قدس آنلاین _ سمانه بامشاد _ واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روابط عمومی ها تا زمانی که با افکار عمومی ارتباط نزدیکی نداشته باشند موفقیتشان غیرممکن است.

 موفقیت روابط عمومی ها بدون ارتباط با افکارعمومی غیرممکن است

به گزارش خبرنگار ما محمود واعظی در همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: یکی از اشکالات کشور ما و برخی کشورها این است که از برنامه میان مدت و درازمدت نام می بریم اما همه در حال فعالیت های روزمره هستیم.

وی گفت: اگر در بخش روابط عمومی هم بدانیم به دنبال چه هستیم آن موقع بهتر می توانیم مسائل را برنامه ریزی کنیم.

واعظی روابط عمومی را تخصصی پیچیده خواند و افزود: اگر در اتاق های خود کارکنیم و مطالبات افکار عمومی را ندانیم راه درست را طی نخواهیم کرد و روابط عمومی ها باید پلی میان افکارعمومی، مردم و مسئولان باشند.

وزیر ارتباطات گفت: روابط عمومی باید هم نگاه حرفه ای و هم نگاه اخلاقی داشته باشد و اگر این دو نگاه در روابط عمومی ها برقرار باشد خیلی از مسائلمان حل خواهد شد.

واعظی کار در روابط عمومی را نیازمند انگیزه، شناخت مخاطبان عام و خاص و نوآوری و ابتکار دانست و افزود: روابط عمومی باید نظرات افکار عمومی، جامعه و رسانه را رصد و از فناوری ها استفاده کند.

وزیر ارتباطات گفت: اگر در روابط عمومی موضوعات خاص در کوتاه ترین زمان انعکاس لازم را نداشته باشند ممکن است عوارضی به دنبال داشته باشد.

واعظی دقت عمل و پختگی در اطلاع رسانی را از دیگر مولفه های روابط عمومی در بحث حرفه ای گری خواند و افزود: روابط عمومی ها باید با زبان مردم با مردم سخن بگویند.

وزیر ارتباطات در ادامه به موضوع اخلاق مداری اشاره کرد و گفت: مردم صادق و زیرکی داریم و اگر رو در رو به ما چیزی نمی گویند دلیل نیست که چیزی نمی دانند .

وی افزود: ما برای اینکه با مشکلی مواجه می شویم نباید به هر ابزاری متوسل شویم تا خودمان را نجات دهیم .

واعظی در ادامه به بحث انتقاد سازنده و تفاوت آن با تخریب اشاره کرد و گفت: مجلس و قوه قضائیه باید مرز میان انتقاد و تخریب را مشخص کنند

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطا ت گفت:رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در همایش سراسری روابط عمومی های وزارت ارتباطات و مجموعه های وابسته ، بر حرفه ای گری بر مبنای اخلاق و امانتداری تاکید کرد.

دکتر فرنقی زاد، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت، بر اصل پیغامبری روابط عمومی اظهار کرد: با توجه به اینکه روابط عمومی پیغام مردم را به گوش مسئولین می رساند و از طرفی دیگر عملکرد سازمان را در اختیار افکار عمومی قرار می دهد؛

لازم است صداقت و امانتداری را مورد توجه قراردهد.

وی وجود منبع موثق در تولید خبررا ضروری برشمرد و ادامه داد: در تولید خبر، اصل عینیت بسیار حائز اهمیت است و پیام رسان باید پیام را بدون کم و کاست و بر اساس واقعیت گزارش دهد .

فرنقی زاد با بیان اینکه روابط عمومی باید در جریان سیاست های کلی سازمان قرار گیرد تصریح کرد:اعتماد به روابط عمومی از سوی سازمان ضروری است .

رئیس مرکز روابط عمومی بر موضوع پاسخگویی در روابط عمومی تاکید کرد و ادامه داد: ابزار و ساختار پاسخگویی در روابط عمومی اخلاق است .

وی به چهار نوع ارتباط انسان با خود ، با مردم ، با خدا و با سایر اشیاء و موجودات  اشاره کرد و گفت: اگر روابط عمومی با خالق به درستی انجام پذیرد, بحث اخلاق در ارتباطات تکامل می یابد .

فرنقی زاد روابط عمومی تحلیل گر در وزارت ارتباطات را  بسیارمهم برشمردو افزود: این نوع روابط عمومی وقایع را پیش بینی می کند و آمادگی لازم را برای بحران کسب کرده و در صورت بروز آن ،بحران را مدیریت می کند.

وی درپایان برگ برنده دولت تدبیر و امید تا به امروز، را رعایت اخلاق عنوان کرد و گفت: جامعه بدون اخلاق بیمار است و تک تک ما نسبت به ایجاد ارتباطات اخلاق گرایانه مسئول هستیم.

گفتنی است  در این همایش در موضوعات کاربردهای شبکه های اجتماعی و روابط عمومی الکنرونیک و... برگزار شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.