عظیمی: فینال جام حذفی اتلتیک بیلبائو و بارسلونا در نوکمپ آخرین بازی مهم این فصل رقابتهای فوتبال اسپانیا خواهد بود. ...

 بی تابی «انریکه» برای اولین دوگانه

 بیلبائو و بارسا پرافتخار ترین تیمهای اسپانیایی در تاریخ این رقابتها هستند. بارسلونا که امید زیادی به کسب سه گانه این فصل دارد، بعد از قهرمانی در لیگ، حالا می خواهد درجام حذفی هم قهرمان شود.

شرایط از هرلحاظ به ضرر بیلبائو خواهد بود. آنها نه تنها باید مقابل قدرتمندترین تیم اسپانیا فینال جام حذفی را برگزار کنند، بلکه این مسابقه در نوکمپ ورزشگاهی که بیلبائو از سال 2001 تا امروز در آن هرگز پیروز نبوده، انجام می شود. ضمن اینکه این تنها مانع بزرگ پیش روی این تیم نخواهد بود.

بیلبائو از فصل 1983-1984 و قهرمانی در جام حذفی که با پیروزی آنها برابر بارسلونا و دوگانه قهرمانی لیگ و کوپادل همراه بود، هرگز دراین جام قهرمان نبوده است. این مدت طولانی دوری از جام، برای تیم باسکی که 23 بار در تاریخ باشگاهش فاتح این رقابتها بوده، زمان زیادی محسوب می شود.  بارسلونا تنها تیمی است که با 26 قهرمانی در این رقابتها جام های بیشتری از بیلبائو تصاحب کرده است. بیلبائو که تنها یک عنوان قهرمانی لیگ اروپا در کارنامه افتخاراتش دارد، انگیزه زیادی برای فتح این جام در نوکمپ دارد ولی فاصله 39 امتیازی این فصل دو تیم در جدول لالیگا، کفه ترازو را به نفع کاتالونیایی ها سنگین می کند.  تیم ارنست والورده در رقابتهای این فصل در مکان هفتم جدول ایستاد و پنج امتیاز با سهمیه لیگ اروپا فاصله داشت. اما آنها در هفتههای پایانی فصل مقتدرانه ظاهر شده و در هفت بازی آخر خود شکست ناپذیر بوده و تنها 4 مسابقه از 20 بازی آخرشان را در کلیه رقابتها واگذار کردند.

 مسیر آنها به فینال جام حذفی هم ساده نبود و آنها تنها نیمی ازهشت بازی خود را پیروز شدند و آلکویانا، سلتا ویگو، مالاگا و اسپانیول تنها به لطف گل زده بیلبائو در خانه حریف از بیلبائو شکست خوردند تا این تیم در این مسیر بدون شکست باقی بماند. خیلی ها بارسلونای انریکه را بهترین بارسای تمام ادوار تاریخ معرفی می کنند. خط حمله سه نفره این تیم 117 گل در کلیه رقابتهای این فصل به ثمر رسانده و بعید است در دو بازی باقیمانده بارسلونا تا پایان فصل این رکورد را بهبود نبخشد.

نیمار به تنهایی شش گل در 5 بازی در جام حذفی دراین فصل زده تا این تیم به دومین فینال پیاپی خود راه یابد. با اینکه بارسلونا 26 بار فاتح این رقابتها بوده ولی در 17 سال اخیرتنها 2 بار قهرمان جام حذفی شده بود. هردو پیروزی اخیر آنها هم برابر بیلبائو حاصل شده است. بارسلونا در هشت بازی این فصل خود در کوپادل ری 31 گل زده و درهمه مسابقه هایش پیروز بوده است. بزرگترین نگرانی این تیم برای بازی امشب لوئیس سوارس خواهد بود. او به تمرینات تیم بازگشته ولی حضورش در این بازی با ابهام روبروست. درصورت عدم رسیدن او به این مسابقه، پدرو که پنج گل در پنج بازی این فصل جام حذفی زده، جای او را در ترکیب تیم درکنار مسی و نیمار می گیرد. انریکه دیگر با مشکل مصدومیت روبرو نیست.  فرمائلن هم بعد از یک غیبت طولانی دراختیار تیم خواهد بود. احتمال دارد چابی هم که درپایان فصل از بارسلونا می رود، در این فینال درترکیب تیم قرار گیرد. بیلبائو هم اسکار د مارکوس را به دلیل آسیب دیدگی دراختیار ندارد و آندونی ایرائولا جای او را خواهد گرفت. مونیایین، ایتوراسپه و رامالیو هم غایب هستند. آدوریس که در 11 بازی آخر تیم 10 گل زده و در این فصل 26 گل برای این تیم به ثمررسانده، به عنوان کلیدی ترین مهره بیلبائو برابر بارسا صف آرایی می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.