سرورهادیان: هنوز بسیاری از مسؤولان و مردم به این باور نرسیده اند که معتاد، بیمار است و نه مجرم.

مشکل اعتیاد و طلاق با زور حل نمی شود

جلسه پرسش و پاسخ و اطلاعرسانی انجمن معتادان گمنام استان(NA) با حضور مسؤولان استانی و اعضای اصلی این انجمن برگزار شد.

این نشست که روز پنجشنبه در سالن همایش مجموعه ورزشی کارگران مشهد برگزار شد، نماینده استاندار خراسان رضوی در هماهنگی امور حاشیه شهر مشهد گفت: ما دارای یک برنامه راهبردی هستیم که برای رسیدن به هدفمان باید برنامهریزی داشته باشیم و شرایط را مهیا و با بستر بسته سازی مناسب برای رسیدن به آن هدف قدم برداریم.

فرماندار سابق مشهد افزود: در بحث اعتیاد تجربههای زیادی داریم که بدانیم کجای کار اشتباه است، زیرا در زمانی معتاد را مجرم میدانستیم و تصور میکردیم که اگر او را به زندان ببریم، بهبود پیدا میکند، اما به نتیجه نرسیدیم و درحال حاضر به این باور رسیدهایم که معتاد مجرم نیست، بلکه بیمار است، اما هنور برخی از مسؤولان و مردم به این باور نرسیدهاند.

حسن موحدیان خاطرنشان ساخت: مسایل اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق را نمیتوان با زور و قدرت حل کرد، بلکه باید با برنامهریزی و کمک خود مردم این مشکل را رفع کرد.

وی تصریح کرد: این انجمن برای تأمین هزینههای سنگین از مسؤولان پول نمیخواهد، بلکه نیازمند حمایت آنهاست.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز دراین جلسه گفت: همه افرادی که به عنوان اعضا دراین انجمن حضور دارند، عاشقان واقعی هستند که زحمات آنها قابل تقدیر و توصیف نیست.

سرهنگ صادقی تأکید کرد: متأسفانه هرازگاهی افرادی که درک درستی از این انجمن ندارند، یا موقعیت کاری و مادی آنها به خطر میافتد، اقدام به حرفهایی نادرست میزنند.

وی گفت: این مجموعه همه افراد مذهبی و با ایمان هستند که هیچگونه ارتباط و خط و ربطی به گروههای مختلف یا عقاید غیر از اسلام ندارند.صادقی افزود: عملکرد این انجمن باید آن قدر دقیق و منظم باشد تا برخی افراد نتوانند با شایعات بیاساس، به این مجموعه آسیب برسانند.

معاون اصلاح و تربیت زندانهای خراسان نیز در این جلسه گفت: در زندانهای خراسان رضوی برای جلسات (NA ) باز است.فولادیان در پایان این نشست گفت: همه ما وظیفه داریم برای نجات جان هر فرد هر کاری که میتوانیم انجام دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.