قدس آنلاین یزد - فرماندار یزد از تدوين نهايي طرح پيشگيرانه از اعتياد در سطح شهرستان تا يكماه آينده خبر داد

طرح پيشگيرانه اعتياد تا يك ماه آينده تدوين نهايي خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین یزد ، محمود شاكري شمسي دراولين جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد با بیان  اینکه روز بسياري از ناهنجاري هاي وبزه هاي اجتماعي ناشي از رواج اعتياد در جامعه است  اظهارداشت : مبارزه با اين پديده شوم اجتماعي هميشه مورد تأكيد و نظر مسئولان كشور بوده است و در سطح بين المللي هيچ كشوري به مانند جمهوري اسلامي ايران در امر مبارزه با توزيع و انتشار مواد مخدر هزينه و شهيد نداده است.

فرماندار يزد با اشاره به راه اندازي كمپ ترك اعتياد اجباري در ماه هاي پاياني سال گذشته افزود: بنابر آمارهاي ارائه شده از سوي نيروي انتظامي با اجراي اين طرح و جمع آوري معتادين خياباني 30 درصد كاهش سرقت در سطح شهرستان را شاهد بوده ايم.

وي با اعلام اينكه طرح ايجاد اين كمپ از سوي شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان به ستاد استان اعلام و مورد تصويب قرار گرفته است خاطرنشان ساخت: انتظار داريم در سال جاري نيز با تعامل هر چه بهتر و ارائه نظرات كارشناسي تر از سوي اعضاي ستاد ،برخي از مسائل و مشكلات را در اين زمينه كاهش دهيم.

رئيس شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد با بيان اينكه امر پيشگيري كم هزينه تر و تأثيرگذاري آن بيشتر است تصريح كرد: مصوبات شوراي شهرستان بايد براساس اقدامات پيشگيرانه صورت پذيرد.

شاكري شمسي افزود: طرح پيشگيرانه با محوريت اداره بهزيستي در حال تدوين نهايي است كه قطعاٌ با حمايت مسئولين استان اجراي اين طرح در سطح كشور نيز امكان پذير خواهد بود.

فرماندار يزد از ادارات عضو شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر شهرستان خواست تا ديدگاه ها و نظرات خود را به منظور تدوين و جمع بندي نهايي اين طرح به دبيرخانه ستاد اعلام تا در يك ماه آينده به عنوان يك طرح جامع و كامل به استان فرستاده شود.

شاكري شمسي با تأكيد به اينكه اجراي طرح ها نبايد قائم به شخص باشد گفت: گاهاً شاهد اين هستيم كه برخي از طرح ها و سياست ها با توجه به جابجايي مديران در مسير اجرا نيز با مشكلاتي مواجه مي شود، كه در اين راستا بايد با ارائه نقشه راه كارشناسي شده، اقدامات مداوم و ثأثيرگذار در جامعه صورت پذيرد.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد با اعلام اينكه اين طرح از پشتوانه يك بحث علمي به روز به نام swot بهره مند است افزود: اين روش در واقع به عنوان يكي از ابزارهاي مديريت و برنامه ريزي است كه نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهديدها را در نظر مي گيرد.

فرماندار يزد تأكيد كرد: در كليه سطوح اين طرح بين دستگاه هاي اجرايي تقسيم كار صورت گرفته و برنامه عملياتي ارائه شده است.

در ادامه اين جلسه دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان با بيان اينكه در حال حاضر 80 درصد نگراني و دغدغه خانواده ها مربوط به بحث اعتياد و مواد مخدر است اظهار داشت: ما نيز به عنوان مسئولان اجرايي بايد به همين اندازه خانواده نسبت به اين پديده دغدغه داشته باشيم.

علي روستايي با اعلام اينكه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر استان با شوراي شهرستان يزد همكاري لازم را دارد، خواستار پيگيري جدي مصوبات جلسات توسط اعضاي شورا شد

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.