاب انجام‌ شده بود.

وی افزود: در این راستا بنا بود عده‌ای لخت و برهنه وارد خیابان‌ها و معابر شوند که در شهرک گلستان نیز یک مورد اتفاق افتاده بود.

 این مقام قضایی ادامه داد: در این شهرک خانمی به‌صورت عریان به خیابان آمده بود که پرونده این فرد با توجه به توزیع عکس و فیلم آن در فضای مجازی و حساسیت ایجادشده، با جدیت پیگیری و این خانم مجرد دستگیر شد.

 دادستان شیراز خاطرنشان کرد: پس از دستگیری مشخص شد که وی از نظر روانی بیمار است و باید در بیمارستان ابن‌سینا بستری شود و پزشکان نیز گفته نزدیکان این خانم مبنی بر جنون ادواری را تایید کردند.

 

***شگردهای اینترنتی فرقه‌ها برای تبلیغ

امکانات فیس بوک به زبان فارسی به صورت رایگان، افراد وابسته به فرقه ها را ترغیب می‌کند که در این فضای منحصر به ­فرد به تبلیغ فرقه‌هایشان بپردازند.

  این شبکه اجتماعی که گفته می‌شود بیش از یک میلیارد مشترک دارد، زمینه‌های دوست‌یابی آسان و ارتباط سهل‌الوصول‌تر را برای فعالین در این فضا فراهم می‌کند.

 به­ طور قطع، جریانات فرقه‌ای یا آنچه که تحت پوشش معنویت‌های جدید پدید آمده‌اند، جولان دادن در این فضا را یکی از روش‌های موثر تبلیغی انتخاب خواهند کرد.

 رشد چشمگیر فعالیت این فرقه‌ها در فضای اینترنتی و تکرار کلمات جستجو شده در پایگاه داده‌ای گوگل نشانگر آن است که اهمیت فضای اینترنت و متعاقب آن شبکه‌های مجازی، برای دست‌اندرکاران فرقه‌ها مشخص شده است.

 

اگر چه شاید برخی از این فرقه‌ها هنوز به زیرساخت‌های استفاده از این فضا مجهز نباشند و فضاهای دیگری مانند انتشارات مکتوب را در اولویت‌ قرار بدهند، اما کاربران اینترنتی بی‌محابا در جستجوی کلمات مربوط به فرقه‌ها و آشنایی با این تشکیلات هستند.

 در کنار این جستجوهای قابل توجه، آنچه که باعث تاسف است، دست­یابی به داده­‌های اندک حاصل از جستجوی کلمات مربوط به نقد فرقه‌ها است و از سوی دیگر در آثار مکتوب هم انتشاراتی که به نقد بپردازند، بسیار اندک هستند و نویسندگان معدودی در این زمینه فعالیت داشته‌اند.

 اقدام "پائولو کوئیلو" یکی از بنیانگذاران عرفان‌های نوپدید برای انتشار آخرین کتاب خود به زبان فارسی قبل از چاپ به زبان اصلی و انتشار آن در میان کاربران، نمونه‌ای از فرصت‌طلبی این جریان‌های معنویت‌گرا برای حضور در میان نسل جوان ایرانی است. کوئیلو در این زمینه با مترجمین باسابقه‌ای مانند آرش حجاری دوستی تنگاتنگی داشت.

 یا اینکه چرا باید"اشو" بسیاری از کتاب‌های خود را به صورت پی‌دی‌اف در اختیار ایرانی‌ها قرار دهد؟ همچنین آثار مکتوب و برنامه‌های آموزشی نحله نوپدی مانند: عرفان حلقه به راحتی در فضای اینترنتی قابل دسترسی بود. حتی بازدید کنندگان سایت‌های فرقه‌ها در کمترین زمان ممکن می‌توانند کتاب‌ها و فیلم‌های مربوطه را از طریق این فضا تهیه کنند.

 جریان عرفان حلقه حتی در برهه‌ای به خودش اجازه داد که سایت‌های نقد این جریان را نیز مشابه سازی کند تا کاربرانی که به دنبال نقد فرقه بودند، در نهایت در دالان‌های طراحی شده همسو با فرقه حرکت کنند و بدون نتیجه‌گیری فضا را رها سازند.

