سوت آغاز لیگ جهانی 2015 والیبال ساعت 6:40 دقیقه صبح فردا یکشنبه برای تیم ایران زده خواهد شد و ملی‌پوشان در لس آنجلس به مصاف آمریکا می‌روند.

ایران - آمریکا، اولین نبرد والیبالیست‌ها در لیگ جهانی 2015

 به گزارش ایسنا، فصل جدید لیگ جهانی والیبال در سال 2015 در حالی شروع شده که دوره گذشته آمریکا توانست عنوان قهرمانی را بدست آورد و تیم ملی ایران نیز در یک موفقیت تاریخی به جمع 4 تیم نخست راه یافت و چهام شد. در حالی که امسال تیم ملی والیبال ایران خودش را برای کسب سهمیه المپیک آماده خواهد کرد، لیگ جهانی و عرض اندام برابر بزرگان این رشته به آمادگی ملی پوشان کمک خواهد کرد.

ملی پوشان والیبال ایران نیز از ساعت 6:40 صبح فردا یکشنبه کار خود را در لیگ جهانی آغاز کرده و در نخستین گام باید برابر آمریکا قهرمان دوره گذشته این رقابت‌ها به میدان برود.

در دسته اول رقابت‌های مرحله گروهی لیگ جهانی والیبال هر تیم چهار بار با سایر تیم‌ها رقابت می‌کند که دو بازی در خانه و دو بازی در خارج از خانه خواهد بود.

تیم ملی والیبال ایران طبق برنامه اعلام شده باید ابتدا شش بازی خارج از خانه خود را انجام دهد و سپس شش بازی در تهران برابر حریفان خود برگزار کند.

به گزارش ایسنا، والیبال ایران تاکنون دو دوره حضور در لیگ جهانی والیبال را تجربه کرده که ره‌آورد عنوان‌های نهمی و چهارمی این مسابقات بوده است.

** 32 تیم حاضر در لیگ جهانی

آفریقا: تونس و مصر

آسیا: ایران، قزاقستان، استرالیا، چین، ژاپن و کره جنوبی

اروپا: بلژیک، بلغارستان، چک، فنلاند، فرانسه، یونان، روسیه، پرتغال، لهستان، هلند، مونتگرو، ایتالیا، صربستان، اسلواکی، اسپانیا و ترکیه

آمریکای شمالی: کانادا، کوبا، مکزیک، پورتوریکو و آمریکا

آمریکای جنوبی: ونزوئلا، آرژانتین و برزیل

در این فصل، برای اولین بار از 32 تیم استفاده شده است. این درحالی است که در ابتدای آغاز به کار لیگ جهانی در دهه 90، تنها 8 تیم در رقابت ها شرکت می کردند.

• در این رقابت ها، تیم های گروه های A تا E هر کدام دو بازی را در خانه خود و دو بازی را در خانه حریف برگزار خواهند کرد، این درحالی است که تیم های گروه های F و G و H تنها دو بازی را برگزار خوهند کرد.

• تیم های حاضر در سه سطح رتبه بندی می شوند؛ تیم های گروه های A و B در سطح یک رقابت ها قرار می گیرند. تیم های گروه های C و D و E در سطح دو رقابت ها قرار می گیرند و تیم های گروه های F و G و H در سطح سه رقابت ها قرار دارند.

• مرحله نهایی رقابتها در برزیل، با حضور دو تیم برتر گروه های B، A، میزبان رقابت ها (برزیل) و قهرمان تیم های سطح دو رقابت ها برگزار خواهد شد؛ در مجموع شش تیم راهی مرحله نهایی خواهند شد.

• با توجه به اینکه برزیل میزبان دور نهایی خواهد بود، از گروه A رقابتها، شامل برزیل، ایتالیا، صربستان و استرالیا سه تیم به مرحله بعد صعود خواهند کرد؛ این درحالی است که در گروه B، از میان تیم های ایران، ایالات متحده، روسیه و لهستان، دو تیم راهی مرحله بعد خواهند شد.

• میزبانی مرحله نهایی تیم های سطح دو نیز بر عهده بلغارستان است. برای صعود به مرحله نهایی تیم های سطح دوم، از هر گروه یک تیم صعود خواهد کرد. همچنین از گروه C به دلیل حضور میزبان مرحله نهایی (بلغارستان)، دو تیم صعود خواهند کرد. پس از اینکه تکلیف تیم های صعود کننده مشخص شد، 4 تیم صعود کرده به مرحله نهایی برای سطح دو، به صورت متمرکز در بلغارستان به رقابت خواهند پرداخت. قهرمان این رقابت چهارجانبه، به عنوان نماینده تیم های سطح دو، در مرحله نهایی که در برزیل برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

• میزبانی مرحله نهایی تیمهای سطح سوم نیز بر عهده اسلواکی است. در این سطح نیز مانند سطح دو، تیم های اول گروه های F و G و H همراه با میزبان مرحله نهایی، در اسلواکی به رقابت خواهند پرداخت. این رقابت باعث صعود این تیم ها به مرحله بعد نخواهد شد و تنها در رده بندی تاثیر خواهد داشت. این رده بندی در سطح بندی سال آینده رقابت ها تاثیر خواهد داشت.

• در پایان رقابت ها، آخرین تیم از تیم های سطح اول از نظر امتیاز، اگر از نظر ست شماری از تیم قهرمان سطح دو، امتیازات کمتری داشته باشد، به سطح دو سقوط می کند و قهرمان سطح دو، راهی سطح اول خواهد شد. این رده بندی، در سطح بندی سال آینده تیم ها اثر خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.