قدس آنلاين لرستان- استاندار لرستان گفت: مبلغ اختصاص داده شده به امر مدرسه سازي در سال گذشته، ۳۴ میلیارد تومان بوده، این قول را می دهيم که این رقم را در سال جاري به ۴۰ میلیارد تومان افزایش دهيم.

اختصاص 40 ميليارد تومان اعتبار به امر مدرسه سازي در لرستان

به گزارش قدس آنلاين از خرم آباد، هوشنگ بازوند  در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان لرستان اظهار كرد: موضوع سيستم آموزشي را در دنيا، دو بحث سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل می دهند.

وی افزود: بخش نرم افزاری مرتبط با سیستم آموزشی بر عهده دولت هاست ،البته مغایرتی ندارد که بخش خصوصی در این حوزه وارد شده و به کمک دولت بیایند.

استاندار لرستان تصريح كرد: وجود نیروی انسانی زيربناي توسعه پایدار در هر جامعه اي مي باشد به همين خاطر یکی از ارکان اصلی تربیت نیروی انسانی ایجاد بحث سخت افزاری مرتبط با سیستم آموزشی است.

بازوند خاطر نشان كرد: داشتن فضای آموزشی استاندارد از حقوق مسلم دانش آموزان است و در اين راستا بايد به اين نكته توجه داشت كه فراهم کردن تمامی فضاهای آموزشی به دلیل کمبود اعتبارات، فرسودگی برخی مدارس و ... از عهده دولت خارج مي باشد.

وي در ادامه  فراهم بودن فضای آموزشی مناسب را باعث افزایش راندمان آموزشی دانست و گفت: ابعاد کلاس ها و چگونگی شکل گیری آن ها، فاصله مدرسه تا منزل دانش آموز و در مجموع مهندسی فضای آموزشی با راندمان آموزشی نسبت مستقیم دارد.

استاندار لرستان يادآور شد: دولت ها به تنهایی قادر به تامين فضاهای آموزشی نیستند و تشخيص اين موضوع  بر عهده فرهیختگان و صاحب نظران و کسانی که تمایل دارند در بخش آموزشی سرمایه گذاری کنند خواهد بود.

بازوند اضافه كرد: موضوع کمک به دولت برای ساخت فضاهای آموزشی چند سالی است که تحت عنوان جامع خیرین مدرسه ساز در کشور به همت دكتر حافظي بنيان و تشكيل گرديده است.

وی با بیان اینکه دایره مجمع خیرین کشور روز به روز در حال افزایش است اظهار داشت: امروز مجمع های خیرین متعددی با عناوین مختلف در کشور راه اندازی شده که فرهنگ این کار برگرفته از وجود خیرین مدرسه ساز است.

استاندار لرستان مبلغ  اختصاص داده شده به امر مدرسه سازي را در سال گذشته، ۳۴  میلیارد تومان اعلام كرد و افزود: این قول را می دهيم که این رقم در سال جاري  به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

بازوند در پايان اظهار كرد: با تمامی بانک های استان جلساتی در خصوص کمک به ساخت مدرسه در لرستان برگزار شده  که بانک ها هم قول داده اند كه در ساخت  ۱۷ تا ۲۰ مدرسه در استان کمک نمايند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.