 یکی از اقداماتی که جریان عرفان حلقه در فضای اینترنت انجام داد، راه‌اندازی وبلاگ‌های بی‌شمار بود تا به گونه‌ای در بین فعالان وبلاگی و سایت‌ها وانمود کند که فرقه از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است؛ در حالی که این یک شگرد بود و به هر عضو فرقه تکلیف شده بود تا بیشتر از 50 وبلاگ ایجاد کند.

 طرفداران دالایی‌لاما نیز با تکرار جستجوی واژه مربوط به وی از همین شگرد برای تاخت و تاز در فضای اینترنت و بزرگ‌نمایی استفاده کردند؛ در حالی‌که مشخص بود که دالایی‌لاما در ایران هواخواهی ندارد و فعالان اجیر شده در رسانه‌ها قصد بزرگ‌نمایی وی را داشتند.

 فرقه‌ها از امکانات دیگر فضای مجازی و اینترنت مانند راه‌اندازی ستون‌های پرسش و پاسخ، اتاق گفت‌وگو و چت، بازی‌های آنلاین و دانلود فیلم‌ها و کلیپ‌های تبلیغاتی نیز چشم‌پوشی نکرده و برای ارتباط هر چه بیشتر و موثرتر با کاربران فضای مجازی، از این ابزارها استفاده می‌کنند.

 

****ای کاش ایرانی‌ها هم همجنس باز بشوند!

مردم ایرلند با مشارکت در همه پرسی، با بیش از 62 درصد رای موافق، به قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان رای مثبت دادند. این خبر که در رسانه ها بازتاب بسیاری داشت با واکنش های متعددی مواجه گردید.

 همجنسگرایان و موافقین این پدیده شوم، سر از پا نشناخته و این پدیده ضد اجتماعی را جشن گرفتند و مخالفین به تحلیل در رابطه با منشأ چنین پدیده شومی پرداخته و در رسانه هایشان مخالفت خود را علنی کردند.

 در این بین گروه شبکه های ضد فرهنگی "جم" با تبریک به جامعه همجنس بازان به خاطر تصویب شدن چنین قانونی، ماهیت اصلی مدیران و عوامل خود را بر ملا ساختند.

 گروه شبکه های ماهواره ای جم اما به این بسنده نکرند و طی پستی در فیسبوک رسمی این شبکه آرزوی برگزاری رفراندوم همجنس بازان را در ایران کرد!

 این در حالی است که گروه شبکه های جم که سرمایه اصلی رسانه ای خود را به پخش فیلم هایی هدفمند اختصاص داده است در بیشتر آن ها به ترویج و عادی سازی پدیده شوم همجنس بازی در بین خانواده های ایرانی می پردازد.

 شایان ذکر است سعید کریمیان، مدیر گروه جم که خود هرازگاهی در صفحه فیسبوکش  به حمایت از همجنس بازان میپردازد نقش مکمل پازل همجنس بازان را در دنیای رسانه ایفا می کند و با استفاده از این ابزار سعی در تغییر سبک زندگی اصیل ایرانی دارد.

 

****توافق آمریکا و روسیه در مورد تحریمهای ایران

یک رسانه غربی از توافق آمریکا و روسیه در مورد روشی جدید برای بازگرداندن مجدد تحریم های لغو شده ایران در صورت نقض توافق احتمالی از طرف تهران خبر داد.

 به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات های غربی می نویسد: آمریکا و روسیه به فرمولی جدید رسیده اند که اختلافات آنها در مورد اعمال مجدد تحریم های لغو شده ایران را از بین می برد.

 بر اساس تفاهم لوزان قرار است در صورت رسیدن ایران و کشورهای ۱+۵ به توافق جامع هسته ای، تحریم های ایران نیز لغو شوند. در این میان آمریکا بر این امر پافشاری دارد که در صورت نقض توافق از سوی ایران، تحریم های لغو شده مجددا علیه تهران اعمال شوند که البته در مورد نحوه اعمال مجدد این تحریم ها اختلافاتی میان اعضای ۱+۵ از جمله روسیه و امریکا وجود دارد.

