قدس آنلاین یزد - فرماندار تفت در نشست شوراي مديريت منابع آب شهرستان بر انديشيدن تدابير لازم از سوي دستگاههاي مرتبط براي تامين آب شرب شهري و روستايي در فصل گرما تاكيد كرد.

با مشتركان پرمصرف آب  برخورد خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، "محمود زارع رشكوييه" با اشاره به اين كه تامين آب به اولويت اصلي شهرستان تفت در مسير رشد و توسعه تبديل شده است اظهارداشت : خشكسالي هاي پي در پي و بارش هاي اندك در كنار برداشتهاي بي رويه، منجر به كاهش سطح منابع آب زيرزميني شده كه اين موضوع، نگران كننده است.

وی با اشاره به وابستگي آب شهرستان تفت به ميزان آبدهي قنوات افزود: كاهش بارشها بر ميزان آبدهي قنوات تاثير عمده دارد و اين موضوع انديشيدن تدابير لازم را براي تامين آب مورد نياز به ويژه در مناطق روستايي ضروري مي سازد.

فرماندارتفت با اشاره به اين كه يكي از مهم ترين اولويت هاي دولت تدبير و اميد نيز مديريت منابع آبي در سطح كشور است تصریح کرد: مصوبه خوب و كارشناسانه دولت تدبير و اميد در سال گذشته براي احيا و مرمت قنوات شهرستان، كمك بزرگ و ارزشمندي براي كاستن از تبعات خشكسالي هاي پي در پي در مناطق روستايي تفت است كه جاي قدرداني دارد.

زارع مديريت بر توزيع منابع آب را مهم ترين اقدام در شرايط كنوني برشمرد و گفت: اصلاح شبكه هاي آبرساني فرسوده، لايروبي انهار و قنوات، توسعه شبكه آبياري هاي نوين و اطلاع رساني و فرهنگ سازي لازم براي اصلاح الگوي مصرف در حوزه انرژي از جمله اقداماتي است كه بايد با جديت پيگيري شود.

فرماندار تفت همچنين شناسايي مشتركان پرمصرف به ويژه در مناطق روستايي را خواستار شد و خاطرنشان ساخت: مصارف بي رويه و غير اصولي از شبكه آب شرب روستايي و شهري به هيچ عنوان قابل قبول نيست و با مشتركان پرمصرف بدون اغماض برخورد خواهد شد و دستگاههاي متولي در اين رابطه به وظيفه قانوني خود عمل خواهند كرد.

وي مقابله جدي با حفر چاههاي غير مجاز را خواستار شد و تصریح کرد: حفر چاههاي غيرمجاز منجر به كاهش آبياري قنوات و كاهش شديد سطح آبهاي زيرزميني مي شود.

زارع بر آگاهي دهي و اطلاع رساني به مردم در خصوص تبعات منفي گسترده حفر چاههاي غيرمجاز تاكيد و گفت: لازم است دستگاههاي امر با نظارت هاي دقيق مطابق قانون با حفر چاههاي غير مجاز مقابله كنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.