قدس آنلاین- تبریز: دوازدهمین سمینار تخصصی معادلات دیفرانسیل و سیستمهای دینامیکی با شرکت بیش از 170 نفر از اساتید، محققین و دانشجویان تحصیلات تکمیلی سراسر کشور و سخنرانان مدعو از کشورهای سوئد، آذربایجان در دانشگاه تبریز برگزار شد.

سمینار معادلات دیفرانسیل و سیستمهای دینامیکی در دانشگاه تبریز برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسین امامعلی‌پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در آیین افتتاحیه این کنفرانس، برگزاری چنین همایش‌هایی را در سطح منطقه‌ای و ملی برای تبادل آخرین اطلاعات تخصصی مهم عنوان کرد و اظهار داشت: همفکری و هم اندیشی‌هایی که در این همایش‌ها و نشست‌ها می‌شود، به یقین برای توسعه و رشد تولیدات علمی کشورمان مفید خواهد بود.

وی، در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه تبریز در حوزه‌های مختلف تولیدات علمی اضافه کرد: وجود 20 دانشکده،20 هزار دانشجو، آزمایشگاه‌های مجهز، چندین قطب علمی زمینه خوبی را برای تولیدات علمی و همکاری با سایر مراکز فراهم کرده که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه همه جانبه کشورمان استفاده شود.

کریم ایواز، دبیر علمی این سمینار نیز در آیین افتتاحیه با بیان اهمیت معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی، مدل ریاضی که اکثر پدیده‌های فیزیکی به معادلاتی از این نوع منجر می‌شود، یادآور شد: بررسی دقیق، هنرمندانه و علمی این مسائل با رویکردهای نظری و عددی اهمیت ویژه‌ای دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز افزود: یکی از انگیزه‌های اصلی ما برای برگزاری این سمینار، فراهم ساختن محیطی مناسب به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر در زمینه تازه‌های معادلات دیفرانسیل با تاکید بر کاربردهای عملی است و از این رو فرصت مناسبی برای محققان و علاقمندان به ویژه دانش پژوهان جوان و دانشجویان فراهم شده که با شرکت در آن، از سخنرانی‌های متخصصان مدعو داخلی و خارجی در این زمینه بهره برده و به بحث و تبادل نظر بپردازند.

ایواز تصریح کرد: با عنایت به برگزاری دوازدهمین سمینار علمی در این خصوص، انتظار می‌رود بخشی از مقالات علمی ارائه شده در ارتباط مستقیم با مسائل روز جامعه و صنعت باشد و در خصوص حل مشکلات راهکارهایی ارائه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، معادلات دیفرانسیل معمولی، معادلات دیفرانسیل جزئی، معادلات دیفرانسیل انتگرال، معادلات کسری، معادلات دیفرانسیل تصادفی، سیستم‌های دینامیکی، مدل‌سازی ریاضی، روش‌های حل عددی برای حل معادلات دیفرانسیل و کاربرد معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی در سایر علوم از جمله محورهای اصلی این سمینار عنوان کرد.

حسین خیری، دبیر اجرایی این سمینار نیز با اعلام اینکه از میان 195 مقاله رسیده به دبیرخانه این سمینار تعداد 156 مقاله پذیرفته شد، تصریح کرد: از این تعداد، 120 مقاله در قالب سخنرانی و 36 مقاله نیز به صورت پوستر در طول برگزاری این سمینار ارائه می‌شود.

به گفته وی، تعدادی از مقالات برتر ارائه شده نیز پس از داوری کامل در مجله علمی و پژوهشی دانشکده علوم ریاضی Computational Methods for Differential Equations  به چاپ خواهد رسید.

خیری یادآور شد: برگزاری چند کارگاه از جمله کارگاه ریاضیات زیستی، از جمله برنامه‌های جنبی این سمینار بود.

آیین اختتامیه این سمینار نیز با تقدیر از دست‌اندرکاران آن برگزار شد.

دوازدهمین سمینار معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی به مدت دو روز با همکاری انجمن ریاضی ایران و دانشکده علوم ریاضی دانشگاه تبریز برگزار شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.