 گویا آمریکا خواهان آن بود که در صورت نقض توافق از سوی ایران، تحریم های لغو شده به صورت اتوماتیک مجددا اعمال شوند اما روسیه با این امر مخالف بوده است.

 به نوشته اسوشیتدپرس، اختلافات آمریکا و روسیه در این مورد به حدی بود که حتی امکان بر هم خوردن توافق هسته ای با ایران وجود داشت اما با این فرمول جدید مسکو و واشنگتن به درک مشترکی از این امر رسیده اند.

 در همین رابطه «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به خبرنگاران گفته که بازگرداندن سریع تحریم ها در صورت نقض توافق جامع از سوی ایران یکی از محورهای اصلی هر نوع توافقی با ایران خواهد بود.

 دیپلمات هایی که خبر توافق روسیه و امریکا را بر سر فرمول جدید اعمال مجدد تحریم های ایران به آسوشیتدپرس داده اند از بیان جزئیات بیشتر در این رابطه به دلیل آنکه ممکن است این امر به مذاکرات در حال انجام ایران و ۱+۵ لطمه بزند خودداری کرده اند.

 

***پیشنهاد تیم پرطرفدار لیگ برتری به صادقیان

هافبک اخراجی پرسپولیس از سوی تیم شهرش با پیشنهاد خوبی مواجه شده است.

پیام صادقیان به تازگی از خجالت برانکو ایوانکوویچ در آمد و عنوان کرد که این مرد کروات قصد تخریب او را داشته است!

مصاحبه اخیر وی به منزله جدایی قطعی این جوان از پرسپولیس است. در همین راستا شنیده می شود که چند تیم داخلی به صادقیان پیشنهاد داده اند تا به آنها ملحق شود.

تا دیروز از تیم های نفت تهران و ذوب آهن اصفهان به عنوان مقصد بعدی هافبک پرحاشیه پرسپولیس نام برده می شد. حتی خود او در جمعی خصوصی گفته بود كه از لیگ دسته دو پرتغال پیشنهاد دارد، اما به تازگی خبردار شدیم تراکتورسازی هم به شدت خواهان جذب صادقیان شده است.

صادقیان که اصالتی تبریزی دارد بدش نمی آید برای یک فصل هم شده در تیم شهرش توپ بزند ولی هنوز تصمیم قطعی در این خصوص نگرفته است.

این در حالی است که قرارداد صادقیان با پرسپولیس به اتمام رسیده و او در حال حاضر بازیکن آزاد محسوب می شود و می تواند به هر تیمی که دلش خواست برود.

 

***گزینه دوم تراكتورسازی پس از تونی مشخص شد!

مسئولان تراکتورسازي تبريز اگر با توني اوليويرا سرمربي پرتغالي شان براي ادامه همکاري به توافق نرسند سراغ يک گزينه موفق وطني مي روند.

توني با تراکتورسازي قرارداد 18 ماهه داشت که با پايان فصل چهاردهم هشت ماه آن به پايان رسيد و حالا بايد براي يک سال آينده با هم مذاکره و توافق کنند.

اگر طرفين به توافق نرسند تبريزي ها حسين فرکي سرمربي موفق سپاهان را مدنظر دارند. کسب دو قهرماني با دو تيم مختلف طي دو فصل متوالي تراکتورسازان را براي همکاري با او وسوسه کرده است تا شايد با حضور فرکي سرخپوشان تبريزي قهرمان ليگ شوند.

 

***4 ستاره لیگ برتری در تیررس تراکتورسازی

تراکتوری‌ها که مثل فصل گذشته این حق را دارند که بازیکنان سرباز را به خدمت بگیرند از حالا وضعیت نفرات شاخص مشمول را تحت‌نظر گرفته‌اند تا زمینه حضورشان در تراکتور فراهم شود.

گفته می‌شود در کنار علیرضا بیرانوند از نف تهران، اسماعیل شریفات و احمد عبدالله زاده از فولاد و مهدی شریفی پدیده سپاهان مورد توجه تراکتور قرار گرفته‌اند.

