مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی گفت: 93 میلیون و 969 هزار دلار کالا در سال 93 توسط اتحادیه مرزنشینان استان از مرزها صادر شده است.

صادرات 94 میلیون دلار کالا توسط اتحادیه مرزنشینان خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس   اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ، علی رسولیان در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان رضوی با اعلام رشد 20 درصدی صادرات اتحادیه مرزنشینان استان نسبت به سال 92 اظهار کرد: بخش عمده این صادرات را رنگ و رزین، مواد غذایی، میوه و تره‌بار، فرش، موکت، کفش، مصنوعات فلزی، لوازم صنعتی، پلاستیک‌جات و مصنوعات چوبی تشکیل داده است.
وی با اشاره به پیش‌بینی و برنامه‌ریزی رشد 28 درصدی صادرات مرزنشینان استان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده تا صادرات اتحادیه مرزنشینان امسال به سطح 120 میلیون دلار ارتقا یابد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان رضوی با اشاره به واردات 70 میلیون دلاری کالا توسط مرزنشینان استان در سال 93، خاطرنشان کرد: با تعیین سهمیه ارزی برای واردات در سال 93 و راه‌اندازی سامانه یکپارچه مدیریت مرزنشینان، هرگونه صادرات و واردات کالا توسط مرزنشینان از طریق کارت‌های الکترونیکی و ثبت در سامانه انجام می‌شود.

رسولیان اظهار کرد: تاکنون درخواست 210 هزار خانوار برای صدور کارت ثبت شده است و از این تعداد برای حدود 182 هزار خانوار کارت صادر و 173 هزار کارت نیز به خانوارهای مرزنشینان تحویل شده است.

گفتنی است در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان رضوی مقرر شد ظرف یک ماه آتی کارت‌های مشکل دار توسط انجمن دفاتر پیشخوان تعیین تکلیف شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.