به گزارش خبرنگار ما محمود واعظی در همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: یکی از اشکالات کشور ما و برخی کشورها این است که از برنامه میان مدت و درازمدت نام می بریم اما همه در حال فعالیت های روزمره هستیم.
وی گفت: اگر در بخش روابط عمومی هم بدانیم به دنبال چه هستیم آن موقع بهتر می توانیم مسائل را برنامه ریزی کنیم.
واعظی روابط عمومی را تخصصی پیچیده خواند و افزود: اگر در اتاق های خود کارکنیم و مطالبات افکار عمومی را ندانیم راه درست را طی نخواهیم کرد و روابط عمومی ها باید پلی میان افکارعمومی، مردم و مسئولان باشند.
وزیر ارتباطات گفت: روابط عمومی باید هم نگاه حرفه ای و هم نگاه اخلاقی داشته باشد و اگر این دو نگاه در روابط عمومی ها برقرار باشد خیلی از مسائلمان حل خواهد شد.
واعظی کار در روابط عمومی را نیازمند انگیزه، شناخت مخاطبان عام و خاص و نوآوری و ابتکار دانست و افزود: روابط عمومی باید نظرات افکار عمومی، جامعه و رسانه را رصد و از فناوری ها استفاده کند.
وزیر ارتباطات گفت: اگر در روابط عمومی موضوعات خاص در کوتاه ترین زمان انعکاس لازم را نداشته باشند ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد.
واعظی دقت عمل و پختگی در اطلاع رسانی را از دیگر مولفه های روابط عمومی در بحث حرفه ای گری خواند و افزود: روابط عمومی ها باید با زبان مردم با مردم سخن بگویند.
وزیر ارتباطات در ادامه به موضوع اخلاق مداری اشاره کرد و گفت: مردم صادق و زیرکی داریم و اگر رو در رو به ما چیزی نمی گویند دلیل نیست که چیزی نمی دانند .
وی افزود: ما برای اینکه با مشکلی مواجه می شویم نباید به هر ابزاری متوسل شویم تا خودمان را نجات دهیم .
واعظی در ادامه به بحث انتقاد سازنده و تفاوت آن با تخریب اشاره کرد و گفت: مجلس و قوه قضائیه باید مرز میان انتقاد و تخریب را مشخص کنند
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطا ت گفت:رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات و مجموعه های وابسته ، بر حرفه ای گری بر مبنای اخلاق و امانتداری تاکید کرد.
دکتر فرنقی زاد، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت، بر اصل پیغامبری روابط عمومی اظهار کرد: با توجه به اینکه روابط عمومی پیغام مردم را به گوش مسئولین می رساند و از طرفی دیگر عملکرد سازمان را در اختیار افکار عمومی قرار می دهد؛
لازم است صداقت و امانتداری را مورد توجه قراردهد.
وی وجود منبع موثق در تولید خبررا ضروری برشمرد و ادامه داد: در تولید خبر، اصل عینیت بسیار حائز اهمیت است و پیام رسان باید پیام را بدون کم و کاست و بر اساس واقعیت گزارش دهد .
فرنقی زاد با بیان اینکه روابط عمومی باید در جریان سیاست های کلی سازمان قرار گیرد تصریح کرد:اعتماد به روابط عمومی از سوی سازمان ضروری است .
رئیس مرکز روابط عمومی بر موضوع پاسخگویی در روابط عمومی تاکید کرد و ادامه داد: ابزار و ساختار پاسخگویی در روابط عمومی اخلاق است .
وی به چهار نوع ارتباط انسان با خود ، با مردم ، با خدا و با سایر اشیاء و موجودات اشاره کرد و گفت: اگر روابط عمومی با خالق به درستی انجام پذیرد, بحث اخلاق در ارتباطات تکامل می یابد .
فرنقی زاد روابط عمومی تحلیل گر در وزارت ارتباطات را بسیارمهم برشمردو افزود: این نوع روابط عمومی وقایع را پیش بینی می کند و آمادگی لازم را برای بحران کسب کرده و در صورت بروز آن ،بحران را مدیریت می کند.
وی درپایان برگ برنده دولت تدبیر و امید تا به امروز، را رعایت اخلاق عنوان کرد و گفت: جامعه بدون اخلاق بیمار است و تک تک ما نسبت به ایجاد ارتباطات اخلاق گرایانه مسئول هستیم.
گفتنی است در این همایش در موضوعات کاربردهای شبکه های اجتماعی و روابط عمومی الکنرونیک و... برگزار شد.
نظر شما