البته این نفرات هم در صورت آن که سرباز شوند از حضور در تراکتور استقبال خواهند کرد.

 

****مزایده فقط برای سرگرمی مردم و فراموش کردن قیمت گوشت، مرغ و حبوبات است!

محمد دادکان پس از شکست تیم دانشگاه آزاد در بازی ششم فینال لیگ حرفه ای بسکتبال اظهار داشت: من از همان ابتدا پیش‌بینی می‌کردم که کار این دو تیم به بازی هفتم کشیده شود. مهرام و دانشگاه آزاد بازی‌های خوبی ارائه کردند و امیدوارم هر کس در بازی هفتم بهتر بازی کند، برنده جام حرفه‌ای شود.

وی ادامه داد: با توجه به میزبانی دانشگاه آزاد در بازی هفتم شانس ما برای پیروزی و قهرمانی بیشتر است. متأسفانه در این بازی نیروی بازیکنان ما تحلیل رفته بود و مطمئن باشید با تجدید قوا برای دیدار هفتم آماده خواهیم شد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد تصریح کرد: تعداد بازیکنان، نوع آنها و دستمزدی که ما به بازیکنان‌مان می‌دهیم به هیچ وجه در حد تیم مهرام نیست و به این خاطر همین که به فینال رسیده‌ وسهمیه رقابت‌های آسیایی را کسب کرده‌ایم برای‌مان افتخار است. ما چاره‌ای جز شکست مهرام در بازی هفتم و قهرمانی نداریم.

دادکان در مورد واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی نیز صحبت کرد: همان طور که سال قبل هم گفتم این واگذاری هیچ‌گاه انجام نخواهد شد و همه این مزایده‌ها برای سرگرمی مردم است. کسانی که در فرابورس و سازمان‌های مربوط به این واگذاری کار می‌کنند هم می‌دانند که این کار انجام نخواهد شد و هدف از آن صرفاً سرگرم کردن مردم و فراموش کردن قیمت گوشت، مرغ و حبوبات است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پایان گفت: اگر این دو باشگاه به خودروسازان واگذار شود اوضاع آنها بهتر خواهد شد. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای موفقیت و قهرمانی یک تیم به یک سری عوامل از جمله بازیکن، سرمربی، مدیریت و امکانات نیاز است. باز هم تأکید می‌کنم که این دو باشگاه به هیچ فردی واگذار نخواهد شد.

***بازگشت خواننده لس آنجلسی به ایران به خاطر اظهارات مدیرعامل استقلال!

گفت و گوی نوروزی بهرام افشارزاده سبب شده تا فرامرز آصف خواننده لس آنجلسی بعد از 37 سال دوری از کشور به دنبال برگشت به ایران باشد.

بهرام افشارزاده مدیر استقلال در آن گفت و گو به سیم آخر زد و درباره این خواننده لس آنجلسی گفت:« او یک قهرمان ملی بود که چون خوب مدیریت نشد و نتوانستیم حفظش کنیم از ایران رفت و بعد در غربت تبدیل شد به یک خواننده اگرچه از قدیم ته صدایی داشت.

این خواننده لس آنجلسی در گفت و گویی با هفته نامه اطلاعات هفتگی که در سایت سینما ژورنال بازنشر شده است ، دلیل حرف زدنش را مصاحبه افشارزاده و حرف های اثربخش این مربی قدیمی اش عنوان کرده و گفته است:«خیلی دوست داشتم که به ایران برگردم. حرف های او باعث شد که حرف بزنم. در همه این سالها آمریکا برای من بهشت نبوده است. »

آصف در این گفت و گو خاطرات زیادی از سختی هایی که در دهه های 40 و 50 بر او گذشته گفته ، از اینکه مسئولان ورزش رژیم پهلوی کمکی به او نکردند و اگر به خارج از کشور رفته است به دلیل ادامه تحصیل بوده. او گفته از اینکه رکوردش بعد از سال ها در مسابقه ای در ایران شکست خوشحال شده اما شوکه شده از اینکه برایش تیتر زده بودند خواننده بدصدا !

