۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 286424

معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، اتاق های فکر استان ها را کانون ها و مراکز به چالش کشیدن اولویتهای سیاسی کشور دانست.

ایران هفتمین کشور آلوده کننده جو زمین است
به گزارش (ایسنا) منطقه مرکزی، محمد فاضلی در اولین همایش پژوهش های کاربردی در نگهداشت محیط زیست، آب و منابع طبیعی که با حضور پژوهشگران کشور و به همت اتاق فکر استان مرکزی و دانشگاه اراک در این دانشگاه برگزار شد، با تاکید بر حمایت این مرکز از فعالیت اتاق های فکر اظهار کرد: اتاق های فکر در استان ها مکانی برای حضور همه نخبگان است که به دنبال مطالبه گری براساس دیدگاه های غیردولتی برای رفع مشکلات جامعه هستند.

وی با اشاره به بحران آب، افزایش شدت ریزگردها، افزایش مصرف انرژی، آلودگی ها و کاهش بهره وری و ناپایداری کشاورزی تصریح کرد: امروز در دست داشتن قدرت اهمیت ندارد بلکه بحث این است که صاحبان قدرت چه سیاست کاری دارند و برای رفع مشکلات چه راهکاری ارائه می دهند و در این راستا اتاق های فکر با نگاه همه جانبه و ریزبینانه نسبت به موضوعات می توانند مسیر رفع مشکلات را هموار کنند.

فاضلی، اتاق های فکر را کانون به چالش کشیدن اولویت های سیاسی دانست و با اشاره به بحران های زیست محیطی کشور و دنیا اظهار کرد: نباید اجازه دهیم که حوزه محیط زیست به محیط امنیتی بدل شود. دنیا در سال 2025 برای کشورهایی که آلوده کننده باشند تحریم هایی را لحاظ خواهد کرد و متاسفانه ایران هفتمین کشور آلوده کننده جو زمین است و باید برای رفع این معضل چاره ای اتخاذ کنیم.

فاضلی گفت: هیچ راه حل آسان و کم هزینه ای برای رفع معضلات زیست محیطی کشور وجود ندارد و باید تصمیمی دشوار را اخذ و اعمال کنیم و لازمه این اقدام ترک شیوه های قدیمی است.

وی افزود: گفتمان سازی حول محور محیط زیست یک تصمیم بزرگ است که باید گرفته شود تا شاهد اصلاح محیط زیست کشور باشیم.

معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اضافه کرد: امید است که نامزدهای مجلس برای بهبود شرایط کشور و جلوگیری از آفریقایی و سومالیایی شدن کشور اولویت خود را اصلاح محیط زیست قرار دهند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.