عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تعطیلی واحدهای تولیدی در مقابل واردات بی‌رویه اجناس چینی گفت: لایحه خروج از رکود لایحه‌ای اضطراری بود که به دلیل اثرات مثبت آن در زمینه کاهش واردات و رونق واحدهای تولیدی، دولت باید در اجرای آن عجله کند.

انتقاد از تعطیلی واحدهای تولیدی در مقابل واردات بی‌رویه اجناس چینی
 
 به گزارش قدس آنلاین  به نقل از فارس حجت‌الاسلام محمد رجایی  با انتقاد از واردات بی‌رویه و تعطیلی واحدهای تولیدی در سطح کشور اظهار کرد: به طور کلی در یک جامعه رو به رشد یکی از مسائلی که قطعا باید مورد توجه قرار گیرد، کاهش و به حداقل رساندن واردات بی‌رویه و در مقابل توسعه صادرات است.

وی افزود: تولید ملی و حمایت از ظرفیت‌های داخلی موضوع مهمی بوده که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری با محوریت اقتصاد مقاومتی بر آن تاکید شده است چرا که هیچ کشوری با تکیه بر واردات به توسعه نمی‌رسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات بی‌رویه و به ویژه اجناس چینی در سطح کشور گفت: متاسفانه در شرایط فعلی شاهد هستیم اجناس چینی که به دلیل کیفیت نامطلوب نسبت به محصولات داخلی، ارزان‌تر هم هستند بازار را به دست گرفته و مردم نیز هر چند نسبت به بی‌کیفیتی این اجناس آگاه بوده اما به دلیل قیمت‌های مناسب از خرید آنها استقبال می‌کنند.

رجایی یادآور شد: همین مسئله امروز سبب شده تا واحدهای تولیدی و کارخانه‌های ما با رکود مواجه شده و در بیشتر موارد نیز تعطیل شوند و چنین وضعیتی بر اقتصاد نه تنها ضربه وارد ساخته بلکه سدهای محکمی در مقابل توسعه اقتصادی ما قرار می‌دهد.

وی از افزایش نرخ بیکاری به وی‍ژه در میان جوانان با عنوان یکی از آسیب‌های جدی واردات بی‌رویه یاد کرد و ادامه داد: به منظور توسعه اقتصادی و پویایی چرخه تولید و اقتصاد کشور توجه به این موضوع حائز اهمیت بوده که بواسطه پویایی چرخه تولید، شاهد افزایش اشتغالزایی نیز باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چند موضوع در این میان قابل بررسی بوده، نخست آنکه این فرهنگ باید در میان عموم افراد جامعه تبیین شود که تولیدات داخلی در قیاس با اجناس خارجی از بار ارزشی بالاتری برخوردار بوده و صد البته تولید داخلی ما نیز دچار مشکلاتی بوده که باید در مسیر رفع آن اقدامات اساسی انجام پذیرد.

رجایی یادآور شد: محصولات داخلی ما باید ضمن توجه به کیفیت بر موضوع کاهش قیمت نیز تاکید داشته باشند و این جزء با افزایش بهره‌وری ممکن نیست.

وی تصریح کرد: باید سیاست دوگانه‌ای با نام جایگزینی واردات و همزمان تشویق برای توسعه صادرات پیگیری کنیم چرا که در دست داشتن بازارهای خارجی می‌تواند چرخه تولید کشور را فعال کند.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لایحه خروج از رکود لایحه‌ای اضطراری بوده که با توجه به حساسیت موضوع خواستار اجرایی شدن هر چه سریع‌تر آن از سوی دولت بوده‌ایم چرا که اجرایی شدن این لایحه اثرات بسیار مثبتی در زمینه کاهش واردات و رونق واحدهای تولیدی دارد.

رجایی گفت: دولت در زمان تصویب این لایحه از سوی مجلس بسیار عجله داشت و حال که اجرایی شده امیدواریم دولت هر چه سریع‌تر در زمینه اجرایی شدن آن تلاش کند تا اثرات آن در فعالیت واحدهای تولیدی ملموس شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.