او در این گفت و گو طوری سخن گفته که انگار لحظه شماری می کند برای اینکه دستی از داخل کشور ، خواسته اش برای فراهم شدن بازگشتش را فراهم کند. آیا این فرصت به این ورزشکار داده می شود؟ او که تعدادی از آهنگ هایش را تعبیر سیاسی کرده اند شاید نیاز داشته باشد تا به نهادهای مربوطه تضمین دهد که بر می گردد و سعی می کند کمکی به ورزش ایران باشد .

 

***نخستین زن ایرانی در اتحادیه جهانی کشتی

اتحادیه جهانی کشتی فرناز پناهی زاده مسئول دپارتمان بین‌الملل فدراسیون کشتی ایران را به عنوان اولین زن ایرانی به عضویت یکی از کمیسیون‌های ورزشی‌اش درآورد.

پناهی توسط شخص لالوویچ رییس اتحادیه جهانی به عضویت کمیسیون ورزش و زنان اتحادیه جهانی اضافه شده است.

کمیسیون ورزش و زنان این اتحادیه مسئولیت توسعه کشتی زنان در سراسر جهان را بر عهده دارد. این حرکت در راستای اهداف کمپین کشتی زنان اتحادیه جهانی موسوم به " Super 8 " بوده است که هدف آن برجسته ساختن نقش زنان در کشتی است.

این در حالی است که اخیرا فدراسیون کشتی ایران ورزش کشتی با کمربند زنان را تحت پوشش گرفته و در آن به فعالیت می‌پردازد.

***احتمال شکایت استیل آذین از سازمان خصوصی‌سازی

شرکت استیل آذین به دلیل رد شدن اهلیتش در مزایده چهارم واگذاری باشگاه پرسپولیس به بخش خصوصی، قصد شکایت از سازمان خصوصی‌سازی را دارد.

با توجه به رد شدن اهلیت شرکت استیل ‌آذین در مزایده چهارم باشگاه پرسپولیس، احتمال دارد که این شرکت از سازمان خصوصی‌سازی به مراجع قضایی شکایت کند.

امیر عابدینی، نماینده این شرکت ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: پیگیر بحث رد شدن اهلیت شرکت استیل ‌آذین هستیم و به احتمال زیاد از طریق وکیل شرکت از سازمان خصوصی‌سازی به مراجع قضایی شکایت خواهیم کرد. اگر بتوانیم حق‌مان را از مراجع ذیصلاح بگیریم، در مزایده پنجم شرکت می‌کنیم، در غیر اینصورت به هدایتی پیشنهاد می‌دهم که در مزایده آتی شرکت نکند.

***پرهزینه ترین عروسی دنیا مشخص شد!

پر خرج و گرانترین عروسی دنیا متعلق به ازدواج شیخ محمد حاکم دبی و خانم پرنسس سالما در سال 1981 می باشد که صد میلیون دلار هزینه این مجلس شده است. مجری شبکه او آی پی ان پنج عروسی گران دنیا را معرفی نمود.

 

***یک دلیل عجیب برای گرفتن زن دوم!

کشور پرجمعیت هند خشک و کم آب است. بسیاری از مردان روستایی هندی در مناطق خشک برای حل این معضل روش عجیبی دارند. اغلب این مردان دو یا سه زن دارند تا افراد بیشتری در امر آبرسانی به آن‌ها کمک کنند!

زنان هندی مجبورند هر روز برای تامین آب مورد نیاز کشاورزی و همچنین مصرفی خانواده، مسیرهای طولانی را تا منبع آب طی کرده و آن‌ را در خمره‌های بزرگ روی سرشان تا محل زندگی خود حمل کنند. زندگی در روستاهای کم‌آب هند بسیار سخت است.

مردان این روستاها اغلب به کار کشاورزی و دامداری مشغول هستد و زنان هم کار خانه را انجام می‌دهند و به کودکان رسیدگی می‌کنند؛ بنابراین ضروری است که یک نفر هر روز کیلومترها راه برود و خود را به منبع آب برساند و برای خانواده آب بیاورد و این کار را هشت ماه مستمر که نشانی از بارندگی نیست، انجام دهد.

