بجنورد- خبرنگار قدس: قائم مقام وزیر کشور گفت: ساماندهی حاشیه نشینی از مهمترین برنامه های دولت در سال جاری است.

 حاشیه نشینی و طلاق نتیجه اجرای غلط برنامه پنجم است

مرتضی میر باقری در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار داشت: معضلاتی همچون افزایش طلاق ،حاشیه نشینی  ناشی از توزیع نامتوازن امکانات و تجهیزات و اجرایی نشدن درست پنج برنامه توسعه ای کشور است.

وی افزود: دولت یازدهم بنا دارد به این توسعه نامتوازن به خصوص در اجرای برنامه ششم توسعه که بزودی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ می شود؛ پایان دهد و همه باید دولت را در این راه کمک کنند.

رئیس مرکز امور اجتماعی و فرهنگی کشور اظهار داشت: ساماندهی تشکل های غیردولتی نیز از تاکیدات دولت بوده و در این راستا باید زمینه های اولیه حضور این تشکل ها فراهم شود.

مرتضی میر باقری گفت: پیشنهاد ما ایجاد خانه تشکل در این استان جهت بهره مندی از امکانات ستادی است.

میرباقری با تاکید بر اینکه شعار سال با بصیرت خاص مقام معظم رهبری انتخاب شده است، مطرح کرد: مدیریت درست مجموعه اتفاقات سال مستلزم توجه به بیانات و فرمایشات رهبری است.

قائم مقام وزیر کشور عنوان کرد: نقاط ضعف باید شناسایی و برطرف شده تا زمینه سوء استفاده دشمنان نظام جمهوری اسلامی قرار نگیرد.

میرباقری بر اهمیت سرمایه اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: سرمایه اجتماعی زمینه ساز بهره وری سایر سرمایه های اجتماعی، اقتصادی و انسانی است.

رئیس مرکز امور اجتماعی و فرهنگی کشور گفت: اهمیت سرمایه اجتماعی در سال جاری به معنای اعتماد، رضایتمندی و مشارکت در عالی ترین تراز خود است.

قائم مقام وزیر کشور از یک گرفتاری بزرگ در جامعه ایران خبر دادو اظهار داشت: توسعه نا متوازن امکانات و تجهیزات منجر به مهاجرت مردم و بروز مسأله حاشیه نشینی خواهد شد.

مرتضی میر باقری تاکید کرد: نباید مشکلات و مسائل را در بوق و کرنا کنیم زیرا آثار منفی آن  بیشتر خواهد بود.

مردم نگاه مثبتی به مدیران دستگاه های اجرایی ندارند

استاندار خراسان شمالی نیزگفت: بر اساس بررسی های انجام شده، به صورت كلی مردم نگاه مثبتی به مدیران دستگاه های اجرایی ندارند و باید برای تغییر این نگاه تلاش شود.

سیدعلی اكبر پرویزی  اظهار کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شده که طی ۳۶ سال گذشته فاصله مدیران از مردم بیشتر شده و باید به این موضوع توجه ویژه داشت.

به گزارش مهروی با تاكید بر این كه صداقت ركن اصلی اخلاق بوده و دلیلی برای بی صداقتی مدیران با مردم وجود ندارد، تصریح كرد: در صورت عدم توانایی در انجام اقدامی نباید از انجام آن حرفی زد بلکه لازم است با صداقت با مردم برخورد كرد. در برخورد با فساد و تخلفات مدیران، باید شهامت برخورد وجود داشته باشد در غیر این صورت نظام اجرایی كشور دچار مشكل می شود.

پرویزی اظهار كرد: طی ارزیابی های صورت گرفته در حوزه اخلاقی مشخص شد مردم نگاه مثبتی به مدیران دستگاه های اجرایی ندارند كه باید برای تغییر این نگاه تلاش شود.

پرویزی با تاكید برافزایش آستانه تحمل مردم در جامعه تصریح كرد: طی سال گذشته دو مورد از قتل های رخ داده در استان به دلیل بدهی كمتر از ۱۰۰ هزار تومان رخ داد كه این موضوع نشان از كاهش آستانه تحمل مردم است.

وی مشكلات اقتصادی، بیكاری، بیماری و ... را از جمله دلایل كاهش آستانه تحمل مردم عنوان كرد و افزود: تا زمانی که این گونه مشکلات مردم کاهش نیابد نمی توان به بالا رفتن آستانه تحمل مردم امیدوار بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.