قدس آنلاین- ایلام: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خطر داعش جدی است و مسئولان بایستی پاسگاه های مرزی را تجهیز کنند.

داعش مستقيما امنيت ملي کشور را تهديد مي‌کند

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، احمد شوهانی با بیان اینکه موضوع داعش مستقيما امنيت ملي کشور را تهديد مي‌کند، اظهار داشت: داعش به دنبال تقسيم عراق است و حتي بغداد را در اقليم سني قرار دادند و دشمنان مي‌خواهند داعش را تثبيت و سپس تقسيم عراق و سوريه را عملياتي کنند.

وی با اشاره به اینکه در گفتگو با فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص مرزها هشدارهای لازم را به ایشان دادیم، افزود:  استان ایلام 425 کيلومتر مرز مشترک با عراق دارد و اخيرا به امير پوردستان که در مجلس حضور یافته بود، گفتم در استان ایلام نيروي کافي نداريد، که ایشان نیز به خلاء مرزی در استان اذعان داشت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی سوريه و عراق را هم جزو امنيت ملي ایران دانست و بیان داشت: بعضي اوقات داعش تا فاصله 40 کيلومتري مرزهاي ما پيش روي کرده و الان هم در همين حدود است.

احمد شوهانی با تأکید بر آمادگی 100 درصدی در مرزها، خاطرنشان ساخت: وزیر کشور اعلام داشته که اگر داعش تا فاصله 40 کيلومتري مرزهاي ما پيش روي کند، ورود خواهيم کرد، حال اگر فرض کنيد داعش امشب به 35 کيلومتري مرزهای ایران رسیده است، چگونه مي‌خواهيم مقابله کنيم چرا که زيرساخت‌های ما آماده نيست و نیروهای ما در مرزها بایستی از تجهیزات کامل برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه وقتي مردم مي‌خواستند براي مراسم اربعين به کربلا بروند داعش را از مسير کربلا دور کرديم تا به مردم نزديک نشوند، تصریح کرد: به همه مسئولان مي‌گويم حمله داعش به ايران را شوخي نگيرند و آن‌ها که به عراق و سوريه حمله کرده‌اند، هدفشان ايران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اين کميسيون نيز صرفا افراد را دعوت مي‌کند و از آن‌ها توضيح مي‌خواهد ولي ما که نمايندگان استان‌هاي مرزي بوده و درگير اين مسئله هستيم مي‌دانيم چه خبر است، افزود: اگر داعش، عراق و سوريه را بگيرند، قدم بعدي ما هستيم و داعش با روحيه و امکاناتي که دارد به راحتي دست بردار نيست.

احمد شوهانی به خلأ مرزی در مرزهای غربی کشور اشاره کرد و یادآور شد: در سال‌هاي گذشته در مرزهاي شرقي اقدامات خوبي صورت گرفته ولي مرزهاي غربي را جدي نگرفته‌ايم بنابراين در اين مناطق خلاء مرزي داريم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسر IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    4 0
    با سلام بنظر من هم با داعش از همین امروز شروع به مبارزه کنیم چون فردا خیلی دیره . من ساکن شهر مرزی هستم ترس رو توی دل مردم ( البته خانمها) میبینم. بقول معروف جوجه رو از نطفه باید خفه کرد