به همین دلیل، چندهمسری در این مناطق امری غیرعادی نیست. البته همسران این زنان، تنها از زن اول خود بچه‌دار می‌شوند؛ چرا که جمعیت بیشتر، آب بیشتر می‌خواهد و این خود مشکل‌زاست؛ پس بقیه زن‌ها فقط برای حل مشکل بی‌آبی اختیار می‌شوند.

این زنان در ازای داشتن سقفی بر سر خود یا موقعیت اجتماعی همسر حاضر می‌شوند با این مردان ازدواج کنند و عنوان «زنان آب» را بگیرند.

البته پیدا کردن زنی که مایل بشود زن آب شود، دشوار است؛ چون هیچ خانواده‌ای دوست ندارد دخترش را به مردی در سرزمین‌های کم‌آب شوهر بدهد؛ به ویژه اگر خود آن خانواده در منطقه‌ای پرآب زندگی کند. به خاطر همین اکثرا مردهای روستاهای خشک و کم‌آب با دختران روستای خود یا روستاهای کم‌آب دیگر ازدواج می‌کنند.

 

***بازیگر مشهور هالیوود همزمان با مهناز افشار صاحب فرزند شد!

کایرا نایتلی در جنوب لندن در حومه ریچموند در 26 مارس 1985 متولد شده او دختر ویل نایتلی بازیگر و شارمن مک دونالد نویسنده است .

"کایرا نایتلی" هنرپیشه محبوب فیلم " دزدان دریایی کارائیب"  در یک مراسم کوچک و تقریبا مخفیانه در جنوب فرانسه ازدواج کرده است و همین مسئله او را به سوژه رسانه ها تبدیل کرد.

او با یک خواننده و نوازنده کیبورد به نام "جیمز ریتون" که اصالتی فرانسوی دارد در روستایی کوچک در جنوب فرانسه پیوند زناشویی بست.

گفتنی است آقای داماد یکی از بزرگترین املاک جنوب فرانسه را در اختیار دارد . مراسم ازدواج این دو کاملا خانوادگی بوده و تنها چندتن از دوستان نزدیک عروس و داماد در مراسم حضور داشتند.

در همین راستا مهناز افشار نیز دیروز (سه شنبه 5 خرداد ) صاحب فرزند دختری شد که زاده ی آلمان است.

 

***خواستگاری از دختر اوباما با 150 راس دام!

فلیکس کیپرنو، وکیل کنیایی گفته است که آرزوی دیرینه‌اش ازدواج با مالیا، دختر بزرگ باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا است و برای این منظور جهیزیه‌ای شامل 70 راس گوسفند، 50 راس گاو و 30 راس بز به وی پیشنهاد داده است.

وی گفت: من در سال 2008 به مالیا علاقه‌مند شدم و از آن زمان با هیچ کس دوست نشدم و قول دادم که با او صادق باشم.

این وکیل کنیایی ابراز امیدوری کرده که شخصا و زمانی که اوباما در ژوئیه 2015 به کنیا می‌رود درخواستش را مطرح کند و در این باره گفت: من پیشنویس نامه‌ای را آماده کردم که در آن از اوباما خواسته‌ام دخترش را با خود به کنیا بیاورد. همه به من می‌گویند به خاطر پول خانواده اوباماست که به دخترش ابراز علاقه می‌کنم اما چنین چیزی صحت ندارد.

وی ادامه داد: من می‌خواهم به مالیا یاد بدهم چگونه شیر گاو بدوشد، چگونه پوره ذرت و شیر سنتی کنیا تهیه کند او ملکه من است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    2 0
    تو کنیایی برو فعلا" کشکت بساب ..... دنبال شیر دوشیدن و شیر برنج تدارک دیدن نباش ...مالیا خواستگار داره هیچکس نمی دونه حتی مادرش....
  • ارا IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    1 1
    دختر اوباما اینم براش زیاده
  • احمداسدپور IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    اره بشين تا اوباما بهت دختر بده كورخوندي اقا چوپونه